Jeg betvivler ikke forretningen EfB. Man må sige, der bliver skrabet nogle millioner sammen! Jeg håber blot inderligt, at det ikke vil gå ud over resultaterne på banen! Jeg mener, at det næste halve år vil vise, om ledelsen er gal eller genial! Jeg forholder mig skeptisk men krydser mine fingre!
Snak
tirs 17. feb 2015
@ Ælingen
Så er vi enige :-)
Og ja, det næste halvår kan blive meget spændende og nervepirende.
Så er vi enige :-)
Og ja, det næste halvår kan blive meget spændende og nervepirende.
tirs 17. feb 2015
Silkeborg IF - Esbjerg fB 0-3
FM: Lasse Riise
MoM: Mohammed Fellah
FM: Lasse Riise
MoM: Mohammed Fellah
EfB i medgang og modgang!
tirs 17. feb 2015
Womble
10 millioner. Er det såfremt vi IKKE kvalificerer os til Europa? Eller er det beløb inkl. en målsætning om eventyr hvert andet år, som jeg har hørt et sted? Man skulle jo tro, at det ikke var nødvendigt at sælge så markant, hvis vi kunne gentage succesen. Selvom der godt nok på papiret ikke er meget der længere tyder på, at vi skal sætte næsen op efter den slags.
10 millioner. Er det såfremt vi IKKE kvalificerer os til Europa? Eller er det beløb inkl. en målsætning om eventyr hvert andet år, som jeg har hørt et sted? Man skulle jo tro, at det ikke var nødvendigt at sælge så markant, hvis vi kunne gentage succesen. Selvom der godt nok på papiret ikke er meget der længere tyder på, at vi skal sætte næsen op efter den slags.
tirs 17. feb 2015
Hvis man har sat et regnskab efter, at man skal sælge for 10 millioner eller skal i europa, så har man da netop ikke stablet en sund forretning på benene..
Det lyder ganske enkelt ikke farbart på sigt... Er det ikke en Fc Midtjylland om igen - bare med en dårligere talentfabrik?
Såfremt ovenstående er sandt, så er ledelsen i hvert fald ikke genial, da egenkapitalen og/eller spillet på banen stille og roligt vil svinde!
tirs 17. feb 2015
En sæson med sportslig succes - hvor vi, lad os sige, slutter i top 4 vil nok kunne give et mere balanceret budget excl. spillersalg.
Men det er da selvfølgelig en slat, der skal hentes ind under "normale" omstændigheder, og det gør jo, at vi altid vil være udfordret i forhold til at afveje sportslige og økonomiske målsætninger.
Jeg ved ikke om klubben på en eller anden måde arbejder med at udvide forretningsmodellen til andre aktiviteter - udover konferencedelen, hvor der er stor konkurrence.
Det kan både være godt og skidt, men hvis man er dygtig nok, kan det selvfølgelig give den stabilitet, som skal til for, at man kan satse lidt mere sportsligt. Det får vi nok bare ikke at se de næste par år, hvor vi skal fortsætte balancegangen mellem sportslig og økonomisk konsolidering - og det er sgu svært nok.
Kan vi holde os i midten eller top 6 og hive plusser hjem i regnskabet, så er det mere end godkendt.
Drømmescenariet for nuværende sæson må være, at vi kvalificerer os til Europa gennem pokalen igen. Så kunne man efter min mening godt satse lidt på at kvalificere sig til et gruppespil i den efterfølgende sæson, hvor vi så kun vil være en kamp fra gruppespillet. Dårlig lodtrækning eller lignende kan gøre, at vi kommer op mod en for stærk modstander - og så giver det røde tal på bundlinjen, hvis der er blevet investeret i spillere. Omvendt ved vi jo, hvor mange penge der kan være i et gruppespil - og jeg synes stadig vi var for forsigtige i sommer, hvor et eller 2 dygtige spillere kunne have gjort en stor forskel.
I øvrigt glædeligt at vores U-17 årgang ser så stærk ud. Der må være nogle spillere, som kan gøre sig gældende på superligaholdet inden for nogle år. 4 mand i startopstillingen på det danske u-17 landshold sidst. Det er da ret godt.
Men det er da selvfølgelig en slat, der skal hentes ind under "normale" omstændigheder, og det gør jo, at vi altid vil være udfordret i forhold til at afveje sportslige og økonomiske målsætninger.
Jeg ved ikke om klubben på en eller anden måde arbejder med at udvide forretningsmodellen til andre aktiviteter - udover konferencedelen, hvor der er stor konkurrence.
Det kan både være godt og skidt, men hvis man er dygtig nok, kan det selvfølgelig give den stabilitet, som skal til for, at man kan satse lidt mere sportsligt. Det får vi nok bare ikke at se de næste par år, hvor vi skal fortsætte balancegangen mellem sportslig og økonomisk konsolidering - og det er sgu svært nok.
Kan vi holde os i midten eller top 6 og hive plusser hjem i regnskabet, så er det mere end godkendt.
