Deprimerende indslag Toon, især fordi jeg har svært ved at være uenig i noget af det du skriver.
Snak
Denne tråd er låst. Det er derfor ikke muligt at kommentere.
Redigeretlør 12. nov 2022
Jeg forstår ikke helt depressionen - også selvom jeg er enig i, at vi ikke skal transferamok til vinter. Vi skal justere som alle andre.
Eskapisten har jo ret i, at vi ret beset er fint sted sammenlignet med vores udgangspunkt. AGF var ikke i nærheden af at have Superliganiveau for få måneder siden. Det er kun halvandet år siden, at vi afsluttede anden sæson i streg med Top 4-placeringer. I må sgu da have fået lidt hårdere hud af de 20-25 foregående år?
Jeg er dog enig i bekymringerne i forhold til de kortsigtede mål. AGF´s platform (økonomi mv.) er ekstrem solid og vi har taget landvindinger fra vores konkurrenter på de parametre. Problemet er for simplet sagt risikoen for at vi rykker ned - og det er der en altså en risiko for i denne sæson.
Eskapisten har ret i, at det er knivtæt og vi er ligeledes er tæt på toppen, men spillemæssigt peger pilen mere mod overlevelseskamp end Top 6. Sammen med Horsens, Randers og måske OB er jeg ret sikker på, at de i Aalborg har udset AGF, som et af de hold, som de muligvis kan hente. Og det er desværre forståeligt - og årsagen til, at man er nødt til at tænke sig rigtig godt om i vinterpausen.
Eskapisten har jo ret i, at vi ret beset er fint sted sammenlignet med vores udgangspunkt. AGF var ikke i nærheden af at have Superliganiveau for få måneder siden. Det er kun halvandet år siden, at vi afsluttede anden sæson i streg med Top 4-placeringer. I må sgu da have fået lidt hårdere hud af de 20-25 foregående år?
Jeg er dog enig i bekymringerne i forhold til de kortsigtede mål. AGF´s platform (økonomi mv.) er ekstrem solid og vi har taget landvindinger fra vores konkurrenter på de parametre. Problemet er for simplet sagt risikoen for at vi rykker ned - og det er der en altså en risiko for i denne sæson.
Eskapisten har ret i, at det er knivtæt og vi er ligeledes er tæt på toppen, men spillemæssigt peger pilen mere mod overlevelseskamp end Top 6. Sammen med Horsens, Randers og måske OB er jeg ret sikker på, at de i Aalborg har udset AGF, som et af de hold, som de muligvis kan hente. Og det er desværre forståeligt - og årsagen til, at man er nødt til at tænke sig rigtig godt om i vinterpausen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
lør 12. nov 2022
For mit vedkommende er jeg da heller ikke mere deprimeret end jeg har været de sidste tyve år :) Derfor er det stadigvæk frustrerende at se, hvor let andre hold, med meget mindre midler, tilsyneladende helt ubesværet implementerer en klart defineret spillestil. Vi er foran Viborg, Randers og Silkeborg på alle parametre, hvad angår indtjening, lønninger, tiltrækningskraft og tilskuere, men alligevel har de stykket bedre fodboldhold sammen end os. Så kan man snakke eksternt press og alt muligt, men det rokker ikke rigtig ved kendsgerningerne. Men det er klart, at sådan noget kommer ikke over natten, heller ikke for de andre nævnte hold, selvom det nok udefra set virker sådan.
Mht. denne sæson, så sådan set også overordnet enig med Eskapisten. Vores nuværende tilstand er forbedret i forhold til sidste sæson og vi ligger fornuftigt i tabellen. Med et par gode transfers i januar, så er top6 ikke urealistisk - på papiret altså. Og så er vi tilbage til depressionen :)
Modsat, hvad de fleste nok mener, så har jeg dog faktisk en tiltro til SIB. Overordnet er jeg godt tilfreds med de handler han har disket op med i sommers. Alle indkøb kom flot fra land, men er så, sammen med resten af holdet, gået lidt i stå - nogen mere end andre. Jeg føler ikke vi har set deres topniveau endnu, så jeg er ikke klar til at afskrive Haugen, Mølgaard, MEM og Yakob endnu. Grønning er måske den eneste vi ikke har set en god præstation fra endnu af indkøbene, men jeg er nok heller ikke den eneste der føler, at han ikke har fået chancen for at bevise sig. Der må være noget med hans form/selvtillid, siden Uwe foretrækker lejesvenden Duin over ham.
