Det hjalp vi fik Lyng ud... men uha, der er lang vej endnu. Vi har i hvert fald ikke råd til at satse på trænerposten. Lidt ærgerligt at Gøg og Gokke har bragt os der til, at vi skal spille med HH og Lucena, frem for at sætte et par af vores mange talenter ind i stedet!!
Snak
Redigeretsøn 16. aug 2015
@ petersea
Nu har du jo også forsvaret Frederiksen massivt ved flere lejligheder, så forstår godt, at du ikke helt kan se det store, i de ting Mex ændrede til dagens kamp.
For det første stod vi langt dybere i banen end vi plejer, hvilket betød at FCN ikke kunne overløbe vores to midterforsvarer, som ellers har været et tilbagevendende problem.
Det at man spillede 4-3-3 betød, at man kunne lade Lekven ligge sig ned i rummet mellem midtbane og forsvar, hvilket igen skabte ro og stabilitet. For første gang i et halvt år, så vores midterforsvar nogenlunde ud, tror du bare det var en tilfædighed?
Derudover så både Rise og Søder gode ud i den nye formation, hvilket også må siges at være en succes.
Sidst men ikke mindst, så syntes jeg at der var en fightervilje på holdet, der i den grad manglede mod både Viborg og Sønderjyske.
Når der så oven i købet er kommet meldinger ud om at truppen havde mistet troen på NF, så forstår jeg ikke du gider at forsvare ham.
Det eneste jeg er enig med dig i, er at timingen var tåbelig. NF skulle senest have været fyret, da sidste sæson var slut. Hans høje bagkæde og helbanepres var en katastrofe.
Jeg syntes fyringen af NF var helt rigtig, og det tyder det første resultat også på.
Nu har du jo også forsvaret Frederiksen massivt ved flere lejligheder, så forstår godt, at du ikke helt kan se det store, i de ting Mex ændrede til dagens kamp.
For det første stod vi langt dybere i banen end vi plejer, hvilket betød at FCN ikke kunne overløbe vores to midterforsvarer, som ellers har været et tilbagevendende problem.
Det at man spillede 4-3-3 betød, at man kunne lade Lekven ligge sig ned i rummet mellem midtbane og forsvar, hvilket igen skabte ro og stabilitet. For første gang i et halvt år, så vores midterforsvar nogenlunde ud, tror du bare det var en tilfædighed?
Derudover så både Rise og Søder gode ud i den nye formation, hvilket også må siges at være en succes.
Sidst men ikke mindst, så syntes jeg at der var en fightervilje på holdet, der i den grad manglede mod både Viborg og Sønderjyske.
Når der så oven i købet er kommet meldinger ud om at truppen havde mistet troen på NF, så forstår jeg ikke du gider at forsvare ham.
Det eneste jeg er enig med dig i, er at timingen var tåbelig. NF skulle senest have været fyret, da sidste sæson var slut. Hans høje bagkæde og helbanepres var en katastrofe.
Jeg syntes fyringen af NF var helt rigtig, og det tyder det første resultat også på.
søn 16. aug 2015
Fish, det var da et klogt valg, at saette to erfarne spillere ind.. havde man sat to unge spillere ind istedet, og de af en eller anden grund mistede en dum bold, som ville goere at vi endte paa 2-2 eller 3-2, saa ville deres selvtillid da vaere helt i kulkaelderen! Med HH og Lucenas indskiftninger, fik holdet noget ro til sidst i kampen.. en ro som man kun faar vha erfaring! Jeg synes det var gode indskiftninger! de unge skal nok faa spilletid, men det skal vaere en balancegan imellem hvad der er forsvarligt. baade for holdet, men isaer for de unge folk der bliver skiftet ind.. og som efb har spillet i starten af denne saeson, saa ville det vaere dumt at saette unge talenters selvtillid paa spil.. naar man har nogle erfarne herre som kan skabe ro for alle paa holdet, rent psykisk!
søn 16. aug 2015
Det lignede til forveksling en lidt mere defensiv kopi af FCM´s spilsystem. Mon Mex og Lungi allerede har haft Glen i røret? :-)
Redigeretsøn 16. aug 2015
@ pirat.
Nu du siger det, så ville det sku give god mening.
@ finte
Ja, man kunne også sagtens kalde det 4-1-4-1, det var nok mere retvisende, men det ændrer dog ikke pointen i at det var klogt at skifte system, og ligge Lekven ned i rummet mellem midtbane og forsvar.
Nu du siger det, så ville det sku give god mening.
@ finte
Ja, man kunne også sagtens kalde det 4-1-4-1, det var nok mere retvisende, men det ændrer dog ikke pointen i at det var klogt at skifte system, og ligge Lekven ned i rummet mellem midtbane og forsvar.
søn 16. aug 2015
@ Womble
Jeg er som sådan helt enig i det du skriver, at vores forsvar så bedre ud i dagens kamp, men uden at lyde som en negativ stodder, der skal pille alt glæde ud af en sejr, så var det altså Nordsjælland vi møder. De kan spille fra nu og til næste år uden for alvor, at skabe noget, og de fik endda skabt nok til ihvertfald en uafgjort imod os.
