Snak

Mere indhold efter annoncen
Udfase Ødegaard? What? Og så for Fernandes.?

Sorry men den vogn får i squ for jer selv.

Ødegaard lider under at vores offensiv denne sæson har været amputeret. Saka ude I en god periode, Martinelli der ikke har præsteret, vi har forsøgt 5 forskellige som spidsangriber. Det er ikke nemme arbejdsbetingelser for ham.

Hvis vi får en Sesko ind til sommer og en venstre kant med mere output, eller en skarpere Martinelli, så vil vi også se Ødegaard præstere langt bedre næste sæson. Er jeg slet ikke i tvivl om
Jeg ville være meget ked af at miste Gabriel, Målræven. Jeg synes ikke det giver mening at sælge fra øverste hylde selv hvis det giver penge til at investere andre steder på banen. Man rykker jo bare problemerne rundt, så.
moderator
"Tankeeksperiment: Der var tidligere rygter omkring Gabriel til saudi for 100m. Ville i være villige til at skippe ham af sted for det beløb, hvis Huijsen kom ind for 50m?
Det ville give 50m ekstra til offensiven."

Nope. Gabriel er fortsat en noget stærkere forsvarsspiller, og fuldt integreret på holdet. Det fungerer så helvedes godt, at jeg bestemt ikke mener der skal pilles ved det setup. Heller ikke selvom Huijsen ligner en fremtidig stjerne på positionen.

Er det i øvrigt ikke mere nærliggende, at Real Madrid henter ham? Alternativt Liverpool, som ikke har en driftsikker makker til VvD - som i øvrigt selv snart skal erstattes.
https://kortlink.dk/sudv
Speaking of: Det ligner at man er ved at forlænge med den gode Gabi ifølge et brasiliansk medie. Ved ikke hvor troværdige de er, men omvendt er det jo ikke nogen fuldstændig vanvittig nyhed.

https://www.uol.com.br/esporte/colunas/mercado-da-bola/2025/04/23/arsenal-tem-interesse-em-renovar-contrato-do-zagueiro-gabriel-magalhaes.htm
Huijsen er et voldsomt talent og allerede en fremragende boldspillende forsvarsspiller, så i teorien kunne det godt give mening. Jeg ser dog absolut ingen grund til at pille ved midterforsvaret nu. Risikoen for at man skaber et nyt problem er alt, alt for høj.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Af alt respekt til Kiwior, så håber jeg man casher ind på hans seneste performance, fordi han har sku været god, også henter man Huijsen som rotationen til forsvaret.

Forhåbenligt betyder det at vi oftere kan rotere Saliba og Gabriel, derved undgå muskelskader.
Tog Huijsen ikke fra Juventus til netop Bournemouth, fordi han ville have fast spilletid? Jeg husker at have læst en del om, at han og faren (eller agenten?) skulle være nogle ret specielle karakterer. Jeg kan ikke forestille mig, at han skifter til en klub, hvor han primært vil være reserve.
Americano: Det ville være det ideelle scenarie. Om han har lyst til sådan en rolle, kunne jeg dog betvivle.

Ift. Huijsen ind i stedet for Gabriel. Man ville med rigtig stor sandsynlighed miste noget defensivt. Samtidigt vil vi umiddelbart fortsat være det bedste hold uden bold, selvom Gabriel er væk, så måske er det trade/off´et værd, for at kunne få noget mere offensiv firepower ind? Jeg ville ikke være helt lukket for det, hvis det skete, men forstår selvfølgelig protesterne.
Er der ikke nok penge tilgængelige til at man kan købe et par offensive profiler uden at skulle sælge Gabriel?
Gabriel ud og Fernandez ind ? ! Nu stopper i sku venner, er fredagsbaren startet lidt for tideligt i dag ?
Annonce