Mht. denne sæson, så sådan set også overordnet enig med Eskapisten. Vores nuværende tilstand er forbedret i forhold til sidste sæson og vi ligger fornuftigt i tabellen. Med et par gode transfers i januar, så er top6 ikke urealistisk - på papiret altså. Og så er vi tilbage til depressionen :)
Modsat, hvad de fleste nok mener, så har jeg dog faktisk en tiltro til SIB. Overordnet er jeg godt tilfreds med de handler han har disket op med i sommers. Alle indkøb kom flot fra land, men er så, sammen med resten af holdet, gået lidt i stå - nogen mere end andre. Jeg føler ikke vi har set deres topniveau endnu, så jeg er ikke klar til at afskrive Haugen, Mølgaard, MEM og Yakob endnu. Grønning er måske den eneste vi ikke har set en god præstation fra endnu af indkøbene, men jeg er nok heller ikke den eneste der føler, at han ikke har fået chancen for at bevise sig. Der må være noget med hans form/selvtillid, siden Uwe foretrækker lejesvenden Duin over ham.
lør 12. nov 2022
Mølgaard har jeg afskrevet og savner Munksgaard. Ellers synes jeg at det ser fornuftigt ud. Haugen skal nok komme tilbage, og Grønning lider af at Paddy gør det godt. Jeg savner mod fra Uwe til at spille 5-3-2 imod de bedste. Det er altså for lidt med en angriber, og giv nu Munksgaard chancen! Han er en meget mere komplet WB end Mølgaard!
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
Redigeretsøn 13. nov 2022
Al ære for, at Munksgaard var en af de mindst ringe AGF´ere i et horribelt forår, men Tobias Mølgaard er bedre både offensivt og defensivt. Derudover passer han bedre i rollen som wingback.
D´Alberto har været så dårlig, at jeg meget gerne ville set Munksgaard som førstereserve i stedet, men nu antager jeg også, at Munksgaard har haft lidt skadesproblemer.
Under alle omstændigheder er en reel konkurrent til Mølgaard på højre wingback noget som bør overveje. I hvert fald hvis man vil holde fast i 3-5-2 efter vinterpausen. Både for eventuelt at give os noget mere kreativitet offensivt og for at kunne opreholde niveauet som kampene skrider frem. Problemet har imø. ikke været Mølgaards niveau, men snarere fraværet af et brugbart alternativ.
Jeg forstår godt motiverne for at skifte Mølgaard ud i løbet af kampene, men vi bliver helt konsekvent dårligere på både offensivt og defensivt i højre side, når det sker.
Højresiden må også være den største hovedpine i den svære efterårsafslutning. Vi dominerede i Parken i første halvleg senest vi mødte FCK, formåede som vanligt ikke at skabe nok ifht. overtaget og kampen vendte i anden halvleg anført af Daramy, der gjorde hvad der passede ham mod TK.
Jeg frygter for, hvordan den duel bliver og generelt synes jeg ikke, at der er noget, som peger i AGF´s retning. FCK er i klar bedring, har fået store profiler tilbage fra skade, er ikke længere belastet af Europa, er nødt til at gå 100% efter sejren pga. FCN´s efterår og taktisk står vi ikke supergodt til dem, da de har typerne til at afvise vores indlægsspil i forsvaret og offensivt de letbenede vævre typer, som kan udfordre særligt TK og Tingager.
Mine forventninger er meget lave. Indsatsen foran et udsolgt stadion skal nok være fin og jeg tror ikke, at vi bliver får en rigtig øretæve, men andet end et hæderligt nederlag vil komme bag på mig. Jeg får i øvrigt heller ikke mulighed for at se kampen, så den lange vinterpause startede for mit vedkommende allerede torsdag aften. Der er sgu lang tid til februar...
Det ville dog være lækkert med et overraskende point - især hvis AaB og Horsens ikke vinder. Så slipper vi foreløbigt lidt med skrækken i tabellen indtil videre.
D´Alberto har været så dårlig, at jeg meget gerne ville set Munksgaard som førstereserve i stedet, men nu antager jeg også, at Munksgaard har haft lidt skadesproblemer.
