Der er så mange ubekendte i den her handel. For mig er det den mest interessante Arsenal-transfer længe. Jeg har ingen fornemmelse af, hvordan det kommer til at gå.
Endelig har man fået den 9’er, der er blevet udpeget som den manglende brik så længe.
Man valgte at gå med en spiller i en alder, hvor der forventes, at han leverer med det samme. Der kommer ikke til at være meget tålmodighed eller forståelse, hvis han ikke kommer godt fra land.
Hans statistikker taler for sig selv, ligesom mentaliteten og selvtilliden er af højeste kaliber. Oveni har han trods alt også spillet i engelsk fodbold før og må derfor have en forståelse for, hvad det kræver fysisk.
På den anden side kommer han fra en liga på et noget lavere niveau, og der er med rette sat spørgsmålstegn ved, om hans imponerende stats kan overføres til Premier League. De mange mål, han har lavet med plads at løbe på, er heller ikke ligefrem et scenarie, han kommer til at møde ret tit for Arsenal. Men man kan da håbe, der er fokus på at forbedre omstillinger, for det var klart en del af spillet, hvor der var plads til forbedringer sidste sæson.
Det er simpelthen afgørende, at han kommer godt fra land, ellers bliver presset hurtigt større, end det allerede er.
Første kamp i sæsonen er mod United, så der venter en gylden mulighed for at komme godt fra land og hurtigt blive en publikumsfavorit.
Skrækscenariet er en situation lidt som Havertz´ første tid i klubben.
Jeg kommer til at holde vejret, indtil sæsonen skydes i gang. Det ville kunne tage holdet til det næste niveau med en ægte målsluger i front. Men de bange anelser ligger godt nok også gemt lige bagved.
Hvad tænker I? Måske en lille intern konkurrence om, hvem der kommer tættest på hans samlede måltotal, når sæsonen er slut?
Endelig har man fået den 9’er, der er blevet udpeget som den manglende brik så længe.
Man valgte at gå med en spiller i en alder, hvor der forventes, at han leverer med det samme. Der kommer ikke til at være meget tålmodighed eller forståelse, hvis han ikke kommer godt fra land.
Hans statistikker taler for sig selv, ligesom mentaliteten og selvtilliden er af højeste kaliber. Oveni har han trods alt også spillet i engelsk fodbold før og må derfor have en forståelse for, hvad det kræver fysisk.
På den anden side kommer han fra en liga på et noget lavere niveau, og der er med rette sat spørgsmålstegn ved, om hans imponerende stats kan overføres til Premier League. De mange mål, han har lavet med plads at løbe på, er heller ikke ligefrem et scenarie, han kommer til at møde ret tit for Arsenal. Men man kan da håbe, der er fokus på at forbedre omstillinger, for det var klart en del af spillet, hvor der var plads til forbedringer sidste sæson.
Det er simpelthen afgørende, at han kommer godt fra land, ellers bliver presset hurtigt større, end det allerede er.
Første kamp i sæsonen er mod United, så der venter en gylden mulighed for at komme godt fra land og hurtigt blive en publikumsfavorit.
Skrækscenariet er en situation lidt som Havertz´ første tid i klubben.
Jeg kommer til at holde vejret, indtil sæsonen skydes i gang. Det ville kunne tage holdet til det næste niveau med en ægte målsluger i front. Men de bange anelser ligger godt nok også gemt lige bagved.
Hvad tænker I? Måske en lille intern konkurrence om, hvem der kommer tættest på hans samlede måltotal, når sæsonen er slut?