Det har ikke været flot fodbold, men forstår simpelthen ikke at Links har fået besked på tidlige indlæg, når vi ikke har nogen spillere i feltet. Det virker uafstemt. Det er heller ikke nemt i medvind, men forhåbentlig lidt bedre end 1. Halvleg.
Snak
Denne tråd er låst. Det er derfor ikke muligt at kommentere.
fre 17. feb 2023
Sigurd Haugen har da sat mange fødder rigtigt.
At han brænder to chancer, gør ham ikke dårlig. Vores andre angribere havde aldrig nået de to dybdebolde. I hvert fald slet ikke Patrick Mortensen.
Hvis Haugen skal blive en gevinst skal han naturligvis lave flere mål, men på alle andre parametre spiller han en god første halvleg.
At han brænder to chancer, gør ham ikke dårlig. Vores andre angribere havde aldrig nået de to dybdebolde. I hvert fald slet ikke Patrick Mortensen.
Hvis Haugen skal blive en gevinst skal han naturligvis lave flere mål, men på alle andre parametre spiller han en god første halvleg.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
fre 17. feb 2023
Ja. Det kunne være så rart, hvis han fik scoret. Selvtillid kan gøre underværker. Det er lidt ligesom med Kasper Junker, der var mange gode aktioner og han kom til chancer, men målene kom aldrig i AGF. Det gjorde de så sidenhen.
Black and White Army!
"The Entertainers" er tilbage.
fre 17. feb 2023
Ok helt håbløs aktion af Haugen med det skudforsøg...
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
fre 17. feb 2023
FREMRAGENDE 3 point og fremragende første 20 minutter af 2. halvleg! Den spillede vi helt perfekt. Super ærgerligt vi lukker dem ind i kampen de sidste 15 min. og Tobias Mølgaard imponerer bare ikke. Uopmærksom i defensiven og sparker flere bolde væk i blinde - det er ikke godt nok.
Hvor er det vigtigt vi vinder. Fuldt fortjent i øvrigt.
Hvor er det vigtigt vi vinder. Fuldt fortjent i øvrigt.
Black and White Army!
"The Entertainers" er tilbage.
fre 17. feb 2023
Ja fortjent sejr, klart bedst men så bør man altså også lukke sådan en kamp med mål nr. 2.
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
fre 17. feb 2023
Lækker lækker start på foråret, hvor det vel kun er den sidste ca. 1/4 af kampen man kan være lidt skuffet over.
Hansen med en fejlfri og stærk kamp, bortset fra de tåbelige udspark.
TK med en solid indsats, der vel blev endnu bedre efter at vi så Møllens håbløse indhop.
Tingager med en fin kamp, uden at være prangende.
Lange-Yann er bare stærk
Beijmo med en kamp på det jævne. Han er den mindst ringe løsning på HWB, men gav ikke løfter om en markant opgradering.
Links spillede en god kamp, ud fra hans niveau/forudsætninger.
Mokai-Pitbullen Polle var min kampens spiller. Ja, det er ikke lækkert at se på som MEM og der er markant mindre bold i ham, men for dælen hvor styrede han lortet med fight, energi og tacklinger.
MEM med en god kamp. Han skal dog i endnu bedre forfatning og styre spillet mere.
Anderson med en flot kamp, og som matchvinder og største trussel.
Paddy med endnu en halvblind passager indsats. Han har mistet for meget fysik og mobilitet, desværre.
Haugen spillede en godkendt kamp. Han skal selvfølgelig score på sine chancer og være bedre med ryggen mod mål, men generelt er han ganske vital, når Paddy SKAL spille og vi ikke har ret mange andre der løber dybt.
Jelle med et indhop på det jævne.
Møllen med et katastrofe indhop. Sejlede rundt og panik sparkede væk i blinde ofte.
Lund uden for bedømmelse og forhåbentligt en af de sidste gange vi skal se på ham.
Kæmpe ros til Uwe for start 11 og gameplan. Vi havde dem i et jerngreb, indtil Haugen/TK udskiftningerne. Til gengæld elendig game management derefter. Hvorfor bragte man ikke Yakob og Duen til at holde i klatten til sidst ?? Det havde været verdens største mavepuster, hvis vi havde smidt det til sidst overfor et angreb med Ementa og Ramkilde.
Hansen med en fejlfri og stærk kamp, bortset fra de tåbelige udspark.
TK med en solid indsats, der vel blev endnu bedre efter at vi så Møllens håbløse indhop.
Tingager med en fin kamp, uden at være prangende.
Lange-Yann er bare stærk
Beijmo med en kamp på det jævne. Han er den mindst ringe løsning på HWB, men gav ikke løfter om en markant opgradering.
Links spillede en god kamp, ud fra hans niveau/forudsætninger.
Mokai-Pitbullen Polle var min kampens spiller. Ja, det er ikke lækkert at se på som MEM og der er markant mindre bold i ham, men for dælen hvor styrede han lortet med fight, energi og tacklinger.
MEM med en god kamp. Han skal dog i endnu bedre forfatning og styre spillet mere.
Anderson med en flot kamp, og som matchvinder og største trussel.
Paddy med endnu en halvblind passager indsats. Han har mistet for meget fysik og mobilitet, desværre.