Under alle omstændigheder er en reel konkurrent til Mølgaard på højre wingback noget som bør overveje. I hvert fald hvis man vil holde fast i 3-5-2 efter vinterpausen. Både for eventuelt at give os noget mere kreativitet offensivt og for at kunne opreholde niveauet som kampene skrider frem. Problemet har imø. ikke været Mølgaards niveau, men snarere fraværet af et brugbart alternativ.
Jeg forstår godt motiverne for at skifte Mølgaard ud i løbet af kampene, men vi bliver helt konsekvent dårligere på både offensivt og defensivt i højre side, når det sker.
Højresiden må også være den største hovedpine i den svære efterårsafslutning. Vi dominerede i Parken i første halvleg senest vi mødte FCK, formåede som vanligt ikke at skabe nok ifht. overtaget og kampen vendte i anden halvleg anført af Daramy, der gjorde hvad der passede ham mod TK.
Jeg frygter for, hvordan den duel bliver og generelt synes jeg ikke, at der er noget, som peger i AGF´s retning. FCK er i klar bedring, har fået store profiler tilbage fra skade, er ikke længere belastet af Europa, er nødt til at gå 100% efter sejren pga. FCN´s efterår og taktisk står vi ikke supergodt til dem, da de har typerne til at afvise vores indlægsspil i forsvaret og offensivt de letbenede vævre typer, som kan udfordre særligt TK og Tingager.
Mine forventninger er meget lave. Indsatsen foran et udsolgt stadion skal nok være fin og jeg tror ikke, at vi bliver får en rigtig øretæve, men andet end et hæderligt nederlag vil komme bag på mig. Jeg får i øvrigt heller ikke mulighed for at se kampen, så den lange vinterpause startede for mit vedkommende allerede torsdag aften. Der er sgu lang tid til februar...
Det ville dog være lækkert med et overraskende point - især hvis AaB og Horsens ikke vinder. Så slipper vi foreløbigt lidt med skrækken i tabellen indtil videre.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
søn 13. nov 2022
Opløftende 25 min hidtil. Duin virker meget veloplagt og sætter ikke mange fødder forkert. Mølgaard sætter sig igennem i højre side og vi formår faktisk at spille bolden fint rundt. Det er mange gange bedre end indsatsen mod FCN allerede. Så må vi se om det er nok til point.
søn 13. nov 2022
Lige angående Mølgaard... God første time, men der er også ved at være udsolgt hos ham nu. Vi har brug for et reelt alternativ til ham. Om det er Munksgaard eller vi skal prøve brandhof derude ved jeg ikke, men D´Alberto er jeg ikke tryg ved.
MOM indtil videre må være NP. Shit han har været god i dag.
MOM indtil videre må være NP. Shit han har været god i dag.
søn 13. nov 2022
Ærgerligt nederlag til ungdomstræneren fra FCK, der havde taget andendagstøjet på i dagens anledning. Vi matcher fint Superligaens med afstand dyreste hold, der er ved at finde melodien, efter at have underpræsteret i meget, meget lang tid.
Vi bliver underkendt kort tid før 0-2 målet, på en helt underlig fejlkendelse. Den kostede givetvist AGF et point. Det er hvad der sker og vi skal naturligvis afgøre tingene selv. Tilbage på træningsbanen og så må vi forbedre tingene.
Nu er der VM og så må vi se, hvordan AGF ser ud til vinteropstarten. Som holdet spiller i dag med den tænding og et fyldt stadion, så mener jeg, der er grund til håb. Men der skal ikke meget til, at AGF er i alvorlig nedrykningsfare. Bum bum.
Vi bliver underkendt kort tid før 0-2 målet, på en helt underlig fejlkendelse. Den kostede givetvist AGF et point. Det er hvad der sker og vi skal naturligvis afgøre tingene selv. Tilbage på træningsbanen og så må vi forbedre tingene.
Nu er der VM og så må vi se, hvordan AGF ser ud til vinteropstarten. Som holdet spiller i dag med den tænding og et fyldt stadion, så mener jeg, der er grund til håb. Men der skal ikke meget til, at AGF er i alvorlig nedrykningsfare. Bum bum.
Redigeretsøn 13. nov 2022
Så er der blod-vm pause og vi slutter af som frygtet/forventet, dog med en spillemæssig godkendt præstation. Det er dog kriminelt/problematisk at vi stadig skaber for lidt i åbent spil og derfor laver for få mål. Vi har scoret 3 mål færre end Horsnens for crying out loud.
