Er det ikke lige at stramme den at kalde 28 år halvgammel? Der er - trods alt - en del år tilbage på toppen. Endvidere kan man argumentere for at lige præcis den post gerne må optages af en med lidt alder og modenhed.
Snak
fre 26. jun 17:20
Bouaddi vil være en direkte konkurrent til MLS. Jeg siger derfor nej til Paz og Bouaddi men ja til Bruno G til en rimelig pris pga. alder.
Bouaddi spiller da 6’er for både Lille og Marokko, mens MLS mest spiller 8’er. Der er da fint plads til dem begge. Synes du 65-75 millioner pund for en snart 29-årig Bruno G er rimeligt? Bouaddi ligner et generationstalent på 6’er-positionen, så det giver da mere mening at gå efter ham. Derudover er Bruno da mere 8’er end 6’er de her dage. Har Tonali da ikke mest ageret anker bag ham hos Newcastle? Giver det overhovedet mening, at putte Nørgaard ind i ligningen, når Arteta aldrig bruger ham?
Redigeretfre 26. jun 17:56
ToonInStoke
Det er klart som UAB også fremhæver at han skilder sig ud på sit tekniske niveau, han har det Brasilianske i sit spil som f.eks. Casemiro eller Fabinho. Men der hvor Bruno er udpræget speciel, er hvor mange dueller han vinder på jorden, og det er sammenlignet med de fleste spillere i Europa.
Derfor skal man selvfølgeligt ikke underkende hans offensive eller boldførende effekt på spillet, det er også der priserne begynder at komme højt op, når man taler defensive spillere.
Hans spiller passer perfekt til Howes maskinrum og fysiske tilgang.
Men han er ikke en elegant 8´er der lige kunne snige sig ind på Spaniens landshold eller lignende. Og på Brasilien har ham og Casemiro set lidt tørre ud/begrænsede ud.
Det er klart som UAB også fremhæver at han skilder sig ud på sit tekniske niveau, han har det Brasilianske i sit spil som f.eks. Casemiro eller Fabinho. Men der hvor Bruno er udpræget speciel, er hvor mange dueller han vinder på jorden, og det er sammenlignet med de fleste spillere i Europa.
Derfor skal man selvfølgeligt ikke underkende hans offensive eller boldførende effekt på spillet, det er også der priserne begynder at komme højt op, når man taler defensive spillere.
Hans spiller passer perfekt til Howes maskinrum og fysiske tilgang.
Men han er ikke en elegant 8´er der lige kunne snige sig ind på Spaniens landshold eller lignende. Og på Brasilien har ham og Casemiro set lidt tørre ud/begrænsede ud.
fre 26. jun 18:54
Colcho, jeg må indrømme at jeg synes du skyder helt forbi. Guimaraes har ikke meget til fælles med hverken Casemiro eller Fabinho andet end det brasilianske pas. Han er først og fremmest en fremragende tekniker og pasningsspiller, sekundært en hårdt spillende duelspiller. Han ligger altså helt i toppen af statistikkerne blandt midtbanespillere i PL når det kommer til chanceskabelse og progressive afleveringer og har gjort det nærmest hvert år. I tidligere sæsoner har han også været i toppen på driblinger og progressive carries.
Redigeretfre 26. jun 19:23
UAB
De er alle tre forskellige defensive midtbanespillere, men med teknik og flair, hvilket jo ligger til det brasilianske. Det var sammenligningen.
Jeg synes du modsat, får fremstillet Guimaraes som en 8´er der kunne gå ind og spille med på PSG eller Barcas hold, men der ville han komme til kort og ende op med at blive en hård hund, hvis kvaliteter kommer frem uden bold - hvis du sammenligner med de typer de caster. Jeg synes ikke det passer med det vi mangler.
Hans ´kreative´ statistikker er jo også præget af det ansvar han får på et hold, hvor næsten alle de andre løber og arbejder for ham. Han er perfekt i Howes maskinrum som jeg skrev. Men den ´dirigent rolle´ tror jeg ikke på passer så godt i vores system. Hos os skal midtbane være i stand til at modtage og flytte sig rundt i højere grad - jeg siger ikke han ikke kan lære det, men jeg mener det er mere det vi kræver end det han excellerer med.
De er alle tre forskellige defensive midtbanespillere, men med teknik og flair, hvilket jo ligger til det brasilianske. Det var sammenligningen.
Jeg synes du modsat, får fremstillet Guimaraes som en 8´er der kunne gå ind og spille med på PSG eller Barcas hold, men der ville han komme til kort og ende op med at blive en hård hund, hvis kvaliteter kommer frem uden bold - hvis du sammenligner med de typer de caster. Jeg synes ikke det passer med det vi mangler.
Hans ´kreative´ statistikker er jo også præget af det ansvar han får på et hold, hvor næsten alle de andre løber og arbejder for ham. Han er perfekt i Howes maskinrum som jeg skrev. Men den ´dirigent rolle´ tror jeg ikke på passer så godt i vores system. Hos os skal midtbane være i stand til at modtage og flytte sig rundt i højere grad - jeg siger ikke han ikke kan lære det, men jeg mener det er mere det vi kræver end det han excellerer med.
Redigeretfre 26. jun 19:25
Derfor skal man selvfølgeligt ikke underkende hans offensive eller boldførende effekt på spillet, det er også der priserne begynder at komme højt op, når man taler defensive spillere.
=
progressive carries
Same thing.
fre 26. jun 19:30
Colcho, jeg forstår heller ikke din beskrivelse af Bruno G., må jeg indrømme. Jeg ser ham som en helt anden spiller. Bare det at du kalder ham defensiv midtbanespiller, og sammenligner ham med Casemiro og Fabinho (som du synes har flair???), er i mine øjne skudt langt forbi.
At have ham som den bagerste i en tremandsmidtbane er da taktisk selvmord. Må jeg spørge, hvilken konstellation du ser ham i, og h ilket bidrag han giver i den? Der må virkelig være noget, jeg overser.
At have ham som den bagerste i en tremandsmidtbane er da taktisk selvmord. Må jeg spørge, hvilken konstellation du ser ham i, og h ilket bidrag han giver i den? Der må virkelig være noget, jeg overser.
Arsenal.
Lyngby.
Tranmere.
"Vi skal ikke tro, vi er så gode, som vi er."
Redigeretfre 26. jun 19:31
Jeg synes du modsat, får fremstillet Guimaraes som en 8´er der kunne gå ind og spille med på PSG eller Barcas hold, men der ville han komme til kort og ende op med at blive en hård hund, hvis kvaliteter kommer frem uden bold - hvis du sammenligner med de typer de caster. Jeg synes ikke det passer med det vi mangler.
Det er jeg blot uenig i. Jeg tror han kunne gå ind på Barca eller City uden problemer.
Hvis han er blandt de bedste i ligaen til at få bolden frem, til at finde pasninger mellem kæderne og til at skabe chancer, så er det jo skudt ved siden af at kalde ham oprydder.
Han havde også 9 mål og 5 assists i ligaen i denne sæson.
Casemiro og Fabinho er ikke i nærheden af samme niveau teknisk eller i pasningerne.
Redigeretfre 26. jun 19:39
Jeg tror han kunne gå ind på Barca eller City uden problemer.
Hvem han går ind og erstatter?
Er det Rodri eller er det Pedri?
eller Ruiz, Vitinha, Neves, Olmo... jeg kan ikke se det 1:1. Men fair nok, selvfølgeligt.