Snak

Mere indhold efter annoncen
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bisseck-fortalte-om-klausul-agf-lukker-i

Ser ud til at Bisseck har en frikøbsklausul. Hvis den er på de 35m DKK som tidligere har været nævnt som prisen for ham. Så ryger han 100% til sommer.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Eftersom AGF angiveligt afviste et bud på 40 millioner i januar, er det nok relativt tvivlsomt, at Bisseck har en frikøbsklausul på 35 millioner, som udspringer fra tabloidpressens spekulationer. Andre og pålidelige rygter peger på en ønsket på omkring 60 millioner, jeg forestiller mig en klausul i det leje. Men hvis han ikke bliver skadet, har du helt ret i, at han nok er væk til sommer.
Selv hvis den er på 60m DKK er han væk. Den bedste forsvarsspiller i ligaen, meget ung og har alle de moderne kvaliteter en CB skal have. Hurtig med stor fysik og er god både defensivt og offensivt på dødbolde.

Havde han været FCK spiller taler vi i omegn af 100m DKK.
Success is temporary loyalty is forever PS: Tag en tur i skoven 🌲 med Bo Henriksen når du er gnaven.
Det er ikke til at sige, hvad klausulen lyder på. Mit bud er, at den ikke ligger helt oppe på 60 millioner, for det er typisk spilleren selv, der har interesse i at få en frikøbsklausul inkluderet i kontrakten, så han har en sikkerhed for, at det er muligt at komme videre på grund af større ambitioner. Hvis det er tilfældet her, hvilket det ganske givet er, så har jeg svært ved at se, at Bisseck, som da AGF hentede ham skulle kickstarte sin karriere, skulle være gået med til en frikøbsklausul på 60 millioner. Det må i hvert fald have været anset som værende en høj frikøbsklausul, når man tænker på, hvor i karrieren Bisseck stod på daværende tidspunkt.

Bisseck udtaler selv:
- Det blev aldrig til et vinterskifte på grund af økonomien. Jeg kan forstå begge parter. Hvis spilleren har en frikøbsklausul, ønsker du selvfølgelig lidt flere penge i vinter.


Jeg tolker den udtalelse som om, at buddene fra eksempelvis Frankfurt, på de omtrent 35-40 millioner, har været tæt på at matche en frikøbsklausul i netop det prisleje, men som måske først træder i kraft til sommer. Skulle man så sælge ham midt i top 6 ræset og før en vigtig forårssæson, så skulle den kommende frikøbsklausul overstiges, idet det alt andet lige vil give bedre mening for os at beholde ham indtil sommer og indkassere omtrent det samme. Hvis frikøbsklausulen var i spil allerede i januarvinduet, og Bjørnebyes priskrav blot var, at klausulen skulle indfries, så ville Bisseck formentlig bare have sagt, at klausulen ikke var blevet matchet - det er jo immervæk et forholdsvist ærligt interview, hvor han også nævner navne og destinationer på klubber.

Der gik rygter om, at Bjørnebyes modsvar på Frankfurts bud skulle være, at vi ville have 60 millioner for ham. Mit håb er, at det betyder, at klausulen er på omtrent 50 millioner kroner - altså at vi skulle have 10 millioner ekstra for at lade ham gå et halvt år før tid.
Perfekt beskrevet Rasmus, det er desværre også sådan jeg er nået frem til at det må forholde sig. Ærgerligt, men fair nok at det er sådan.
Black and White Army! "The Entertainers" er tilbage.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
https://www.dfb.de/u-21-maenner/news-detail-u-21/bisseck-ist-spieler-des-japan-spiels-249840/

Ovenstående behøver vist ingen kommentarer.

Jeg håber inderligt på flere bud denne sommer, så prisen bliver presset en smule i vejret.
Det var vidst en online afstemning hvor rigtig mange stemmer kom fra AGF fans. Tror godt du kan regne med langt de fleste som har stemt ikke har set kampen.
@Vestegnen


Jeg håber inderligt på flere bud denne sommer, så prisen bliver presset en smule i vejret.


Problemet i den henseende er jo, at såfremt der skulle opstå en budkrig, så vil den ikke være på salgsprisen men på størrelsen af Bissecks kontrakt. AGF er forpligtet til at godkende alle bud, som opfylder frikøbsklausulen, og uanset om en enkelt klub så vil give det dobbelte, så er alle klubber der opfylder klausulen jo berettiget til at tilbyde ham en kontrakt. Derfor er det næsten så sikkert som amen i kirken, at udbyttet af en eventuel budkrig vil lande i Bissecks lommer og ikke vores - og ganske fortjent for Yann, at han får en pæn kontrakt.

Des mere jeg tænker over det, des mere usandsynligt synes jeg, at det virker, at Frankfurt skulle have sendt et tilbud afsted, som skulle være omtrent 10 millioner lavere end en kommende frikøbsklausul. Jeg hælder desværre til at tro, at den ligger på de 35-40 millioner kroner.
Hvis der findes en klausul kan den nu godt være over 50 mio. kr. Allerede dengang man hentede ham var der rigtig gode salg ud af Superligaen for de dygtigste spillere. Bisseck var i en elendig forhandlingssituation. Køln gad ikke have ham, han var et flop i Portugal, konstant skadet og ingen andre bejlere. Da han så først kommer lidt i gang i AGF og man vil give ham chancen til at få karrieren på ret køl, så kan det godt være han gerne ville have en klausul, men AGF har haft rigtig god mulighed for at presse den op i et leje, hvor det bliver et meget stort salg. Alternativet for Bisseck var jo at ryge tilbage til Kølns skrotbunke. AGF har forhåbentlig ikke været med til at give en for lille klausul. Det er jo heller ikke sikkert at det er en klausul med et bestemt beløb. Det kan også være klubber i CL han skal have lov at snakke med. Måske CL+50 mio. kr., og så kan AGF vælge at sige en højere pris, hvis ikke det er en CL klub.
NP er Suppens bedste 6'er!
@BoroDane

Der kan helt sikkert findes gode argumenter for, at frikøbsklasulen vil ligge på alt mellem 35 og 60 millioner. Det vil forblive forholdsvist (u)velbegrundet gætværk fra vores sider, men jeg vil da så sandelig håbe, at du får ret!

Det er jo heller ikke sikkert at det er en klausul med et bestemt beløb. Det kan også være klubber i CL han skal have lov at snakke med. Måske CL+50 mio. kr., og så kan AGF vælge at sige en højere pris, hvis ikke det er en CL klub.


Jeg anser det alligevel for forholdsvist usandsynligt, at der er indskrevet en klausul udelukkende for CL klubber, jævnfør den penible situation, som du så korrekt beskriver, at Bissecks karriere befandt sig i, da vi hentede ham.
Annonce