Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg håber godt nok, at PC rammer skiven i resten af vinduet.

Ellers hører vi til blandt nedrykningsfavoritterne. Jeg kan godt lide købet af Jon Thorsteinsson (men mærkeligt kort kontrakt), men ellers er det et markant svækket AGF-hold, der starter 19/20-sæsonen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Til PC´s forsvar synes jeg dog, at både Kalle Johnson og Eskelinen lyder som gode muligheder på målmandsposten.

Førstnævnte er den dyre men også mere sikre løsning. Eskelinen er et mere usikkert kort, men der er både udviklings- og salgspotentiale. Jeg er med på begge løsninger.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Moller

"Jeg er uenig omkring Helenius´ evner som opspilsstation og hovedstødsstyrke. Sidstnævnte har aldrig været Helenius´ styrke - heller ikke da han var god i Aalborg."

Nu behøver man ikke være god på låget for at være en god opspilstation. Jeg syntes netop det er det, han har bidraget positivt med i sine kampe for OB. Men det bliver vi nok ikke enige om.

"I Odense har han tilmed spillet i et to-mandsangreb, hvor han kan aflastes lidt. "

Bare fordi han har spillet med en makker i angrebet gør ikke hans opgaver lettere. Han har i højt grad skulle gå længere ned i banen for at deltage i spillet, hvilket har gjort han har været længere fra målet. Så den præmis køber jeg ikke.


Alt andet lige, så står vi milevidt fra hinanden i forhold til købet af Helenius og fred være med det. Jeg håber og tror på, at han vil falde godt til og være en aflastning og konkurrent til Mortensen som vi manglede sidste sæson.


"Jeg håber godt nok, at PC rammer skiven i resten af vinduet. "

Kan du uddybe? Hvilke handler i dette vindue har han ikke ramt skiven med? Udover Helenius.

Afgangen af Stage er naturligvis ærgerlig, men dygtigt købmands skab og langsigtet det rigtige. Vi har fået N.Poulsen i stedet, hvis du spørger mig, en direkte 1 til 1 erstatning. Poulsen har ligesom Stage været inde omkring U21 landsholdet inden sin hovedskade og pilen har det seneste år kun peget opad.

Jeg vil mene vi kommer styrket ud af vinduet. HVIS vi får hentet i dygtig målmand a lá de to kandidater du nævner Moller.
Britz

Jeg tror ikke denne handel har den store betydning for resten af vinduet. Vi må formode at PC har gjort sit hjemmearbejde godt, og vi stadig jagter de samme emner som altid.

Jeg tror hverken denne eller Islændningen er handler som er opstået midt i vinduet. Der er det uafklaret spørgsmål om pladsen mellem stængerne, og har arbejder vi tydeligvis på flere emner, har har Stage millionerne nok kun gjort det nemmere.

Hvad skal vi gætte på, at Helenius har kostet? 2-3 millioner. Jeg skal være ærlig, har har ingen idé og hvordan de vil prissætte ham.

Nogen der har kunne læse sig frem til det?
En bt journalist har skrevet 0.5 mill. Og så kan jeg sgu godt leve med Helenius
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Godt jeg ikke er Sportschef..

Det vil jeg også mene er billigt.
Naturligvis har vi betalt peanuts i transferen for Helenius. En meget løntung spiller, som OB gerne ville af, skal ikke koste alverden.

Problemet er de tre år, hvor vi skal betale Helenius´ løn.

@Mikael

Min pointe er, at vi står svækket til den kommende sæson - i hvert fald på papiret. Og det var altså en sæson, hvor truppen ikke var god nok, da det virkeligt gjaldt i Top 6-kampen.

Nicolai Poulsen kan være en fornuftig signing, men vurderet på præstationer i foråret er det en dårligere spiller end Jens Stage. Positionsmæssigt er det 1:1, men jeg bliver positivt overrasket, hvis det ikke er en niveaumæssigt svækkelse.

Backman og PM døjer stadig med hjernerystelser, så det ligner, at det bliver det tyndbenede AGF-hold, der afsluttede sæsonen som starter den kommende.

Tabet af Grabara åbenlyst en stor svækkelse.

Jon Thorsteinsson er et fint supplement til truppen - især hvis Sana bliver solgt, men det ændrer ikke grundlæggende på de svækkelser, der har ramt truppen.


Min pointe er, at vi skal have noget kvalitet ind i de resterende del af vinduet, hvis vi trupmæssigt skal stå stærkere til denne end den foregående sæson. Ligenu peger pilen den anden vej.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Oveni de nævnte mangler, har vi på højre back en spiller der endnu ikke har vist et stabilt niveau og også har siddet ude med hovedskade. Den eneste reelle backup er småskadet og har kun spillet ganske få minutter og det i kampe uden særligt pres på.

Vores hold SKRIGER desuden på en hurtig dybdeløber.
"I can't say anything," admitted Henry. "They are right." That old Ferguson team-talk - "Lads, it's Tottenham" - now needs an update. Lads, it's Arsenal. Keep putting pressure on and keep asking questions and eventually the capitulation will come"
Selvfølgelig mangler vi at tilføje noget kvalitet. Det gjorde vi også før Helenius så den handel ændrer egentlig intet. Vi ville alligevel aldrig hente en bedre angriber end PM så jeg forstår ikke helt negativiteten og at bruge den handel som indikation for at vi skulle blive nedrykningsfavirotter er måske lidt overdrevet.
NP er Suppens bedste 6'er!
Der er vel ingen, der har skrevet, at Nicklas Helenius har den helt store betydning for ovenstående konklusioner. Derudover er der vel heller ingen, der konkluderer, at AGF er færdige med at handle. Diskussionen tog netop udgangspunkt i, at der er høje forventninger til resten af vinduet, da truppen på nuværende tidspunkt ser svækket ud.



https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Annonce