Polle var FULDSTÆNDIG outstanding idag og vi havde vel fortjent en bedre skæbne, men har ENDNU engang IKKE flueknepper-VAR marginaler.
Staff2 spillede vel en godkendt kamp, men 1-0 målet sidder lige over knolden på ham. Den havde mange andre SL keepere muligvis stoppet.
Møllen med en forrygende arbejdsindsats og overfor samt hjælp til TK i mange situationer ift. Daramy. Har et flot internationalt snit i dueller og fysik, havde vildt mange fantastiske returløb, men skal lægge på offensivt især ift. indlæg og desuden luge ud i de vanvittige dribleture og afleveringer indover midten der af og til forekommer.
Kahl svinger meget. Laver flere fine ting og har et hæderligt niveau, men har også nogle pasninger helt på månen. Fantastisk hjørnespark ved (hvad vi troede var) 1-0 scoringen. Der er dog for langt mellem snapsene.
TK med ok kamp, har dog også nogle pudsige (aldersrelaterede) beslutninger af og til. Der er dog krummer i knægten fra Galten.
Tingager med fremragende scoring, der så blev visket ud. Skuffede, som forventet, fysisk overfor Cornelius, men i spillet generelt er han en vigtig klippe for os.
Bisseck med en ny solid indsats. Man kunne dog godt have ønsket at han blev sluppet en smule mere løs, i vores gode perioder.
Polle - take a bow. What a game. Var her, der og alle vegne. Tog alle dueller og kunne pludselig også vende med bolden og spille den fremad.
MEM er klart vores playmaker, og han gjorde det fornuftigt, men jeg håber/tror der kan lægges mindst 20-30 % på ift. kondition/løb, for der husker jeg ham som mere markant i Silkeby.
Anderson med en god kamp. Der manglede dog lige det forbandede mål. Han kan/skal blive bedre og mere betydningsfuld/iøjnefaldende for os efter nytår.
Paddy med en hæderlig indsats. Han ser en smule mere fit ud og det må endelig gerne blive endnu mere efter nytår.
Jelle ligner mere og mere en brugbar spiller. God teknik, holde i bolden spil og aflæg, samt en glimrende tur, der helt sikkert havde givet FCK straffe i parken, hvis det havde været omvendt.
Reserverne nåede ikke at gøre meget væsen af sig, men i dag gav den mening at vente, da vi egentligt havde godt fat.
Det bliver en MEGET vigtig/spændende pause/opstart og (måske) et spændende vindue vi/SIB står overfor.
1. Der SKAL bygges markant på fysik, kondition, relationer samt evne til at spille og kreere chancer.
2. Hvad sker der/skal der ske med Grønning ??
3. Hvad er planen med Lund, Munken, D´Alberto, Hvidt, Brandhof, Kurminowski, Haugen?? og Hausner. Er de gode nok eller kunne der evt. opgraderes på en eller flere af dem ?? Bortset fra Yakob og Links, så var der jo INTET at skyde med fra bænken, der kunne gøre en forskel på holdene i f.eks. Fredericia eller Næstved idag.
4. Vi har i alt for mange kampe virket til at løbe tør for strøm efter godt og vel en halvleg. Er det kondi, mentalt eller noget at gøre med måden vi spiller på ?
5. Vi mangler i den grad fart/dybdeløbere der truer bagrum, samt mål fra andre end en aldrende og ikke særligt mobil Paddy. Kan vi overleve uden at adressere det ??
Polle var FULDSTÆNDIG outstanding idag og vi havde vel fortjent en bedre skæbne, men har ENDNU engang IKKE flueknepper-VAR marginaler.
Staff2 spillede vel en godkendt kamp, men 1-0 målet sidder lige over knolden på ham. Den havde mange andre SL keepere muligvis stoppet.
Møllen med en forrygende arbejdsindsats og overfor samt hjælp til TK i mange situationer ift. Daramy. Har et flot internationalt snit i dueller og fysik, havde vildt mange fantastiske returløb, men skal lægge på offensivt især ift. indlæg og desuden luge ud i de vanvittige dribleture og afleveringer indover midten der af og til forekommer.
Kahl svinger meget. Laver flere fine ting og har et hæderligt niveau, men har også nogle pasninger helt på månen. Fantastisk hjørnespark ved (hvad vi troede var) 1-0 scoringen. Der er dog for langt mellem snapsene.
TK med ok kamp, har dog også nogle pudsige (aldersrelaterede) beslutninger af og til. Der er dog krummer i knægten fra Galten.