Drømmescenariet for nuværende sæson må være, at vi kvalificerer os til Europa gennem pokalen igen. Så kunne man efter min mening godt satse lidt på at kvalificere sig til et gruppespil i den efterfølgende sæson, hvor vi så kun vil være en kamp fra gruppespillet. Dårlig lodtrækning eller lignende kan gøre, at vi kommer op mod en for stærk modstander - og så giver det røde tal på bundlinjen, hvis der er blevet investeret i spillere. Omvendt ved vi jo, hvor mange penge der kan være i et gruppespil - og jeg synes stadig vi var for forsigtige i sommer, hvor et eller 2 dygtige spillere kunne have gjort en stor forskel.
I øvrigt glædeligt at vores U-17 årgang ser så stærk ud. Der må være nogle spillere, som kan gøre sig gældende på superligaholdet inden for nogle år. 4 mand i startopstillingen på det danske u-17 landshold sidst. Det er da ret godt.
Redigerettirs 17. feb 2015
Dnulgreb.
Tallet 10 millioner kroner, er hvis klubben ikke kommer i Europa. Jeg har egentlig bare taget udgangspunkt i at Søren Poulsen efter salget af Gomes, som indbragte 10 millioner kroner, udtalte at regnskabet for 2015 cirka ville gå i nul nu. Hvis regnskabet for 2014 ender på cirka 5 millioner kroner i overskud, som det forventes, så passer det også med et underskud på driften, på cirka 10 millioner kroner, da man i 2014 har et transferoverskud på cirka 15 millioner kroner.
Madamskrald
Jeg syntes ikke man kan sammenligne det Esbjerg gør, med det FCM har gang i. Desuden mener mange, også ikke EFBere, at EFBs ungdomsafdeling, er på højde med FCMs akademi. Vores u17 fører foreksempel ligaen.
EFB tjente i forbindelse med Europaleague cirka 40 millioner kroner. Da økonomien var sat til at skulle gå i nul udelukkende ved at spille superliga, skæppede det vældigt i kassen.. På det tidspunkt havde EFB et af de mindste budgetter i ligaen, da holdet primært bestod af unge folk fra egen avl. De 40 millioner fra Euroleague, er siden blevet toppet op med mange gode spillersalg, der betyder, at EFB nu har en egenkapital, der gør at man godt tør satse lidt. Det ses blandt andet i, at man har har turdet løfte lønbudgetet med mere end 10 millioner kroner, i forhold til tiden før 2013. Går spillersalget i stå, er jeg sikker på at man igen vender tilbage til at køre med et mindre lønbudget.
EFB har desuden haft overskud i både 2013 og 2014 ligesom det allerede nu også ligner et solidt overskud for 2015. Det eneste der kan ændre det, er hvis klubben skulle gå hen og rykke ned.
Tallet 10 millioner kroner, er hvis klubben ikke kommer i Europa. Jeg har egentlig bare taget udgangspunkt i at Søren Poulsen efter salget af Gomes, som indbragte 10 millioner kroner, udtalte at regnskabet for 2015 cirka ville gå i nul nu. Hvis regnskabet for 2014 ender på cirka 5 millioner kroner i overskud, som det forventes, så passer det også med et underskud på driften, på cirka 10 millioner kroner, da man i 2014 har et transferoverskud på cirka 15 millioner kroner.
Madamskrald
Jeg syntes ikke man kan sammenligne det Esbjerg gør, med det FCM har gang i. Desuden mener mange, også ikke EFBere, at EFBs ungdomsafdeling, er på højde med FCMs akademi. Vores u17 fører foreksempel ligaen.
EFB tjente i forbindelse med Europaleague cirka 40 millioner kroner. Da økonomien var sat til at skulle gå i nul udelukkende ved at spille superliga, skæppede det vældigt i kassen.. På det tidspunkt havde EFB et af de mindste budgetter i ligaen, da holdet primært bestod af unge folk fra egen avl. De 40 millioner fra Euroleague, er siden blevet toppet op med mange gode spillersalg, der betyder, at EFB nu har en egenkapital, der gør at man godt tør satse lidt. Det ses blandt andet i, at man har har turdet løfte lønbudgetet med mere end 10 millioner kroner, i forhold til tiden før 2013. Går spillersalget i stå, er jeg sikker på at man igen vender tilbage til at køre med et mindre lønbudget.
EFB har desuden haft overskud i både 2013 og 2014 ligesom det allerede nu også ligner et solidt overskud for 2015. Det eneste der kan ændre det, er hvis klubben skulle gå hen og rykke ned.
tirs 17. feb 2015
Det lyder ganske enkelt ikke farbart på sigt... Er det ikke en Fc Midtjylland om igen - bare med en dårligere talentfabrik?
Spillersalg for +60 millioner i de seneste 18 måneder, EL- 1/16-finalerne og pokaltitel, to ting som FCM aldrig har opnået, endda med et hold hvor kernen bestod af egen avl. U19-guld, U17-guld + U17 er også er 1´er i denne sæson.
Så meget dårligere kan den talentfabrik ikke være.
Iøvrigt er udgifterne skruet op for at nå målet om EL. Da vi rykkede op balancerede regnskabet. Det har været muligt at øge udgifterne pga. de store indtjeninger de seneste sæsoner. 2013 og 2014 har således givet overskud - og det samme gør 2015 med stor sandsynlighed.