@Sir
Så dit bedste bud er at skille sig af med Rud, og måske TF, og få noget vinderinstinkt ind i klubben?
Ok, jeg bøjer mig. En så grundig og velfunderet strategi kan man jo ikke argumentere imod.
Min personlige holdning er at den netop overståede sæson, kun er godkendt. 3. pladsen er ikke noget at fejre.
Succeskriteriet for næste sæson er i mine øjne ikke top 3, eller 2. Det er derimod at der kommer flere point på kontoen. I denne sæson har vi holdt et point gennemsnit på 1,66. I næste sæson skal det min.(!) over 1,8. Det vil i givet fald betyde >60 point. Hvilken plads det så ender med at give, er ikke så vigtigt. (I de sidste 10 sæsoner ville 60+ point have givet en 2. plads i 4 tilfælde)
I løbet af nogle sæsoner, må målsætningen være at komme over et point gennemsnit på 2,2. (I de sidste 10 sæsoner ville det have betydet 6 mesterskaber)
Jeg vil medgive at Rud´s indkøb ikke alle har været gode. Semb, Almebäck og Elmander står som de 3 værste. Men jeg syntes at der er flere som får hårdere kritik end de reelt har fortjent. At han har tilknyttet Mark Strudal kan ende med at blive hans bedste signing. Jeg tror han har en del at bidrage med.
TF har i perioder virket famlende og haft svært ved at få sine ideer til at virke på banen. Men i dette forår (hvis vi ser bort fra de sidste 2 kampe efter 3. pladsen var så godt som sikret) har der været en klar tegning i spillet på banen og resultaterne har også været bedre. Så jeg vil sige at TF har en lille pil opad. Han skal dog have lært at starte en sæson ordentligt!
Når det så er sagt er TF og Rud også nået til et punkt i deres BIF karriere hvor der skal til at komme resultater der kan ses. De kunne f.eks være en god pokal eller EL turnering. Så selvom jeg fortsat har tillid til TF og Rud (nok mest til TF) mener jeg at det er næste sæson de for alvor skal vise deres værd. Og så må se efter næste sæson om de har kunne bygge mærkbart på.
At fyre dem nu, ville efter min overbevisning være helt i hegnet. Man risikerer at smide det seneste 2 års arbejde ud og skulle starte helt forfra. Og det har vi jo ligesom prøvet før, uden at det var den store succes. (OB er også et eksempel på at den strategi ikke er lig med succes...)
Så dit bedste bud er at skille sig af med Rud, og måske TF, og få noget vinderinstinkt ind i klubben?
Ok, jeg bøjer mig. En så grundig og velfunderet strategi kan man jo ikke argumentere imod.
Min personlige holdning er at den netop overståede sæson, kun er godkendt. 3. pladsen er ikke noget at fejre.
Succeskriteriet for næste sæson er i mine øjne ikke top 3, eller 2. Det er derimod at der kommer flere point på kontoen. I denne sæson har vi holdt et point gennemsnit på 1,66. I næste sæson skal det min.(!) over 1,8. Det vil i givet fald betyde >60 point. Hvilken plads det så ender med at give, er ikke så vigtigt. (I de sidste 10 sæsoner ville 60+ point have givet en 2. plads i 4 tilfælde)
I løbet af nogle sæsoner, må målsætningen være at komme over et point gennemsnit på 2,2. (I de sidste 10 sæsoner ville det have betydet 6 mesterskaber)
Jeg vil medgive at Rud´s indkøb ikke alle har været gode. Semb, Almebäck og Elmander står som de 3 værste. Men jeg syntes at der er flere som får hårdere kritik end de reelt har fortjent. At han har tilknyttet Mark Strudal kan ende med at blive hans bedste signing. Jeg tror han har en del at bidrage med.
TF har i perioder virket famlende og haft svært ved at få sine ideer til at virke på banen. Men i dette forår (hvis vi ser bort fra de sidste 2 kampe efter 3. pladsen var så godt som sikret) har der været en klar tegning i spillet på banen og resultaterne har også været bedre. Så jeg vil sige at TF har en lille pil opad. Han skal dog have lært at starte en sæson ordentligt!
Når det så er sagt er TF og Rud også nået til et punkt i deres BIF karriere hvor der skal til at komme resultater der kan ses. De kunne f.eks være en god pokal eller EL turnering. Så selvom jeg fortsat har tillid til TF og Rud (nok mest til TF) mener jeg at det er næste sæson de for alvor skal vise deres værd. Og så må se efter næste sæson om de har kunne bygge mærkbart på.
At fyre dem nu, ville efter min overbevisning være helt i hegnet. Man risikerer at smide det seneste 2 års arbejde ud og skulle starte helt forfra. Og det har vi jo ligesom prøvet før, uden at det var den store succes. (OB er også et eksempel på at den strategi ikke er lig med succes...)