Stage på nippet til at blive solgt? En klub i Belgien lyder umiddelbart som et fornuftigt karriereskift. Bare se på Lukas Lerager, som endda spillede på et lavere niveau, da han blev solgt.
Skal han sælges? Det er sgu et godt spørgsmål. Stage er klubbens hjerte og sjæl, fanfavorit, forgangsmand og anfører. Det ville virkelig gøre ondt at miste ham, da han er inkarnationen på det nye AGF (sammen med David Nielsen naturligvis). Men omvendt ville det gøre gevaldigt godt at vise, vi kan sælge talenter samt få en god slat penge i klubkassen, hvilket vi må formodes at kunne hente på ham.
Vigtigheden af at holde Stage er så stor, at jeg tror, vi vil strække os langt. Dertil er PC også en god købmand. Så måske 2 mio euro + lidt videresalgsklausuler. Eller 1,5 mio euro og en rigtig god videresalgsklausul.
Med en Stage måske ude af døren må Poulsen vel også forventes at skulle være den direkte erstatning. Det giver umiddelbart et fald i kvalitet, men omvendt kan vi heller ikke forvente at erstatte vores bedste spillere 1:1. Dog vil et salg af Stage umiddelbart betyde, at noget af kontinuiteten på holdes centrale akse forsvinder, og derfor synes jeg helt klart, der skal sendes en 1-2 årig forlængelse i Juelsgaards retning (på nogle andre kontraktuelle vilkår end de nuværende, trods alt).
Den købende klub vil angiveligt gerne have Stage nu frem for efter U21-EM. Vi vil derimod gerne vente. De frygter sikkert budkrig, mens det er det, vi ønsker. Så lads os håbe, de er villige til at smide et rigtig godt bud på bordet nu, så de ikke skal bekymre sig senere.
Skal han sælges? Det er sgu et godt spørgsmål. Stage er klubbens hjerte og sjæl, fanfavorit, forgangsmand og anfører. Det ville virkelig gøre ondt at miste ham, da han er inkarnationen på det nye AGF (sammen med David Nielsen naturligvis). Men omvendt ville det gøre gevaldigt godt at vise, vi kan sælge talenter samt få en god slat penge i klubkassen, hvilket vi må formodes at kunne hente på ham.
Vigtigheden af at holde Stage er så stor, at jeg tror, vi vil strække os langt. Dertil er PC også en god købmand. Så måske 2 mio euro + lidt videresalgsklausuler. Eller 1,5 mio euro og en rigtig god videresalgsklausul.
Med en Stage måske ude af døren må Poulsen vel også forventes at skulle være den direkte erstatning. Det giver umiddelbart et fald i kvalitet, men omvendt kan vi heller ikke forvente at erstatte vores bedste spillere 1:1. Dog vil et salg af Stage umiddelbart betyde, at noget af kontinuiteten på holdes centrale akse forsvinder, og derfor synes jeg helt klart, der skal sendes en 1-2 årig forlængelse i Juelsgaards retning (på nogle andre kontraktuelle vilkår end de nuværende, trods alt).
Den købende klub vil angiveligt gerne have Stage nu frem for efter U21-EM. Vi vil derimod gerne vente. De frygter sikkert budkrig, mens det er det, vi ønsker. Så lads os håbe, de er villige til at smide et rigtig godt bud på bordet nu, så de ikke skal bekymre sig senere.
FCK by heart. AGF by relocation.