@AGF-Vestegnen
Jeg er ret enig. Vi skal selvfølgelig gå efter at vinde alle kampe, og det kommer vi også til. Kan vi hente tre point på Viborg i morgen, hvilket altså er yderst realistisk, så er vi kun to point efter dem før mesterskabsspillet. Jeg tror simpelthen ikke på, at Viborg slår FCK i Parken. FCK er inde i en fremragende periode, mens Viborg virkelig ser svækkede ud - desuden har Grønning karantæne til kampen.
Vi kan til gengæld sagtens smide point til OB. Jeg tror ikke, at vi gør det, men det ville jo ikke være et decideret chok. Fordelen vil jo være, at vi kan få flere kampe mod jævnbyrdige hold, som måske er en kende ringere end os - den slags kampe har vi vist i foråret, at vi vinder.
Får vi Brøndby med op, vil jeg meget, meget gerne have sejren over OB. Brøndby ser farlige ud, og i min verden har de den næstbedste start-ellever i ligaen. De kunne godt blive svære at bide skeer med i slutspillet, og ligger vi side om side med dem, når slutspillet går i gang, så tror jeg, at der er større chance for, at de henter Viborg, end at vi gør.
Grunden til at jeg ikke er totalt optimistisk er, at vi ikke har set, om vores forårsform holder mod de bedre hold i ligaen. Vi har slået Horsens, AaB og Randers, mens vi har fået en uafgjort mod Silkeborg. Det er altså noget helt andet at skulle møde FCK, FCN og måske Brøndby. De tre hold kan vi ikke holde væk fra chancer, og hvordan reagerer vi så, når vi ikke kan holde kampen i et jerngreb? De andre hold skræmmer mig ikke. I min verden er vi bedre end Viborg, Randers, OB og måske Silkeborg i øjeblikket.
Derfor synes jeg heller ikke, at det er helt utilstedeligt at overveje, om det måske ville give mening at få nogle andre hold med op. Desværre tror jeg ikke helt på de resultater, som din skitserede slutstilling forudsætter. Men det er også ekstremt jævnbyrdige kampe i den afgørende runde. Mit bud er:
SIF-FCM X
FCK-VFF 1
FCN-BIF 2
AGF-OB 1
LBK-ACH 1
AaB-RFC 2
Det vil give følgende stilling:
FCK 42
FCN 40
VFF 37
AGF 35
BIF 32
RFC 32
SIF 29
FCM 28
OB 28
ACH 22
AaB 18
LBK 18
Jeg er ret enig. Vi skal selvfølgelig gå efter at vinde alle kampe, og det kommer vi også til. Kan vi hente tre point på Viborg i morgen, hvilket altså er yderst realistisk, så er vi kun to point efter dem før mesterskabsspillet. Jeg tror simpelthen ikke på, at Viborg slår FCK i Parken. FCK er inde i en fremragende periode, mens Viborg virkelig ser svækkede ud - desuden har Grønning karantæne til kampen.
Vi kan til gengæld sagtens smide point til OB. Jeg tror ikke, at vi gør det, men det ville jo ikke være et decideret chok. Fordelen vil jo være, at vi kan få flere kampe mod jævnbyrdige hold, som måske er en kende ringere end os - den slags kampe har vi vist i foråret, at vi vinder.
Får vi Brøndby med op, vil jeg meget, meget gerne have sejren over OB. Brøndby ser farlige ud, og i min verden har de den næstbedste start-ellever i ligaen. De kunne godt blive svære at bide skeer med i slutspillet, og ligger vi side om side med dem, når slutspillet går i gang, så tror jeg, at der er større chance for, at de henter Viborg, end at vi gør.
Grunden til at jeg ikke er totalt optimistisk er, at vi ikke har set, om vores forårsform holder mod de bedre hold i ligaen. Vi har slået Horsens, AaB og Randers, mens vi har fået en uafgjort mod Silkeborg. Det er altså noget helt andet at skulle møde FCK, FCN og måske Brøndby. De tre hold kan vi ikke holde væk fra chancer, og hvordan reagerer vi så, når vi ikke kan holde kampen i et jerngreb? De andre hold skræmmer mig ikke. I min verden er vi bedre end Viborg, Randers, OB og måske Silkeborg i øjeblikket.
Derfor synes jeg heller ikke, at det er helt utilstedeligt at overveje, om det måske ville give mening at få nogle andre hold med op. Desværre tror jeg ikke helt på de resultater, som din skitserede slutstilling forudsætter. Men det er også ekstremt jævnbyrdige kampe i den afgørende runde. Mit bud er:
SIF-FCM X
FCK-VFF 1
FCN-BIF 2
AGF-OB 1
LBK-ACH 1
AaB-RFC 2
Det vil give følgende stilling:
FCK 42
FCN 40
VFF 37
AGF 35
BIF 32
RFC 32
SIF 29
FCM 28
OB 28
ACH 22
AaB 18
LBK 18