Det værste er, at vi ender med at tabe på et tyndt dømt straffespark.
Snak
Denne tråd er låst. Det er derfor ikke muligt at kommentere.
søn 23. apr 2023
Man skulle næsten tro, at Jens Okking ligger på lur et sted, sådan som modstanderholdets spillere falder hele tiden.
Redigeretsøn 23. apr 2023
Vi taber i dag fordi, at vi ikke kan omsætte dominans og lovende muligheder til åbne og reelle målchancer.
Vores spil er fremragende i forhold til presset, spillet i fase 1 og fase 2, men når vi har spillet os frem i feltet eller ud til et frit indlæg mangler vi skarphed, kvalitet og lidt marginaler (MEM´s flotte mål).
Man må dog stadig rose Uwe og co. Vi får det "heavy metal fodbold", som han proklamerede og det er da super interessant og perspektivtrigt.
Vi taber dog 0-1 efter en lidt mere rodet og fesen anden akt på et, hvor Lukas Lerager dukker op sparker en tilfældig nedfaldsbold i feltet.
Det er dog meget glædeligt, at vi også kan spille overfaldsfodbold mod FCK - og ikke kun imod meget formsvage BIF.
Vores spil er fremragende i forhold til presset, spillet i fase 1 og fase 2, men når vi har spillet os frem i feltet eller ud til et frit indlæg mangler vi skarphed, kvalitet og lidt marginaler (MEM´s flotte mål).
Man må dog stadig rose Uwe og co. Vi får det "heavy metal fodbold", som han proklamerede og det er da super interessant og perspektivtrigt.
Vi taber dog 0-1 efter en lidt mere rodet og fesen anden akt på et, hvor Lukas Lerager dukker op sparker en tilfældig nedfaldsbold i feltet.
Det er dog meget glædeligt, at vi også kan spille overfaldsfodbold mod FCK - og ikke kun imod meget formsvage BIF.
https://www.youtube.com/watch?v=Q5dWqGXqOkk
søn 23. apr 2023
Rigtig fint spil op gennem kæderne. Vi lider dog under den misforståelse, at vi skal slå indlægget. Det kan være fristende med Mortensen i boksen, men jeg gad godt se AGF tage den sidste aflevering op gennem banen og så afslutte første gang. Det bliver lidt for ofte til et indlæg, der skal pandes ind. Det er sjældent godt og giver aldrig rigtig pote. David Nielsen havde samme indlægs-taktik også uden held.
man 24. apr 2023
God samlet præstation og især gode præstationer af MEM, Yakob, NP og Mølgaard. Den centrale midtbane fungerede rigtig godt og Yakob var virkelig i hopla offensivt. Desværre var PM lidt usynlig og MA tog igen de forkerte beslutninger og blev ofte overmatchet. Jeg er ikke helt der, hvor jeg er klar til at afskrive ham, men jeg så gerne, at vi havde startet med Duelund i stedet. Det bliver aldrig for alvor farligt med MA lige for tiden, selvom han bringer sig selv i gode positioner til at være en trussel.
man 24. apr 2023
Jeg så ikke kampen, da United igen skulle spille samtidig, og så en semifinale. Jeg har dog set highlights, og det er jo igen som imod BIF ikke fordi vi ikke kommer til chancer, men kynismen mangler. Jeg tror ikke at Duelund er fit til at spille 90 minutter, og derudover så tror jeg at det er et spørgsmål om tid før MA får hul på bylden. Det der ærgrer mig mest er wingbacksene som i hvert fald imod BIF ikke skaber nok offensivt.
Manchester United siden 92, GF siden 96. 50+1 er vejen frem.
man 24. apr 2023
Det er en fornøjelse at se AGF spille pt. Det er tydeligt at vi står rigtigt på banen og der er indøvede spilmønstre.. der mangler bare en fysisk stærk og hurtig 9´er og en mål farlig 10´er .. det er så nok også det allersværeste at finde på transfermarkedet.. god jagt Stig Inge...
Vanvittig udvikling med Møllen siden vinterens træningskampe.
Jeg elsker lille Gift´s hurtighed og fight, der mangler så lidt i at han er løsningen på den venstre wingback
Vanvittig udvikling med Møllen siden vinterens træningskampe.
Jeg elsker lille Gift´s hurtighed og fight, der mangler så lidt i at han er løsningen på den venstre wingback
Redigeretman 24. apr 2023
KÆMPE fornøjelse at følge AGF for tiden. Jeg kan nærmest ikke huske en kamp mod FCK hvor vores keeper var så arbejdsløs og nærmest ikke behøvede at lave redninger. Vi skal selvfølgelig score noget mere og lige pt. er truppen for smal, men havde Paddy været 3 år yngre og i den form han havde dengang, så havde vi slået Rendos, Bundby og FuCK og ligget delt nr. 1 nu.
