Snak

Mere indhold efter annoncen
Sjovt stillet op Delaney. Men det lyder til at du er enig med Eskapisten, hvilket jeg iøvrigt også er:

Med lidt held kan vi også holde Amini, hvilket jeg stadig ser som langt vigigere for næste sæson, end at holde Stage.
Det lyder til, at Stage er mere eller mindre solgt. Det gør sgu ondt! Jeg håber virkelig, at folk stadig vil synge "Vi elsker alle sammen Jens Stage", selv hvis han spiller som FCK´er.

Såfremt den går igennem, håber jeg virkelig også, han bliver en kæmpe succes for FCK, for det fortjener han. OG det ville også være en god historie for os.

Og hvis FCK ender med at købe STage for de priser, der er blevet nævnt, vil det som skrevet være transferrekord i klubben.

Prøv lige at tænk over det. En spiller vi henter gratis hos en samarbejdsklub, og som vi nærmest ingen penge har brugt på at forme. Han ender 3 år senere med at være klubbens største salg nogensinde! Det er sgu da noget af en case og en historie!
FCK by heart. AGF by relocation.
Det ændrer på mange måder vores transfervindue, når Jens Stage sandsynligvis ryger. Det var støttepilen og sikre kort på vores snarligt rekonstruerede midtbane. Nu skal noget nyt bygges om. Det kan godt være, at Amini ender med at blive til kontraktudløb, men jeg er ikke sikker på, at det er den bedste løsning.

Jeg er ikke sikker på, at de 15-20 mio (som prisen må formodes at være omkring) er et rigtig godt salg, men det kan det sagtens vise sig at være. Jens Stage er ikke født med et gigantisk talent, men omvendt har han haft en evne til at kontinuerligt at udvikle sig. Det kan både blive en Rasmus Würtz og en Thomas Delaney med Stage i FCK. Jeg har samlet forståelse for, at man ser ud til at takke ja. Det er ikke givet, at Jens Stage er mere værd om ét år eller to. Der er min bog ligeså stor chance for, at det går den anden vej med vurderingen. Det er kort sagt svært at udtale sig om loftet for Stages potentiale, så en flot men ikke voldsom salgspris er svær at en vurdering.

Jeg håber, at Jens Stage får succes og vender tilbage til AGF engang.

https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Som udgangspunkt burde han jo skifte hvis klubben acceptere budet, så man kan ikke give ham skylden for noget.

Men jeg finder det en smule trist at det tætteste vi sandsynligvis så ser på en århusianer i startopstillingen er Nicolai Poulsen.
The ancient Greeks were the first ones to say an unexamined life is not worth living. They don't tell you of course what we found out, an examined life not that fascinating either.
Jeg er ikke sikker på, at de 15-20 mio (som prisen må formodes at være omkring) er et rigtig godt salg


Hvad mener du med den del helt præcis?

At du føler, han ville have udviklet sig til at blive mere værd? Eller at du er bange for, at omkostningerne ved salget bliver større end indtægten?

Men jeg finder det en smule trist at det tætteste vi sandsynligvis så ser på en århusianer i startopstillingen er Nicolai Poulsen.


Haha, god pointe. Der burde være et krav om minimum én århusianer i startopstillingen. Så må vi smide en af de unge ind, hvis det er.
FCK by heart. AGF by relocation.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg kan godt lide fortællingen om Jens Stage, men PC og co. skal absolut ikke planlægge trupsammensætning efter fødselssted.

Jeg forventer i øvrigt også, at vi henter noget rigtig interessant ind til den centrale midtbane efter salget.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Hvad mener du med den del helt præcis?

At du føler, han ville have udviklet sig til at blive mere værd? Eller at du er bange for, at omkostningerne ved salget bliver større end indtægten?


En kombination af de to. Prisen på ca. 15-20 mio. rammer lige det niveau, hvor jeg ikke kan blive enig med mig selv om, hvorvidt det er det rigtige at gøre.

Nuancereringen ved at kalde det rigtig godt, går på, at det selvfølgeligt under alle omstændigheder er en stor succes historie med Jens Stage - som du også uddyber i dit indlæg. Der er en grad af succes i det, selv hvis vi om et par år græmmer os over, at vi ikke fik mere for ham, da han røg til FCK.

https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
I øvrigt en god nyhed, at Adama Guira er på vej til Hong Kong. Vi sparer en pæn løn og Guira får sandsynligvis en god kontrakt på et sent tidspunkt i karrieren.

Adama Guira virker som en meget sympatisk person, men sportsligt har det kun sporadisk fungeret.

Toutouh, Sana og muligvis Amini er vel de næste på listen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Nuancereringen ved at kalde det rigtig godt, går på, at det selvfølgeligt under alle omstændigheder er en stor succes historie med Jens Stage - som du også uddyber i dit indlæg. Der er en grad af succes i det, selv hvis vi om et par år græmmer os over, at vi ikke fik mere for ham, da han røg til FCK.


Jeg tror, det bliver svært nogensinde for os at få mere for Stage end de 20 mio. kr. Hans plads på banen, hans alder, at han ikke har bevidst sig andre steder, hans spillertype, os som klub. Bortset fra alderen er det ikke ting, der fordrer til en stor pris.

Det der gør, at man alligevel er i tvivl om, hvorvidt det er nok, er jo fordi han har sådan en enorm symbolsk værdi for vores hold og tilhængere. Og derfor er han selvfølgelig mere værd for os end for andre klubber.

Umiddelbart er det højeste, jeg kan se, vi overhovedet ville kunne få for ham 20-25 mio + nogle klausuler. Og skal det ske, er det i dette vindue eller til vinter.

Som jeg nævnte tidligere, er det dog salg som dette, der hæver vores fremtidige salgspriser, bl.a. via en stærkere økonomi. Og derfor kan vi med rette håbe, at den næste Jens Stage kan blive solgt for 30 mio. eller mere.
FCK by heart. AGF by relocation.
I øvrigt en god nyhed, at Adama Guira er på vej til Hong Kong. Vi sparer en pæn løn og Guira får sandsynligvis en god kontrakt på et sent tidspunkt i karrieren.

Adama Guira virker som en meget sympatisk person, men sportsligt har det kun sporadisk fungeret.


En forvildet bruger inde i FCK-tråden kan Stage for noget a la boldmongol uden teknik. Stages teknik kan selvfølgelig altid blive bedre, men jeg synes da, han gør det hæderligt. Det fik mig dog til at tænke på, om Stages teknik bare ser god ud, fordi han ofte har Guira omkring sig.
FCK by heart. AGF by relocation.
Annonce