Ødegaard har haft en skidt sæson, men ikke så slem som mange giver udtryk for.
Tag nu kampene mod real som eksempel. Han styrer presset oppe på banen, han er ALTID spilbar (hvilket er en egenskab de fleste overser vigtigheden i), og alt går gennem ham stadigvæk. Også når vi rundbarbere et klasse hold.
At han lider under en konstant ændret offensiv, der er mere amputeret end jeg kan huske i nyere tid, er ikke et under.
Lig dertil white der mangler i trekanten på højresiden, der giver øde et rum timber ikke formår (omend timber er dygtig generelt).
Og så er hans skade i den kategori der kan ødelægge en karriere. Folk snakker altid korsbånd og fart (bellerin fx)
Men ankel skade hvor du mister de små og store ledbånd, betyder en mangel på stabilitet, der medfører mangel på finesse og kraft. Fra han rammer en bold første gang efter genoptræningen, til han er på fordoms styrke, kan sagtens tage et år plus. Hvis nogensinde. På trods af skaden, giver han stadig de andre ting...
Han er respekteret som leder, spiller, og er Artetas forlængelse på banen.
At er tale erstatning er...... Lidt langt ude.