Snak

Mere indhold efter annoncen
Jeg er ved at være træt.

Tabel-mæssigt er det ikke en katastrofe. Et point i Farum mod et stærkt FCN er heller ikke en katastrofe.

Vores offensive spil forbliver dog en katastrofe. Lad os nu bare smide terningerne på bordet og starte med Grønning og Jelle. Det kan også være at Grønning ikke er ligeså skrå forvirret når han kommer på banen så, fordi hjernen har fået lov til at komme igang.
KSDH & Mia San Mia
det havde været oplagt at gå efter spillere som Sousa og Kusk, typer som er direkte og kan noget på egen hånd, vi er udfordret på at blive farlige på de offensive spille mønstre, det virker meget tilfældigt når vi får chancer.. faktisk lige så tilfældigt som VAR domme..
enten skal midtbane + wing backs oppe sig eller også kræver det en anden type angriber.
det er helt vildt så tæt superligaen er i år, hvis Horsens ikke rykker ned, så rykker en af de "store" ned og det kan lige så vel være os som som Aab - OB - Brøndby..
top seks vil være en stor lettelse i denne sæson!
Jeg vil mene at vi er en af nedrykningsfavoritterne. Lyngby og ACH tager nok den ultimative favoritrolle, men skulle det blive andre end dem vil jeg mene at vi står ret dårligt for døren.

Når det så er sagt så er alt jo åbent, hvilket egenligt er meget fedt. Vi er ikke mere end et par sejre i træk fra at være med der hvor det er virkelig sjovt. Vi har BIF, Lyngby og Viborg de næste 3 kampe. Det kan blive lidt fugl eller fisk.

Spillemæssigt er jeg enig i betragtningerne om Haugen - han er ikke forløst. Men jeg syntes ikke nødvendigvis det primært er hans egen skyld. Eksempelvis syntes jeg slet ikke at PM fungerer som den opspilsstation som vi har set ham nogle sæsonener siden. Og vores backs formår heller ikke at sætte ham op. Tidligere i sæsonen var Kahl god til at få lagt boldene over modstanderens forsvar med farlige situationer til følge. Det går ikke så godt mere.

Og i øvrigt hvad angår backs, så bør Links have spillet sig af enhver betragtning på begge backs efterhånden. Faktisk er jeg egenlig af den opfattelse, at han ikke har niveauet til SL. Jeg kan godt lide hans attitude og spillestil, men kvaliteten er altså for dårlig.

Så ja, tilbage til Haugen så mener jeg bestemt også at han har vist, at han kan blive en god målscorer for os. Det skal også med i ligningen, at han faktisk kom igennem til en friløber i går mod FCN. Så vidt jeg husker blev der dømt offside, men det var meget tæt.

Når det kommer til mål i den norske liga, så ved jeg ikke helt hvad jeg skal sige til det. Til sammenligning har Milan Jevtovic scoret hele 10 mål i den indeværende sæson i Eliteserien. Det siger vist alt om det. Den norske liga præsterer godt i Europa lige nu på grund af et par klubber som gør det virkelig godt. Resten af ligaen tror jeg stadig er på et niveau som er væsentligt under den danske. 10 Millioner for en spiller, som knap er slået igennem på dette niveau virker som andre påpeger meget risikabelt. Måske også for risikabelt. Men det er jo let at være bagklog.

@Luke

Hvordan mener du at Haugen har vist at han kan være en målscorer for os? Som du nok nemt kan se, så er jeg helt uenig. Ja han har fået nettet til at blafre før, men han har da ikke vist noget.
KSDH & Mia San Mia
Jeg vil mene at vi er en af nedrykningsfavoritterne. Lyngby og ACH tager nok den ultimative favoritrolle, men skulle det blive andre end dem vil jeg mene at vi står ret dårligt for døren.


Jeg vil nu mene at AaB og OB står væsentligt dårligere end os og så selvfølgelig også Lyngby og ACH som du nævner. Brøndby er nok på linje med os. Det der taler for både os og BIf er, at vi har midler til rådighed i januar til at hente ihvertfald én forstærkning der skal kunne give en øjeblikkelig effekt. Jeg kan godt se os bruge lejemarkedet til at hente en midtbaneprofil der er til overskud i en lidt større liga.

Desuden har vi allerede nu en noget bedre trup end de fire førstnævnte. Lyngby er 99% nedrykker allerede, så der er én plads vi skal undgå. Den tager enten Horsens eller AaB.

Så ja, tilbage til Haugen så mener jeg bestemt også at han har vist, at han kan blive en god målscorer for os. Det skal også med i ligningen, at han faktisk kom igennem til en friløber i går mod FCN. Så vidt jeg husker blev der dømt offside, men det var meget tæt.


Den må du nok forklare. I mine øjne har han netop bevist at han ikke kan blive en målscorer for os. Han er simpelthen for ringe en fodboldspiller på det her niveau. Han skulle have kosten 2-3 mio. som rotationsspiller. Du nævner en friløber som netop beviser, hvorfor han aldrig bliver en målscorer. Han er teknisk alt alt for ringe og hans beslutninger er lige så ringe som Links´. Det irriterer mig grænseløst at vi har bundet 10 mio. kr. i ham. Mellem ham og Kurminowski har i bundet 17,5 mio. kr. uden at vi kommer til at få noget ud af det. Det er satme sløjt arbejde fra sportschefen.
NP er Suppens bedste 6'er!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Det er nok forkert skrevet, at han har bevist, at han nok skal blive en god målscorer. Men det jeg mente var nok mere, at han ligesom PM i foråret har lidt utroligt meget under vores meget ringe offensive spil. Og at jeg mener at hans forcer er et sted, som kan blive en god gevinst for os.

Der er nok en risiko for at han bliver Jesper Lange version 2.0 med godt presspil og løbepensum, gode dybdeløb men for lidt slutprodukt for en angriber. Jeg syntes nu alligevel det er for tidligt at sige, at han teknisk er alt for ringe. Han er bare ikke typen som skal fungere som en opspilsstation på den måde vi primært har spillet ham. Og ja, så skal han selvfølgelig konvertere de chancer han får. Men der har vi jo før set det vende hvis man får lidt tur i den. Det har vi set utallige gange, også i AGF.
Hvad har vi af forventninger til Søndag?
Har Fremads flotte avancement fået indflydelse på Brøndbys tilgang!?
https://youtu.be/ihaB8AFOhZo
Min optimisme led et voldsomt knæk i Farum.

Et fint resultat, vi har det altid svært derovre og jeg havde ikke forventet nogen god præstation, men alligevel var det rystende ringe offensivt.

Generelt meget dårligt spil med bolden og decideret horribelt overtalsspil. Vores to frontangribere er en udfordring, men blot et blandt flere i den kamp. Uwe har givet os struktur både offensivt og defensivt, men i Farum kunne vi end ikke sætte vores backs op til tidlige indlæg i feltet i overtal. Med afstand det værste vi har set under Rösler.

Jeg håber virkeligt, at vi i aften er væsentligt bedre offensivt - for ellers er det svært at se os vinde flere af de sidste fire kampe før ferien.

Vi har haft udfordringer og marginaler/skarphed imod os, men umiddelbart ligner vi langt højere en potentiel nedrykker end et Top 6-hold. Man kan dog håbe, at det var en kollektiv offday, men når vi nu også har scoret få mål i en længere periode, er der grund til bekymring.

Meget vil lette med en sejr i dag, men jeg ved ikke helt, hvad vi skal forvente. BIF´s nederlag mod Fremad viser et hold i ubalance, men omvendt kan det være et wakeup call - og så skal man ikke glemme, at de var milimeter fra at have taget 6 points i to kampe mod to stærke modstandere (Randers og FCK). Sådan som ligaen har udviklet sig, er det en kamp, der skal kalde på tre points, men det er vel umiddelbart en 50/50 kamp.

Mit primære håb er, at vi spiller på hjemmebane. Her har vi trods alt været noget bedre end ude - også selvom vi har tabt et par kampe hjemme.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Jeg ser det ikke som en fordel for os, at BIF taber 4-0 til Fremad. Det lægger bare yderligere pres på os, specielt når der dukker 18.000+ hvide tilskuere op i dag og alle fordele peger på os. Brøndby har godt nok ikke tanket selvtillid på den konto, men pokalen lever lidt sit eget liv og BIF har vist i de seneste Superliga kampe, at de er på rette vej. De har scoret 7 mål i de sidste tre kampe, men til gengæld også lukket 6 mål ind, så det er klart deres defensiv som er deres svage led lige nu. Det ville jeg normalt sige, at vi skal udnytte, men jeg har ikke den store tiltro til, at vores offensiv kan udnytte de svagheder de har dernede, desværre.
Mit bud på kampens resultat er 1-1. Et resultat som Brøndby vil være tilfreds med og lur mig om vi ikke kommer bagud, så vi vil nok også være tilfredse med et point når kampen fløjtes af.

Jeg er ikke så bange for nedrykningsspøgelset dog. Vi har heldigvis andre hold i ligaen, som er væsentligt ringere. AaB er i sørgelig forfatning f.eks. og både Horsens og Viborg skal nok løbe tom for luft. Men risikoen er der selvfølgelig, især hvis vi bliver ved med at give spilletid til spillere, der ikke bringer noget til holdet. Jeg kunne godt tænke mig at se Uwe ryste posen gevaldigt i dag.
Jeg havde i øvrigt glemt, at NP er i karantæne. Det er interessant med en anden 6´er, men mest af alt en markant svækkelse.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
Annonce