Jeg synes ikke, at pilen peger entydigt på Uwe. Truppen har mange fine spillere, men jeg er bange for, at den alarmerende dårligt sammensat i forhold til kompetencer.
Truppen har netop ikke det rigtige "kompetencesæt" og selvom Mikkel Duelund er en god spiller, har han ikke de egenskaber, som truppen mangler. Duelund er endnu en offensiv 8´er, 10´er, halvkant, der god i mellemrum og er målfarlig, men som ikke kan true med fart og dybdeløb.
Vores offensiv har kun fungeret i kampe, hvor både Mikael Anderson og Sigurd Haugen har ramt indenfor skiven niveaumæssigt. Dvs. hvor vi konstant har kunnet true med dybdeløb. Mads Emil og Mikkel Duelund bliver kvalt, hvis ikke de har medspillere, der strækker modstanderen i længderetningen.
Eskapistens indlæg gør mig heller ikke videre fortrøstningsfuld. Tingager har muligvis ret, men hans kommentar om opstarten er en kliche og hvert eneste vindue kan man påpege konkurrenternes svagheder. Det ændrer bare ikke på, at AGF er nødt til at løse sine egne problemer. 5/8 points er ingenting for AaB, hvis AGF ikke begynder at blive farligere.
AGF er nødt til at løfte sig offensivt fra, hvad vi har set i de sidste 5 måneder. Eksperterne tager i øvrigt grueligt fejl, når de påpeger, at AGF mangler andre målscorere end Patrick Mortensen. AGF mangler ikke spillere med målnæsen, men spillere, der kan skabe målchancer. Vi er ikke særligt ineffektive, men skaber alt for lidt.
Truppen har netop ikke det rigtige "kompetencesæt" og selvom Mikkel Duelund er en god spiller, har han ikke de egenskaber, som truppen mangler. Duelund er endnu en offensiv 8´er, 10´er, halvkant, der god i mellemrum og er målfarlig, men som ikke kan true med fart og dybdeløb.
Vores offensiv har kun fungeret i kampe, hvor både Mikael Anderson og Sigurd Haugen har ramt indenfor skiven niveaumæssigt. Dvs. hvor vi konstant har kunnet true med dybdeløb. Mads Emil og Mikkel Duelund bliver kvalt, hvis ikke de har medspillere, der strækker modstanderen i længderetningen.
Eskapistens indlæg gør mig heller ikke videre fortrøstningsfuld. Tingager har muligvis ret, men hans kommentar om opstarten er en kliche og hvert eneste vindue kan man påpege konkurrenternes svagheder. Det ændrer bare ikke på, at AGF er nødt til at løse sine egne problemer. 5/8 points er ingenting for AaB, hvis AGF ikke begynder at blive farligere.
AGF er nødt til at løfte sig offensivt fra, hvad vi har set i de sidste 5 måneder. Eksperterne tager i øvrigt grueligt fejl, når de påpeger, at AGF mangler andre målscorere end Patrick Mortensen. AGF mangler ikke spillere med målnæsen, men spillere, der kan skabe målchancer. Vi er ikke særligt ineffektive, men skaber alt for lidt.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk