I forhold til det taktiske er jeg mere positiv om 3-5-2 og 3-4-3/3-4-2-1 end Jelleman og andre.
Det ændrer ikke på min bekymring på offensivens mangel på fart og gennembrudskraft, men imø. giver det mening, at Uwe i udgangspunktet bygger videre på konceptet fra starten af året og forsøger at gøre os bedre under de rammer.
På papiret eller måske nærmere teoretisk synes jeg også, at det er spændende med Tobias Mølgaard som yderstopper. Den store bonus ved at spille med tre i forsvaret offensivt er, at man kan lade dem rykke med frem, så på den måde synes jeg, at det er interessant med Mølgaard i den omgang. Det åbner også op for, at Peter Bjur kan benyttes som højre wingback og gå ind l banen, så formationen kan ligne en 4-4-2.
Det kræver dog (modsat træningskampene), at Mølgaard kommer med frem i momenter og dermed mere end kompensere for de defensive udfordringer det giver med Mølgaard fremfor TK som højrestopper.
I forhold til 3-4-3 som jeg med udgangspunktet godt kan forstår skiftet. Vi mangler en god makker til Mortensen og med Duelund, Yakob og Anderson har vi nogle typiske offensive midtbanespillere, der kan udfylde rollen bagved 9´eren. Det bliver nok et flydende skifte mellem 3-5-2 og 3-4-3. men umiddelbart kan vi forhåbentligt få fuldt udbytte af særligt Mikael Anderson i den offensive midtbanerolle.
Min eneste anke mod 3-4-3 er Patrick Mortensen. Jeg har stor respekt for, at han har løftet sig fra oldboysniveauet fra foråret, men bortset fra målene er han ganske ordinær og dominerer ikke feltet og modstanderne på fysikken som tidligere. Han har primært ageret som en slags falsk 9´er og dygtig måltyv, der lukrerer på at have en makker, som tager opmærksomhed. Risikoen er, at han bliver isoleret for meget på toppen.
Det ændrer ikke på min bekymring på offensivens mangel på fart og gennembrudskraft, men imø. giver det mening, at Uwe i udgangspunktet bygger videre på konceptet fra starten af året og forsøger at gøre os bedre under de rammer.
På papiret eller måske nærmere teoretisk synes jeg også, at det er spændende med Tobias Mølgaard som yderstopper. Den store bonus ved at spille med tre i forsvaret offensivt er, at man kan lade dem rykke med frem, så på den måde synes jeg, at det er interessant med Mølgaard i den omgang. Det åbner også op for, at Peter Bjur kan benyttes som højre wingback og gå ind l banen, så formationen kan ligne en 4-4-2.
Det kræver dog (modsat træningskampene), at Mølgaard kommer med frem i momenter og dermed mere end kompensere for de defensive udfordringer det giver med Mølgaard fremfor TK som højrestopper.
I forhold til 3-4-3 som jeg med udgangspunktet godt kan forstår skiftet. Vi mangler en god makker til Mortensen og med Duelund, Yakob og Anderson har vi nogle typiske offensive midtbanespillere, der kan udfylde rollen bagved 9´eren. Det bliver nok et flydende skifte mellem 3-5-2 og 3-4-3. men umiddelbart kan vi forhåbentligt få fuldt udbytte af særligt Mikael Anderson i den offensive midtbanerolle.
Min eneste anke mod 3-4-3 er Patrick Mortensen. Jeg har stor respekt for, at han har løftet sig fra oldboysniveauet fra foråret, men bortset fra målene er han ganske ordinær og dominerer ikke feltet og modstanderne på fysikken som tidligere. Han har primært ageret som en slags falsk 9´er og dygtig måltyv, der lukrerer på at have en makker, som tager opmærksomhed. Risikoen er, at han bliver isoleret for meget på toppen.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk