Udover det, så har vi jo også store salgsemner til sommer, hvor en Knudsen nok helt sikkert ryger og det samme med Lekven. En Lekven har jeg en forventning om der indbringer min 10 mio, såfremt vi altså forbliver i Superligaen.
Snak
Redigeretons 18. feb 2015
Jonas Knudsen har kontrakt til sommeren 2016. Vil mene at salgsprisen må være afgjort af en mulig succes ved U21-EM. Således at man kan forvente en god pris, ved at mulige bejlere presser hinanden for at opnå spilleren. Hvis ikke..så "hjælper" man Knudsen til en klub, som man gjorde med Jakob Ankersen.
Knudsen er værdisat på transfermarkt til 750 ts Euro, så mon ikke man muligt kan forvente mellem 8-4,5 mill kr alt efter interessen.
http://www.transfermarkt…eler/144904
Knudsen er værdisat på transfermarkt til 750 ts Euro, så mon ikke man muligt kan forvente mellem 8-4,5 mill kr alt efter interessen.
http://www.transfermarkt…eler/144904
EfB.
Redigeretons 18. feb 2015
SIF - EfB 1-4
FM: Rise
MOM: Friberg
FM: Rise
MOM: Friberg
Rigtige fans siger nej til pyro på stadion!
Redigeretons 18. feb 2015
Tallet 10 millioner kroner, er hvis klubben ikke kommer i Europa. Jeg har egentlig bare taget udgangspunkt i at Søren Poulsen efter salget af Gomes, som indbragte 10 millioner kroner, udtalte at regnskabet for 2015 cirka ville gå i nul nu. Hvis regnskabet for 2014 ender på cirka 5 millioner kroner i overskud, som det forventes, så passer det også med et underskud på driften, på cirka 10 millioner kroner, da man i 2014 har et transferoverskud på cirka 15 millioner kroner.
Tror ikke man kan lave regnestykket så simpelt. Efter Gomes salget snakkede om et ca. 0 resultat men de tager jo ikke alle 10 mio. kr. som indtægt. De modregner jo også køb af spillere i hele 2015. Som udgangspunkt budgetter de ikke med salg af spillere, når de så sælger Gomes for 10 mio. kr. fratrækker de evt. omkostninger til køb af nye spillere. Dvs. at driften jo nok nærmere giver ca. -5 mio. kr. uden salg.
Det kan dog hurtigt ændre sig pga. TV penge. Tror de budgetter med en 6. plads men hvis de ex. ligger nr. 4 i runde 11 kan det jo hurtigt give 2-3 mio. kr. ekstra og dermed en drift på ca. 0.
Så alt i alt en drift som balancer mellem 0 kr. og -5 mio. kr. Tror ikke det er muligt at få driften til at give + uden salg af spillere, hvis man gerne vil spille med i toppen.
Hvordan regner du med et transfer overskud på 15 mio. kr. for hele 2014 ? De gav vist op mod 12-15 mio. kr. for Jacobsen, Pusic, Gomes, Rise, Søder, Stenderup og Drubrovkva, hvis du medregner sign on og fee til agenter.
Desuden har de jo fået 3-5 mio. kr. mindre i tv penge pga. deres dårlige placering i suppen i efteråret 14.
ons 18. feb 2015
Transfermarkt skal man ikke tage for seriøst.
Men ellers er jeg enig med dig om, at en U21-EM-succes kan bane vejen for et større salg!
Men ellers er jeg enig med dig om, at en U21-EM-succes kan bane vejen for et større salg!
Redigeretons 18. feb 2015
@ Villafan
Du kan jo starte med at læse delårsrapporten for 1. halvår 2014.
Ved ikke om dette link virker, men ellers google efb delårsrpport.
http://www.google.dk/url…O9KG8Cg--Vg
Her fremgår der er der pr 30/06 2014 er solgt spillere for 14,6 millioner kroner. Der står også at man forventer et overskud på 3 til 5 millioner kroner.
Transferoverskud 15 mill
Overskud 5 mill
= tab på drift 10 millioner kroner
Bemærk også lininen: Resultat før transferaktiviteter 1. Halvår: -5,4 millioner. Ganger man det med 2, så rammer man igen de 10 millioner kroner
Du kan jo starte med at læse delårsrapporten for 1. halvår 2014.
Ved ikke om dette link virker, men ellers google efb delårsrpport.
http://www.google.dk/url…O9KG8Cg--Vg
Her fremgår der er der pr 30/06 2014 er solgt spillere for 14,6 millioner kroner. Der står også at man forventer et overskud på 3 til 5 millioner kroner.
Transferoverskud 15 mill
Overskud 5 mill
= tab på drift 10 millioner kroner
Bemærk også lininen: Resultat før transferaktiviteter 1. Halvår: -5,4 millioner. Ganger man det med 2, så rammer man igen de 10 millioner kroner
ons 18. feb 2015
Jeg saksede lige dette fra en anden tråd, da jeg syntes det er væsenligt, i forbindelse med snaken om økonomi.
Tallene kommer fra Tipsbladet, og her er der tale om hvad truppen koster i løn, hvorimod regnskaberne viser den samlede lønudgift i klubberne.
der er desuden tale om et estimat.
Tallene angives med 2015 spillerbudgetter først, efterfulgt af 2014, efterfulgt af 2013
FCK: 110-120, 100-105, 100-115
BIF: 90-100, 90-100, 70-75
FCM: 50-60, 40-45, 35-40
OB: 40-45, 40-45, 50-55
FCN: 40-45, 40-45, 40-45
RFC: 30-35, 30-35, 30-35
Esbjerg: 35-40, 27-32, 22-27
AaB: 25-30, 25-30 20-25
FCV: 20-22, 22-24, 17-19
SønderjyskE: 17-19, 15-16 15-16
SIF: 13-15, 15-16, ?
HIK: 8-10, 8-10 , ?
Tallene er incl. afskrivninger på transfers
Læg mærke til, hvor mange penge EFB har tilført truppen de sidste par år.
EFB har nu den 6. mest løntunge trup, men afstanden op til nr 3 FCM, er dog ikke særlig stor.
Næste sæson burde man kunne kæmpe med om at komme i top 4.
Tallene kommer fra Tipsbladet, og her er der tale om hvad truppen koster i løn, hvorimod regnskaberne viser den samlede lønudgift i klubberne.
der er desuden tale om et estimat.
Tallene angives med 2015 spillerbudgetter først, efterfulgt af 2014, efterfulgt af 2013
FCK: 110-120, 100-105, 100-115
BIF: 90-100, 90-100, 70-75
FCM: 50-60, 40-45, 35-40
OB: 40-45, 40-45, 50-55
FCN: 40-45, 40-45, 40-45
RFC: 30-35, 30-35, 30-35
Esbjerg: 35-40, 27-32, 22-27
AaB: 25-30, 25-30 20-25
FCV: 20-22, 22-24, 17-19
SønderjyskE: 17-19, 15-16 15-16
SIF: 13-15, 15-16, ?
HIK: 8-10, 8-10 , ?
Tallene er incl. afskrivninger på transfers
Læg mærke til, hvor mange penge EFB har tilført truppen de sidste par år.
EFB har nu den 6. mest løntunge trup, men afstanden op til nr 3 FCM, er dog ikke særlig stor.
Næste sæson burde man kunne kæmpe med om at komme i top 4.
ons 18. feb 2015
@Womble: Faktisk meget tankevækkende eksempel ... syntes ledelsen har været gode til at underspille rollen som udviklingsklub og "dem der ikke har råd til de gode spillere .."
Tallene viser faktisk at vi har oprustet gevaldigt, og burde/kunne lege med sammen med de andre. Bare det at vi ligger så meget over Aab, og er så tætte på FCM overrasker mig faktisk.
Lover godt for fremtiden :o)
Vi mangler egentlig bare at vi får den helt rigtige succesoplevelse sportsligt i form af et mesterskab inden for nogle år. Når Aab, FCN og nu sandsynligvis FCM kan, så kan vi sgu også! Tænk sig, guld til vestkysten :o)
Ja, man har vel lov at drømme :o)))
Tallene viser faktisk at vi har oprustet gevaldigt, og burde/kunne lege med sammen med de andre. Bare det at vi ligger så meget over Aab, og er så tætte på FCM overrasker mig faktisk.
Lover godt for fremtiden :o)
Vi mangler egentlig bare at vi får den helt rigtige succesoplevelse sportsligt i form af et mesterskab inden for nogle år. Når Aab, FCN og nu sandsynligvis FCM kan, så kan vi sgu også! Tænk sig, guld til vestkysten :o)
Ja, man har vel lov at drømme :o)))
tors 19. feb 2015
Måske er jeg analfabet, men jeg er ikke sikker på, jeg forstår tallene - i hvert fald i en sammenhæng med det sportslige. Jeg mener, vi har været kendt for at have ekstremt løntunge spillere der, ikke har berettiget til andet end bundplaceringer (Stepanovs, Derveld, (det første stykke tid med) Smarasson, Onstad, Thorvaldsson, Lekic med flere).. Vi må vel vente med at sige det store om, hvad vores lønudgifter fortæller os eller hvad? Er det mig der misforstår noget? Vi ved vel ikke det store om Larsson, Almebäck, Rise, Friberg og Mensah? Eller handler det om noget helt andet? :s