Tingager med fremragende scoring, der så blev visket ud. Skuffede, som forventet, fysisk overfor Cornelius, men i spillet generelt er han en vigtig klippe for os.
Bisseck med en ny solid indsats. Man kunne dog godt have ønsket at han blev sluppet en smule mere løs, i vores gode perioder.
Polle - take a bow. What a game. Var her, der og alle vegne. Tog alle dueller og kunne pludselig også vende med bolden og spille den fremad.
MEM er klart vores playmaker, og han gjorde det fornuftigt, men jeg håber/tror der kan lægges mindst 20-30 % på ift. kondition/løb, for der husker jeg ham som mere markant i Silkeby.
Anderson med en god kamp. Der manglede dog lige det forbandede mål. Han kan/skal blive bedre og mere betydningsfuld/iøjnefaldende for os efter nytår.
Paddy med en hæderlig indsats. Han ser en smule mere fit ud og det må endelig gerne blive endnu mere efter nytår.
Jelle ligner mere og mere en brugbar spiller. God teknik, holde i bolden spil og aflæg, samt en glimrende tur, der helt sikkert havde givet FCK straffe i parken, hvis det havde været omvendt.
Reserverne nåede ikke at gøre meget væsen af sig, men i dag gav den mening at vente, da vi egentligt havde godt fat.
Det bliver en MEGET vigtig/spændende pause/opstart og (måske) et spændende vindue vi/SIB står overfor.
1. Der SKAL bygges markant på fysik, kondition, relationer samt evne til at spille og kreere chancer.
2. Hvad sker der/skal der ske med Grønning ??
3. Hvad er planen med Lund, Munken, D´Alberto, Hvidt, Brandhof, Kurminowski, Haugen?? og Hausner. Er de gode nok eller kunne der evt. opgraderes på en eller flere af dem ?? Bortset fra Yakob og Links, så var der jo INTET at skyde med fra bænken, der kunne gøre en forskel på holdene i f.eks. Fredericia eller Næstved idag.
4. Vi har i alt for mange kampe virket til at løbe tør for strøm efter godt og vel en halvleg. Er det kondi, mentalt eller noget at gøre med måden vi spiller på ?
5. Vi mangler i den grad fart/dybdeløbere der truer bagrum, samt mål fra andre end en aldrende og ikke særligt mobil Paddy. Kan vi overleve uden at adressere det ??
"I can't say anything," admitted Henry. "They are right." That old Ferguson team-talk - "Lads, it's Tottenham" - now needs an update. Lads, it's Arsenal. Keep putting pressure on and keep asking questions and eventually the capitulation will come"
søn 13. nov 2022
Fin kamp ja, vi kan tage meget med. Jeg synes Duin virkelig bragte noget godt til vores offensiv i dag, han bandt angreb og midtbane rigtig godt sammen. Han har altså noget potentiale, fed type!
Og ja, Polle...Det var sgu vild at se. Klart kampens spiller i mine øjne.
Noget vi virkelig skal blive bedre på er vores chanceskabende spil, når vores wingbacks kommer bagom modtandernes forsvar. Vores indlæg derfra bliver sjældent farlige ligegyldigt om de kommer i luften eller som flade cut backs. Som om aftalerne ikke er på plads.
Det her efterår bærer virkelig præg af at vi ikke har haft marginalerne og VAR med os, synes jeg. Der mangler helt klart en del i spillet og konceptet, men vi har været ret uheldige flere gange også.
At vi kan spille helt lige op med FCK er jo et godt tegn i sig selv. Desværre uheldige igen i de afgørende situationer.
Og ja, Polle...Det var sgu vild at se. Klart kampens spiller i mine øjne.
Noget vi virkelig skal blive bedre på er vores chanceskabende spil, når vores wingbacks kommer bagom modtandernes forsvar. Vores indlæg derfra bliver sjældent farlige ligegyldigt om de kommer i luften eller som flade cut backs. Som om aftalerne ikke er på plads.
Det her efterår bærer virkelig præg af at vi ikke har haft marginalerne og VAR med os, synes jeg. Der mangler helt klart en del i spillet og konceptet, men vi har været ret uheldige flere gange også.
At vi kan spille helt lige op med FCK er jo et godt tegn i sig selv. Desværre uheldige igen i de afgørende situationer.
Black and White Army!
"The Entertainers" er tilbage.