Haugen spillede en godkendt kamp. Han skal selvfølgelig score på sine chancer og være bedre med ryggen mod mål, men generelt er han ganske vital, når Paddy SKAL spille og vi ikke har ret mange andre der løber dybt.
Jelle med et indhop på det jævne.
Møllen med et katastrofe indhop. Sejlede rundt og panik sparkede væk i blinde ofte.
Lund uden for bedømmelse og forhåbentligt en af de sidste gange vi skal se på ham.
Kæmpe ros til Uwe for start 11 og gameplan. Vi havde dem i et jerngreb, indtil Haugen/TK udskiftningerne. Til gengæld elendig game management derefter. Hvorfor bragte man ikke Yakob og Duen til at holde i klatten til sidst ?? Det havde været verdens største mavepuster, hvis vi havde smidt det til sidst overfor et angreb med Ementa og Ramkilde.
"I can't say anything," admitted Henry. "They are right." That old Ferguson team-talk - "Lads, it's Tottenham" - now needs an update. Lads, it's Arsenal. Keep putting pressure on and keep asking questions and eventually the capitulation will come"
Redigeretlør 18. feb 2023
Fin opsummering Jelle - og jeg er enig i det meste.
Jeg synes stadig, at det er en trist devaluering af den sportslige værdi af kampene, når der skal spilles i den vind, men heldigvis var AGF klart bedst under disse forhold.
Uwe har efterspurgt mental parathed i de sidste træningskampe og det skal jeg da love for, at spillerne havde justeret. Med en tilbagevenden til de klassiske konstellationer fra starten af efteråret spiller vi en god kamp med stærk struktur, godt presspil og kløgt. De første 70 min. foregår sandsynligvis helt efter Uwes gameplan.
Vi spiller en kontrolleret første halvleg, hvor vi aflaster defensiven for modvindsfodbold, skaber et par gode kontrachancer og får ellers tiden løbet af klokken. I anden halvleg kommer vi blæsende ud fra start. Det er ikke kønt, men trykket mod AaB´s mål er ganske markant og føringen fortjent.
Malurten er de sidste 20 min, hvor vi forfalder til ren fight og uklogt boldspil. Bevares AaB´s panikpres til sidst kan ikke undgås helt, men i stedet for at udnytte det enorme bagrum et satsende AaB-hold gav forfaldt holdet til panik. En tendens forstærket af en mærkværdig indskiftning af Jelle Duin i stedet for Sigurd Haugen.
Nordmanden var træt og spillede en noget dårligere anden halvleg, men jeg vil hellere æde en lort end at se AGF spille på kontra med Jelle Duin og Patrick Mortensen i front. Jeg kan godt købe præmissen om, at vi kan blive farlige og skabe dynamik på andre måder end med Haugen i angrebet, men hvorfor i alverden ikke skubbe Anderson, Yakub eller måske Duelund op ved siden af vores gamle og tunge 9´er (der tilsyneladende skal spille fuld tid). Det er mig uforståeligt.
Overordnet set er det en god præstation, hvor vi indstiller os bedst på omstændighederne. Der er et hav af tilfældigheder og målet falder næppe under normale forhold, men sejren var ganske fortjent.
Jeg synes stadig, at det er en trist devaluering af den sportslige værdi af kampene, når der skal spilles i den vind, men heldigvis var AGF klart bedst under disse forhold.
Uwe har efterspurgt mental parathed i de sidste træningskampe og det skal jeg da love for, at spillerne havde justeret. Med en tilbagevenden til de klassiske konstellationer fra starten af efteråret spiller vi en god kamp med stærk struktur, godt presspil og kløgt. De første 70 min. foregår sandsynligvis helt efter Uwes gameplan.
Vi spiller en kontrolleret første halvleg, hvor vi aflaster defensiven for modvindsfodbold, skaber et par gode kontrachancer og får ellers tiden løbet af klokken. I anden halvleg kommer vi blæsende ud fra start. Det er ikke kønt, men trykket mod AaB´s mål er ganske markant og føringen fortjent.
Malurten er de sidste 20 min, hvor vi forfalder til ren fight og uklogt boldspil. Bevares AaB´s panikpres til sidst kan ikke undgås helt, men i stedet for at udnytte det enorme bagrum et satsende AaB-hold gav forfaldt holdet til panik. En tendens forstærket af en mærkværdig indskiftning af Jelle Duin i stedet for Sigurd Haugen.
Nordmanden var træt og spillede en noget dårligere anden halvleg, men jeg vil hellere æde en lort end at se AGF spille på kontra med Jelle Duin og Patrick Mortensen i front. Jeg kan godt købe præmissen om, at vi kan blive farlige og skabe dynamik på andre måder end med Haugen i angrebet, men hvorfor i alverden ikke skubbe Anderson, Yakub eller måske Duelund op ved siden af vores gamle og tunge 9´er (der tilsyneladende skal spille fuld tid). Det er mig uforståeligt.
Overordnet set er det en god præstation, hvor vi indstiller os bedst på omstændighederne. Der er et hav af tilfældigheder og målet falder næppe under normale forhold, men sejren var ganske fortjent.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk