Men jeg går ud fra, at du har læst mit tidliger indlæg, og deraf tolker en kritik af Stage
Mit indlæg var som sådan ikke rettet direkte mod dig, men alle AGF fans generelt - jeg har fulgt med i diverse tråde herinde omkring en evt. handel, og det er langt fra alle AGF fans som bruge pæne vendinger om Jens Stages beslutning :-) Jeg synes at du skriver i en god og rolig tone, men desværre er det ikke alle AGF fans som har taget det lige pænt.
Din ´frygt´ er helt ubegrundet, og iøvrigt er det ganske utænkeligt, at Stage ikke brager igennem i FCK
Det er din subjektive vurdering - jeg er sikker på, at man i en stor børsnoteret virksomhed som Parken er, forsøger at vurdere så objektivt som muligt og derfor tilskriver en hvis risiko ved alle handler. Det kan være at han bliver knæskadet, det kan være han får hjemve, det kan være han ikke kan tilvende sig FCKs måde at spille fodbold på. Der er mange ting der kan gå galt (dermed ikke sagt at de gør det), og så længe at der er en teoretisk mulighed for dette, så vil man tage højde for det :-)
Jeg argumenterer blot for, at Stage nu blot er en fodboldspiller som de fleste og ikke længere bør betragtes som et ikon med nærmest ugddommelig status.
Det kommer vel lidt an på hvilke øjne man kigger med - for Jens Stage har uden tvivl lagt et stort stykke arbejde i AGF. Personligt mener jeg ikke at man kan fratage Jens Stage hans ´ikonstatus´ i AGF blot fordi han skifter til FCK:
AGF og FCK er jo ikke direkte konkurrenter i tabellen og har ikke været et par år. Desuden kan man vel ikke klandre ham for at skifte til en klub som sportsligt er et niveau eller 2 højere? Vi var i FCK f.eks. også kede af at Delaney og Zanka ville videre og prøve et højere sportsligt niveau end vi kunne tilbyde, men det føler jeg ikke har frataget dem nogen form for status blandt os FCK´ere - tværtimod føler jeg mig sgu en smule stolt når jeg ser Delaney spille nede i Dortmund, Zanka i (perioder) i Huddersfield og begge på landsholdet. FCK er næppe Jens Stages endestadion, men forhåbentligt (for både AGF, FCK og Jens selv) et skridt på vejen imod noget større :-)
Jeg synes med rette at man i AGF kan betragte Jens Stage som et klubikon, også selv hvis han ender med at skifte til FCK :-)