Jeg er ikke så negativ (det kan selvfølgelig ændre sig i aften)
Tabet af Grabara kan bestemt ikke undervurderes, selvom Whalley er bedre end hans rygte. Han er bestemt en fin SL keeper, men de STAFF agtige tendenser på dødbolde gør at mange giver ham mindre kredit end han fortjener. Har generelt været rigtig god i opstarten (det jeg har set Horsens+Rendos) og lad ham nu lige spille nogle kampe igen, inden der trues med bål og brand.
Stage er mere en symbolsk end sportslig svækkelse og indtil videre har "Polle" lignet en mere end fuldgod erstatning.
Afgangen af Gueira er en KÆMPE fornøjelse. Respekt for hans hårde arbejde, men det var den helt rigtige løsning.
Udlejningen af Kaastrup er en spændende løsning der i værste fald (uden skader) sikrer os en bedre spiller retur om 1 år og i bedste fald giver os et salg på min. Stage Niveau.
Tilgangene, udover Polle, kan både blive smukke velopdragne børn eller forfærdelige bastarder.
Jon Dagur har en fin alder, dækker flere pladser og har været i et fint miljø i Fulham + fik meget kamptræning i sidste sæson.
Alex Gersbach, også fin alder, men mangler kamptræning og spillede på et hold der rykkede ud.
Zach Duncan, rigtig god alder, men svært at spå om hvor meget han kommer i kamptruppen når truppen er endelig efter transfervinduet er lukket.
Helenius..... kigger man kun på tal (højde, alder, antal scoringer osv.) så er det en god tilgang. Kradser man lidt i overfladen, så er den langt mere kompleks. Får han overhovedet nok spilletid til at ville kunne udfordre PM ? Hvordan er Psyken ? Den har tidligere IKKE været imponerende (hvilket i øvrigt gælder det fleste nordjyder fra "det beskyttede PEA værksted/puslebord" i Oldbåår, som min kammerat plejer at sige) og hvad kan/skal han bringe ? Hvad er hans kompetencer udover at sparke straffe ?
Anders Fæster, en no brainer. Tidligere topscorer på ungdomsholdene og stadig ung nok til at spille u-19 bold. Spændende om man kan bringe ham tilbage på sporet og evt. løfte ham til at blive en SL spiller.
Oveni dette har vi de uafklarede spørgsmål :
1. Hvad skal vi med Sana og Toutouh ?? Kan vi få dem i gang eller skal de videre ?
2. Ankersen bliver betalt og får spilletid som en klar profil, men han leverer alt for lidt og for sjældent. Kan ?? (Jon Dagur, Toutouh, Lunding) presse ham til at løfte niveauet ??
3. Bredde på højre back (og evt. centerforsvar hvis Backmann får tilbagefald) Lejmål/køb af AJA eller lignende type (dækker begge pladser) ??
4. Kan vi komme i top 6 uden fart/dybdeløbere ??
5. Hvad med Amini ?? Salg ? forlængelse ? evt. med frikøbsklausul ? eller holde ham det sidste år af kontrakten ?
6. Er vi klar til at tage fat om kampene, især på hjemmebane ?
7. Har vi budgetteret med at kunne slå til på 1-2 Grabara/Weah lignende muligheder sidst i vinduet ??
Der er mange spændende spørgsmål der skal besvares og det starter i aften. KSDH !!!
"I can't say anything," admitted Henry. "They are right." That old Ferguson team-talk - "Lads, it's Tottenham" - now needs an update. Lads, it's Arsenal. Keep putting pressure on and keep asking questions and eventually the capitulation will come"