Hansen er jo nærmest udenfor bedømmelse. Han havde dog en del elendige udspark og var i vanlig stil ikke imponerende ved defensive dødbolde.
Beijmo fortsætter sin gode form, og det er både bittert, uheldigt og latterligt at målet kaldes tilbage. Hvad enten det var med vilje eller ej, så var det også en fremragende aktion/pasning til hvad der burde have været en 2-0 scoring. På den negative side så er de høje indlæg + dødbolde meget ringe. Hvorfor HELVEDE sparker han dem, når vi har MEM, LINKS og YAKOB der er langt bedre til det. Jeg savner også at han af og til går mere direkte og søger en afslutning.
Links igen med en god energisk indsats. Sikke han kriger og leverer en en 100 % indsats. Der mangler dog noget på timing, indlæg, relationer osv. men formen er god.
Møllen med en helt forrygende defensiv og energisk stærk kamp. Hold nu kaje en fysik i underkroppen og sikke han dog lukkede Daramy ned. Også med fin fremdrift, men han skal stadig lægge på ift. afklarethed og indlæg offensivt.
Tingager også stærkt. FCK har i bedste fald 2-3 halve chancer og det har styrmanden i midten bedstemt også aktier i, selvom dynamoen Mølgaard fra Lemvig var mere iøjenfaldende i aftes.
Bæstet Bisseck men endnu en brølstærk kamp. Man kan vel kun være skuffet over at han ikke er mere målfarlig på dødbolde.
Polle var ikke på helt vanlige niveau. Virkede lidt tungere og langsommere end normalt og kom ofte ikke i dueller, udover det latterlige ævl og kævl.
MEM med en fremragende kamp, også selvom batteriet var tæt på fladt de sidste 20 min. Lækre vendinger, gode touches og præcise tempererede afleveringer udover de vitale præcise sideskift. Kunne han dog bare blive en smule mindre tung i røven.
Yakob var den klart bedste spiller på banen de første 20 min. Derefter blev han stille og roligt indhentet af MEM og Mølle, men han var stadig rigtig rigtig stærk, og Corlu på Mediano mener at han på potentiale ligger tæt på samme salgspris som Bisseck hvis han fortsætter udviklingen.
Anderson mangler stadig lige lidt, men så længe vi INGEN fart alternativer har, så er han HELT vital for dette hold, også selvom han forsømmer at gøre sig selv og andre gode/bedre. Han knokler og prøver, men lige nu klikker det ikke helt.
Paddy var igen den sørgelige udgave, åbenbart til dels pga. noget sygdom, men han skylder lidt, og spiller vel udelukkende fordi Haugen er PIV-ringe, Duin har været meget skadet og heller ikke ligefrem leverer og Daghim desværre slet ikke er klar endnu. Vi kunne sagtens gå hen og miste en tur i Europa, fordi man IKKE valgte at erstatte Grønning med en reel trussel til Paddy.
Duelund med et fint indhop, uden på nogen måde at matche det han leverede i Brøndby. Det er vigtigt for os at han hurtigst muligt kan spille langt mere i kampene, hvis vi for alvor skal kunne håbe på medaljer/europa.
Kahl gjorde det vel ok, men det er skræmmende hvor langt han er fra sin bedste udgave og er reelt ikke i spil til at truede Links lige pt.
Bjur gjorde det langt bedre på den korte tid, end han gjorde imod Brøndby.
Haugen har jeg HELT opgivet.
ENDNU en kamp der tjener Uwe til ære. Udviklingen siden vi vandt i Rendos og derved kom i top 6, har været som man kun turde håbe. Vi er 3-4 gode spillere (I stedet for Duin, Haugen, Brandhof + højre back alternativ) fra virkelig at kunne udfordre top 2.
Hansen er jo nærmest udenfor bedømmelse. Han havde dog en del elendige udspark og var i vanlig stil ikke imponerende ved defensive dødbolde.
Beijmo fortsætter sin gode form, og det er både bittert, uheldigt og latterligt at målet kaldes tilbage. Hvad enten det var med vilje eller ej, så var det også en fremragende aktion/pasning til hvad der burde have været en 2-0 scoring. På den negative side så er de høje indlæg + dødbolde meget ringe. Hvorfor HELVEDE sparker han dem, når vi har MEM, LINKS og YAKOB der er langt bedre til det. Jeg savner også at han af og til går mere direkte og søger en afslutning.
