Hvis han er blandt de bedste i ligaen til at få bolden frem, til at finde pasninger mellem kæderne og til at skabe chancer, så er det jo skudt ved siden af at kalde ham oprydder.
Hans ´kreative´ statistikker er jo også præget af det ansvar han får på et hold, hvor næsten alle de andre løber og arbejder for ham. Han er perfekt i Howes maskinrum som jeg skrev. Men den ´dirigent rolle´ tror jeg ikke på passer så godt i vores system. Hos os skal midtbane være i stand til at modtage og flytte sig rundt i højere grad - jeg siger ikke han ikke kan lære det, men jeg mener det er mere det vi kræver end det han excellerer med, som jeg stadigvæk mener mere er hans duelspil. Han bonger helt ud på vundne ´ground duels´ statistisk. Men det er klart hans pass acc er vild, men igen det er på Newcastles hold fyldt med orker og spilbrydere.