I 22/23 og 23/24 var spillet også i høj grad tilrettelagt efter at udnytte Ødegaards evner. Han havde noget nær optimale betingelser for at præstere, og jeg er jo også enig i, at han var virkelig god. Jeg synes bare ikke, at han er helt god nok til, at man på den måde kan tilrettelægge taktikken efter at Ødegaard skal være omdrejningspunktet i offensiven. Gør man ikke det, er han dog væsentlig mindre effektiv, og det er egentlig her problemet ligger. Han er simpelthen for afhængig af, at man lykkes med at skabe lige præcis det kampbillede, hvor han kan funkle, og lykkes man ikke med det har han for store mangler til at kunne sætte sig igennem eller bidrage på anden vis.