Links igen med en god energisk indsats. Sikke han kriger og leverer en en 100 % indsats. Der mangler dog noget på timing, indlæg, relationer osv. men formen er god.
Møllen med en helt forrygende defensiv og energisk stærk kamp. Hold nu kaje en fysik i underkroppen og sikke han dog lukkede Daramy ned. Også med fin fremdrift, men han skal stadig lægge på ift. afklarethed og indlæg offensivt.
Tingager også stærkt. FCK har i bedste fald 2-3 halve chancer og det har styrmanden i midten bedstemt også aktier i, selvom dynamoen Mølgaard fra Lemvig var mere iøjenfaldende i aftes.
Bæstet Bisseck men endnu en brølstærk kamp. Man kan vel kun være skuffet over at han ikke er mere målfarlig på dødbolde.
Polle var ikke på helt vanlige niveau. Virkede lidt tungere og langsommere end normalt og kom ofte ikke i dueller, udover det latterlige ævl og kævl.
MEM med en fremragende kamp, også selvom batteriet var tæt på fladt de sidste 20 min. Lækre vendinger, gode touches og præcise tempererede afleveringer udover de vitale præcise sideskift. Kunne han dog bare blive en smule mindre tung i røven.
Yakob var den klart bedste spiller på banen de første 20 min. Derefter blev han stille og roligt indhentet af MEM og Mølle, men han var stadig rigtig rigtig stærk, og Corlu på Mediano mener at han på potentiale ligger tæt på samme salgspris som Bisseck hvis han fortsætter udviklingen.
Anderson mangler stadig lige lidt, men så længe vi INGEN fart alternativer har, så er han HELT vital for dette hold, også selvom han forsømmer at gøre sig selv og andre gode/bedre. Han knokler og prøver, men lige nu klikker det ikke helt.
Paddy var igen den sørgelige udgave, åbenbart til dels pga. noget sygdom, men han skylder lidt, og spiller vel udelukkende fordi Haugen er PIV-ringe, Duin har været meget skadet og heller ikke ligefrem leverer og Daghim desværre slet ikke er klar endnu. Vi kunne sagtens gå hen og miste en tur i Europa, fordi man IKKE valgte at erstatte Grønning med en reel trussel til Paddy.
Duelund med et fint indhop, uden på nogen måde at matche det han leverede i Brøndby. Det er vigtigt for os at han hurtigst muligt kan spille langt mere i kampene, hvis vi for alvor skal kunne håbe på medaljer/europa.
Kahl gjorde det vel ok, men det er skræmmende hvor langt han er fra sin bedste udgave og er reelt ikke i spil til at truede Links lige pt.
Bjur gjorde det langt bedre på den korte tid, end han gjorde imod Brøndby.
Haugen har jeg HELT opgivet.
ENDNU en kamp der tjener Uwe til ære. Udviklingen siden vi vandt i Rendos og derved kom i top 6, har været som man kun turde håbe. Vi er 3-4 gode spillere (I stedet for Duin, Haugen, Brandhof + højre back alternativ) fra virkelig at kunne udfordre top 2.
"I can't say anything," admitted Henry. "They are right." That old Ferguson team-talk - "Lads, it's Tottenham" - now needs an update. Lads, it's Arsenal. Keep putting pressure on and keep asking questions and eventually the capitulation will come"
tirs 25. apr 2023
Syv af spillerne var angiveligt syge med en virus i i ugen op til kampen, hvor de nærmest ikke trænede med.
Hvis det passer, sætter det bare præstationen i endnu større relief.
De seneste to kampe burde have givet seks point. Jeg ved godt, det er kontrafaktisk ønsketænkning, men havde vi scoret på vores chancer, havde vi kun været to point efter FC og tre efter FC.
Hold kæft, hvor er det en fornøjelse at se os spille lige nu. Jeg synes klart, vores pasningsspil overgår bronzesæsonens, hvor vi til gengæld var grumme effektive.
Hvis det passer, sætter det bare præstationen i endnu større relief.
De seneste to kampe burde have givet seks point. Jeg ved godt, det er kontrafaktisk ønsketænkning, men havde vi scoret på vores chancer, havde vi kun været to point efter FC og tre efter FC.
Hold kæft, hvor er det en fornøjelse at se os spille lige nu. Jeg synes klart, vores pasningsspil overgår bronzesæsonens, hvor vi til gengæld var grumme effektive.