Jeg tror ikke, at vi skal forvente så mange flere indkøb.
Så skulle det være en back og evt. på midtbanen, hvor der fortsat pippes om mulig forstærkning, samt en reservekeeper, hvis Dragowski ryger.
Ellers står den på salg-salg-salg for Corvino.
Dragowski, Olivera, Sanchez, Cristoforo, Eysseric, Thereau og Saponara er pt. på ud-listen.
Man kan altid diskutere, om Corvino har fået det optimale ud af mercatoen, men vi har i det mindste ikke solgt ud af guldet - på trods af mange bud - og der er købt kontrolleret ind inden for de stramme budgetrammer. Truppen er ikke den bredeste, men det er vi jo efterhånden vant til.
Keeper:
Lafont er et kæmpe talent og har i de utallige straffesparkstkonkurrencer i optakten nappet en hel del. Han bliver spændende at opleve. Vi mangler dog en god reservekeeper.
Forsvar:
Vi vælter os i centerforsvarere - Pezzella, Hugo, Hristov, Ceccherini og Milenkovic - hvor de to sidstnævnte dog også kan tage en backplads, hvis det er. På backerne kniber det nemlig lidt. Biraghi havde en god retursæson, mens Laurini og Diks er so-so. Hjemvendte Venuti (fra Benevento) har ikke overbevist på backpladsen, mens nyindkøbte Hancko har vist takter. Det kan undre lidt, at vi har sendt backen Ranieri på lån i Foggia, da han har været god på ungdomslandsholdet. I optaktskampene har forsvaret dog set solidt ud.
Midtbane:
Den kan gå begge veje. Veretout og Benassi er selvfølgeligheder og skal blot bygge på deres præstationer fra sidste sæson. Veretout tiltænkes en lidt mere offensiv rolle, hvis ellers Nørgaard formår at løfte den tunge arv fra Badelj som mediano. Ellers må Dabo klare opgaven. Gerson er et wildcard, som indtil videre ikke har vist meget i optakten. Kunne være godt med en ekstra midtbanemand. Midtbanen har ikke helt fundet sine fødder i optaktskampene.
Angreb:
Her ser det forrygende ud - på papiret. En tridente med Pjaca, Simeone og Chiesa er dynamit. Så må vi bare håbe, at kroaten ikke er Glasben 2.0. Som backups står Mirallas samt de unge Vlahovic og Graiciar klar. Desuden spekuleres der pt i om enten italienske Sottil eller spanske Montiel får en plads i A-truppen. Begge yderst spændende talenter. Det ærgrer mig lidt, at Gori er sendt på lån i Foggia. Han var nr. 2 på primavera-topscorerlisten efter Barrow, der pt har distanceret Cornelius i Atalanta. Angrebet har været ineffektivt i optakten, men (især) Pjaca og Mirallas bør løfte niveauet.
Så skulle det være en back og evt. på midtbanen, hvor der fortsat pippes om mulig forstærkning, samt en reservekeeper, hvis Dragowski ryger.
Ellers står den på salg-salg-salg for Corvino.
Dragowski, Olivera, Sanchez, Cristoforo, Eysseric, Thereau og Saponara er pt. på ud-listen.
Man kan altid diskutere, om Corvino har fået det optimale ud af mercatoen, men vi har i det mindste ikke solgt ud af guldet - på trods af mange bud - og der er købt kontrolleret ind inden for de stramme budgetrammer. Truppen er ikke den bredeste, men det er vi jo efterhånden vant til.
Keeper:
Lafont er et kæmpe talent og har i de utallige straffesparkstkonkurrencer i optakten nappet en hel del. Han bliver spændende at opleve. Vi mangler dog en god reservekeeper.
Forsvar:
Vi vælter os i centerforsvarere - Pezzella, Hugo, Hristov, Ceccherini og Milenkovic - hvor de to sidstnævnte dog også kan tage en backplads, hvis det er. På backerne kniber det nemlig lidt. Biraghi havde en god retursæson, mens Laurini og Diks er so-so. Hjemvendte Venuti (fra Benevento) har ikke overbevist på backpladsen, mens nyindkøbte Hancko har vist takter. Det kan undre lidt, at vi har sendt backen Ranieri på lån i Foggia, da han har været god på ungdomslandsholdet. I optaktskampene har forsvaret dog set solidt ud.
Midtbane:
Den kan gå begge veje. Veretout og Benassi er selvfølgeligheder og skal blot bygge på deres præstationer fra sidste sæson. Veretout tiltænkes en lidt mere offensiv rolle, hvis ellers Nørgaard formår at løfte den tunge arv fra Badelj som mediano. Ellers må Dabo klare opgaven. Gerson er et wildcard, som indtil videre ikke har vist meget i optakten. Kunne være godt med en ekstra midtbanemand. Midtbanen har ikke helt fundet sine fødder i optaktskampene.
Angreb:
Her ser det forrygende ud - på papiret. En tridente med Pjaca, Simeone og Chiesa er dynamit. Så må vi bare håbe, at kroaten ikke er Glasben 2.0. Som backups står Mirallas samt de unge Vlahovic og Graiciar klar. Desuden spekuleres der pt i om enten italienske Sottil eller spanske Montiel får en plads i A-truppen. Begge yderst spændende talenter. Det ærgrer mig lidt, at Gori er sendt på lån i Foggia. Han var nr. 2 på primavera-topscorerlisten efter Barrow, der pt har distanceret Cornelius i Atalanta. Angrebet har været ineffektivt i optakten, men (især) Pjaca og Mirallas bør løfte niveauet.
ACF Fiorentina & Leeds United FC