Det var skønt med en sejr, og forhåbentligt har det givet truppen noget tiltrængt selvtillid. Jeg venter dog med at tro det her er et vendepunkt før vi har set de første forstærkninger, og hvad de kan, derudover den nye cheftræner.
Lad det bare for alt i verden ikke være Kasper Hjulmand. Henter klubben ham, så vil det være ét skridt frem og to tilbage, manden er endnu mere stædig i sin tilgang til spillet end NF, det siger vel alt. Vi skal have en træner ind som tager udgangspunkt i et stærkt forsvar. Med ham vil roret vil vi sejle rundt som det har været tilfældet under NFs sidste år.
Det gør mig egentligt ikke noget, hvis EfB det næste stykke tid begynder at spille lidt mere primitivt, da der skal point på kontoen. Mex lader også til, at være mere realistisk i sin tilgang til tingene, det er dejligt.
Det at man spillede 4-3-3 betød, at man kunne lade Lekven ligge sig ned i rummet mellem midtbane og forsvar, hvilket igen skabte ro og stabilitet. For første gang i et halvt år, så vores midterforsvar nogenlunde ud, tror du bare det var en tilfædighed?
Jeg er som sådan helt enig i det du skriver, at vores forsvar så bedre ud i dagens kamp, men uden at lyde som en negativ stodder, der skal pille alt glæde ud af en sejr, så var det altså Nordsjælland vi møder. De kan spille fra nu og til næste år uden for alvor, at skabe noget, og de fik endda skabt nok til ihvertfald en uafgjort imod os.
Det var skønt med en sejr, og forhåbentligt har det givet truppen noget tiltrængt selvtillid. Jeg venter dog med at tro det her er et vendepunkt før vi har set de første forstærkninger, og hvad de kan, derudover den nye cheftræner.
Lad det bare for alt i verden ikke være Kasper Hjulmand. Henter klubben ham, så vil det være ét skridt frem og to tilbage, manden er endnu mere stædig i sin tilgang til spillet end NF, det siger vel alt. Vi skal have en træner ind som tager udgangspunkt i et stærkt forsvar. Med ham vil roret vil vi sejle rundt som det har været tilfældet under NFs sidste år.
Det gør mig egentligt ikke noget, hvis EfB det næste stykke tid begynder at spille lidt mere primitivt, da der skal point på kontoen. Mex lader også til, at være mere realistisk i sin tilgang til tingene, det er dejligt.
søn 16. aug 2015
Har Mex og Lungi så haft Michelsen i røret? Spøg til side.
Havde ikke regnet med et systemskifte. EfB har svoret til 4-4-2 i en menneskealder, med enkelte undtagelser (eksempelvis EL-kampen i Salzburg).
Jeg ved intet, men Glen Riddersholm lader til at være et solidt bud på en kommende EfB-træner, lytter man til jungletrommerne. Det giver fin mening at Glen først vil overtage holdet efter kampen mod FCM, hvor der jo som bekendt er landskampspause. Det giver i den forbindelse også god mening, at klubben forhandler med spillere, når man mere eller mindre er sikre på hvem den kommende træner er.
Havde ikke regnet med et systemskifte. EfB har svoret til 4-4-2 i en menneskealder, med enkelte undtagelser (eksempelvis EL-kampen i Salzburg).
Jeg ved intet, men Glen Riddersholm lader til at være et solidt bud på en kommende EfB-træner, lytter man til jungletrommerne. Det giver fin mening at Glen først vil overtage holdet efter kampen mod FCM, hvor der jo som bekendt er landskampspause. Det giver i den forbindelse også god mening, at klubben forhandler med spillere, når man mere eller mindre er sikre på hvem den kommende træner er.
søn 16. aug 2015
Jeg ved intet, men Glen Riddersholm lader til at være et solidt bud på en kommende EfB-træner, lytter man til jungletrommerne. Det giver fin mening at Glen først vil overtage holdet efter kampen mod FCM, hvor der jo som bekendt er landskampspause. Det giver i den forbindelse også god mening, at klubben forhandler med spillere, når man mere eller mindre er sikre på hvem den kommende træner er.
Det ville være så aldeles fremragende med Glen. Jeg har aldrig været den store fan af ham som person, men han skal være mere en velkommen som ny træner. Hvor har du dine rygter fra angående, at han skulle være tæt på? Ikke at jeg betvivler din troværdighed, det er blot ren nysgerrighed.
Redigeretsøn 16. aug 2015
Fyren der har breaket flere EfB-historier på Twitter, virker nogenlunde sikker i sin sag. Derudover daler oddset konstant på Glen. Sidst jeg tjekkede var den helt nede i odds 2.
https://twitter.com/kenn…14681595905
https://twitter.com/kenn…40500086784
https://twitter.com/kenn…14681595905
https://twitter.com/kenn…40500086784