Der er måske ved at gå lidt Mo Salah i den for Sakas vedkommende i forhold til Arsenal-fans.
Selvom Mo mere eller mindre scorer/assisterer kamp efter kamp, oplever han stadig at få en del kritik til tider. Det har højst sandsynligt meget at gøre med, at forventningerne til spilleren efterhånden er blevet så store, at selv 1-2 målbidrag pr. kamp kan virke utilstrækkeligt for visse fans.
Dét stadie og niveau er Saka ved at nærme sig, føler jeg. Det synes jeg, man især kan mærke på visse Arsenal-fans, når de stadig kritiserer spilleren selv efter en kamp med et eller flere målbidrag.
Hvis Saka havde de samme tal for et par sæsoner siden, som han har nu, ville man jo have glædet sig som fan. Nu forventer man jo ligesom, at han “bare” skal ud og score eller assistere i nærmest hver eneste kamp.
Man kan sige, at spilleren har sat sig selv indenfor skydeskiven i forhold til forventningerne og dermed en nemmere vej til kritik, fordi han netop har leveret på topniveau over de seneste par sæsoner.
Nogle gange er det derfor også vigtigt at passe på med at overkritisere og forvente alt for meget af en spiller. Det er bare med at sætte pris på, at man overhovedet har sådan en spiller i truppen. Altså den type spiller, der bare lige leverer +20 målbidrag sæson efter sæson, for når han så lige pludselig ikke er der længere, så indser man for alvor som fan, hvor fandens høj kvalitet den spiller egentlig har/havde, og at den slags ikke hænger på træerne.
Selvom Mo mere eller mindre scorer/assisterer kamp efter kamp, oplever han stadig at få en del kritik til tider. Det har højst sandsynligt meget at gøre med, at forventningerne til spilleren efterhånden er blevet så store, at selv 1-2 målbidrag pr. kamp kan virke utilstrækkeligt for visse fans.
Dét stadie og niveau er Saka ved at nærme sig, føler jeg. Det synes jeg, man især kan mærke på visse Arsenal-fans, når de stadig kritiserer spilleren selv efter en kamp med et eller flere målbidrag.
Hvis Saka havde de samme tal for et par sæsoner siden, som han har nu, ville man jo have glædet sig som fan. Nu forventer man jo ligesom, at han “bare” skal ud og score eller assistere i nærmest hver eneste kamp.
Man kan sige, at spilleren har sat sig selv indenfor skydeskiven i forhold til forventningerne og dermed en nemmere vej til kritik, fordi han netop har leveret på topniveau over de seneste par sæsoner.
Nogle gange er det derfor også vigtigt at passe på med at overkritisere og forvente alt for meget af en spiller. Det er bare med at sætte pris på, at man overhovedet har sådan en spiller i truppen. Altså den type spiller, der bare lige leverer +20 målbidrag sæson efter sæson, for når han så lige pludselig ikke er der længere, så indser man for alvor som fan, hvor fandens høj kvalitet den spiller egentlig har/havde, og at den slags ikke hænger på træerne.
“Football is the most important of the least important things in life”
-Jürgen Klopp.