Det er ikke til at sige, hvad klausulen lyder på. Mit bud er, at den ikke ligger helt oppe på 60 millioner, for det er typisk spilleren selv, der har interesse i at få en frikøbsklausul inkluderet i kontrakten, så han har en sikkerhed for, at det er muligt at komme videre på grund af større ambitioner. Hvis det er tilfældet her, hvilket det ganske givet er, så har jeg svært ved at se, at Bisseck, som da AGF hentede ham skulle kickstarte sin karriere, skulle være gået med til en frikøbsklausul på 60 millioner. Det må i hvert fald have været anset som værende en høj frikøbsklausul, når man tænker på, hvor i karrieren Bisseck stod på daværende tidspunkt.
Bisseck udtaler selv:
- Det blev aldrig til et vinterskifte på grund af økonomien. Jeg kan forstå begge parter. Hvis spilleren har en frikøbsklausul, ønsker du selvfølgelig lidt flere penge i vinter.
Jeg tolker den udtalelse som om, at buddene fra eksempelvis Frankfurt, på de omtrent 35-40 millioner, har været tæt på at matche en frikøbsklausul i netop det prisleje, men som måske først træder i kraft til sommer. Skulle man så sælge ham midt i top 6 ræset og før en vigtig forårssæson, så skulle den kommende frikøbsklausul overstiges, idet det alt andet lige vil give bedre mening for os at beholde ham indtil sommer og indkassere omtrent det samme. Hvis frikøbsklausulen var i spil allerede i januarvinduet, og Bjørnebyes priskrav blot var, at klausulen skulle indfries, så ville Bisseck formentlig bare have sagt, at klausulen ikke var blevet matchet - det er jo immervæk et forholdsvist ærligt interview, hvor han også nævner navne og destinationer på klubber.
Der gik rygter om, at Bjørnebyes modsvar på Frankfurts bud skulle være, at vi ville have 60 millioner for ham. Mit håb er, at det betyder, at klausulen er på omtrent 50 millioner kroner - altså at vi skulle have 10 millioner ekstra for at lade ham gå et halvt år før tid.