Snak

Mere indhold efter annoncen
Den fulde besked fra HoA:
Julian Alvarez Update

If you remember, I stated there was another attacker I chose to keep anonymous. That player was indeed Julian Alvarez. The reason I said it was sensitive was because one of our players (Gyökeres) was potentially involved but let me just provide the facts for Arsenal fans. To my understanding the following statements are 100% factual.

• The players dream is Barca (personal terms agreed already)
• Barca have always wanted Julian to go public with his desire to force Atleti´s position
• Atleti are adamant they will not to sell to Barca and would rather sell abroad but it wont stop Barca from trying
• PSG to my understanding left the race due to Campos / Enrique not wanting a player who doesn’t absolutely prioritise them but I wont be shocked if they return due to the players quality
• Julian has been a target for Arsenal since last summer
• After our group stage game Arteta made it clear we must atleast be in the race for the Argentine
• I can 100% confirm Atleti have interest in Viktor Gyökeres
• Andrea Berta has maintained contacts with the camp since last summer and has explored ´different structures & mechanisms´ to bring Julian Alvarez to North London in the recent months…
• Reports about ´the English weather´ being a reason Julian and his family would not return to England are absolutely false.
• The player would be very open to joining Arsenal and has directly told us should his dream to Barca become impossible
• Arsenal are yet to officially formalise their interest but Atleti are well aware of our interest.

The situation is chaotic but my role is to provide the absolute facts to the best of my knowledge in real time not predict the future. Its difficult enough tracking Berta and his 1000 spinning plates technique, its even harder when he silently speaks to ex-colleagues at Atleti with whom he has a lot of trust with but I have presented the facts. Genuinely feel a lot of relief talking about this all as its been exhausting to track for 14 months. I need to sleep now as I have been awake all night contacting sources 😂
Tak Chapman, jeg sidder ved arbejdscomputeren så kan ikke lige loggeind på X og hente den :D
Jeg ser det egentlig omvendt, Ødegaard er (når han er i form) så komplet og anvendelig i alle aspekter af spillet, at han næsten kan bruges uanset hvordan man planlægger at spille.


Bortset fra at han ikke rigtig kan udfordre med bolden selv, aldrig truer i dybden, ikke er en specielt stor trussel på omstillingerne og har svært ved at komme på bolden, hvis ikke han kan modtage den retvendt.
Jeg synes slet ikke afgang af Ødegaard burde være topprioritet, tværtimod kunne jeg godt tænke mig han fik en mindre rolle som rotationsspiller, og ville kunne hjælpe med at slå de mindre gode hold og must-win kampene, hvorimod vi får et stærkere set-up mod de store hold, med spillere der har et højere topniveau. Men hvis Arteta ser Nwaneri klar til at indtage den rolle allerede, vil det være et større argument for at skippe ham.

Prioriteten af afgange skal som jeg ser det først og fremmest være G. Jesus, Martinelli, Nelson, Viera, White (håber ikke), Trossard? Nørgaard? Madueke? Gyokeres? Ødegaard? Havertz?

Alt sammen kommer selvfølgelig an på hvad man kan få ind også.
Alvarez ville være en vild signing. Havertz på toppen med Alvarez lige bag ville være hedt. Barcola på venstre og Saka på højre.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg tror ikke der er nogen, hverken i klubben eller her i tråden, der har det som en prioritet at få Ødegaard ud. Meldingen giver dog anledning til en diskussion om et Arsenalhold uden kaptajnen, og jeg synes det er relevant at overveje, om man kan udvikle holdet til et endnu højere niveau i et system, hvor man ikke er afhængig af ham.
Alvarez er for mig den bedste tilgængelige 9’er på markedet, han ville passe godt ind og virkeligt hjælpe på den haltende chanceskabelse.

Men hvis hans drømmedestination er Barca, og kærligheden er gengældt, så håber alligevel man går i en stor bue udenom den her handel.
Jeg orker simpelthen ikke den uro det skaber hvis de også næste år skulle forsøge at dreje spillerens hoved med et skambud strikket sammen af VIP-sæder og Spotify abonnementer.
Det er værd at bide mærke i Atléticos interesse i Gyokeres. Det kan være, han skal erstatte Alvarez, hvis han bliver handlet.
Arsenal siden 06. Jeg svarer ikke på anonyme Bold ######-brugere.
Jeg har ikke set Alvarez spille særlig meget, og er derfor lidt nysgerrig på, hvad det er ved ham, der gør ham så mega eftertragtet, som han er? Det her med, at Perez kalder ham en Galactico osv? Som målscorer ser han jo ikke sådan overdrevet imponerende ud?

Jeg kan umiddelbart ikke se, hvad der ved Alvarez retfærdiggør et prisskilt på op imod €150m?
Han er kollektivspiller på niveau med Havertz der kan spille med PL-intensitet gennem en hel kamp, og så har han stærke individuelle kvaliteter ift. pasnings- og afslutningsfærdigheder på højt niveau.

Han skal ikke måles på G/A (ligesom Havertz), men man kan godt forvente at han kommer i nærheden af 20 mål i en PL-sæson.
Annonce