Snak

Mere indhold efter annoncen
Kære Bestyrelsesformand!

Hvilken kalender arbejder du ud fra?
I Esbjerg arbejder vi ud fra den vestlige tidsregning, dvs sige 7 dage = 1 uge
Du lovede for snart en uge siden at der indenfor et par dage var en forsvarspiller klar.

Lær det nu for helvede, man udtaler sig ikke om noget man ikke ved noget om.

Ps. lige et lille råd ( bare fra mig til dig)
Når i nu alligevel leder højt og lavt så kig lige efter en sportschef, ham du har nu ser lidt træt ud.

Mange hilsner
Lasse
EAF

Jeg syntes egentlig det er prisværdigt, at du forsvarer NES som du gør, men jeg syntes bare NES har vist udover en hver tvivl, at han ikke er dygtig når det handler om at hente spillere.

Det er ikke længe siden at EFB4EVER lavede en udemærket liste over hvilke spillere der var hentet mens NES var sportschef. Det var ikke noget kønt syn. En liste fyldt med glasben og spillere der aldrig slog til. Det var jo også på grund af for mange dårlige imdkøb, at han fik et andet job i klubben.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at klubben bør bruge flere resourcer på at få et bedre scouting netværk, men jeg kan ikke se hvorfor NES bør være en del af det. Hvis man aldrig fornyer sig bliver tingene jo aldig bedre, og vedrørende køb af nye spillere tror jeg langt de fleste er enige i at et sæt nye øjne kunne gøre umderværker. Se bare mod AGF, hvor den nye sportschef har gjort et godt stykke arbejde.
Du lovede for snart en uge siden at der indenfor et par dage var en forsvarspiller klar.


Nej, han håbede de ville have en forsvarsspiller klar.
Lasse24:
Du lovede for snart en uge siden at der indenfor et par dage var en forsvarspiller klar.

Lær det nu for helvede, man udtaler sig ikke om noget man ikke ved noget om.

Det ville være mere på sin plads, hvis du lærte at høre efter, hvad der bliver sagt!

Eller endnu bedre, at du rettede dig efter dine egne anvisninger, og lader være med at udtale dig om noget, som du tydeligvis ikke har fattet en dyt af!
Rigtige fans siger nej til pyro på stadion!
@Womble
Jeg syntes egentlig det er prisværdigt, at du forsvarer NES som du gør, men jeg syntes bare NES har vist udover en hver tvivl, at han ikke er dygtig når det handler om at hente spillere.

For det første, så er jeg absolut en af dem, som er glade for, at NES ikke længere er hverken Sportschef eller Sportsdirektør i klubben. Tag ikke fejl af det, jeg mener absolut ikke, at han besidder nok kompetencer til, at bestride den post alene.

Når jeg forsvarer ham, er det fordi, at han i dag ikke sidder med det ansvar længere. Derfor synes jeg det er ualmindelig forkert, at forlange ham fyret pga. de ting det Sportslige udvalg foretager sig.

Som jeg sagde før, er det Sportslige udvalg netop oprettet fordi, at man ønskede at brede Sportsdirektørens funktion og rolle udover flere personer. Ja, NES varetager nogle af funktionerne, men det gør direktøren, bestyrelsesformanden og den fungerende cheftræner også.

Det kan derfor ikke være en enkeltperson som bør stå til ansvar for udvalgets handlinger, det er dem allesammen. Hvis der skal være enkeltpersoner i det nuværende udvalg, så kan det, som jeg ser det, kun være cheftræneren og bestyrelsesformanden, som kan stå for skud. Det fordi træneren står med det direkte ansvar, for den øjeblikkelige sportslige succes eller mangel af samme, og bestyrelsesformanden pga. at det er hans opgave, at definere strategien og stille tilfredsstillende ressourcer til rådighed for den daglige ledelse, herunder også det sportslige udvalg.

Det er ikke længe siden at EFB4EVER lavede en udemærket liste over hvilke spillere der var hentet mens NES var sportschef. Det var ikke noget kønt syn. En liste fyldt med glasben og spillere der aldrig slog til. Det var jo også på grund af for mange dårlige imdkøb, at han fik et andet job i klubben.

Igen, jeg er ikke uenig, men hvorfor fyre ham, når han som Ungdomselitechef har stået i spidsen, for den massive talentudvikling, som vi i dag nydder så godt af, rent økonomisk i hvert fald. Hans primære stilling virker han da til, at have fuldstændig styr på.

Jeg er fuldstændig enig med dig i, at klubben bør bruge flere resourcer på at få et bedre scouting netværk, men jeg kan ikke se hvorfor NES bør være en del af det. Hvis man aldrig fornyer sig bliver tingene jo aldig bedre, og vedrørende køb af nye spillere tror jeg langt de fleste er enige i at et sæt nye øjne kunne gøre umderværker. Se bare mod AGF, hvor den nye sportschef har gjort et godt stykke arbejde.

Hvorfor skal NES ikke være en del af det? Hvorfor skal udvalget ikke være en del af det?

Hvori ligger kritikken egentlig på det sidste, det er vel på købsiden? De har været gode til, at sælge spillere for langt flere penge, end nogen havde kunne forestille sig.

På mange punkter er det Sportslige udvalg jo en kæmpe succes.

Men jeg er helt enig i, at vi har et problem på købsiden. Og det ser jeg mest af alt, som en konsekvens af, at vi mangler en kapacitet med spidskompetencer i scouting af spillere. Og i princippet en ressource, som udelukkende skal bruge sin tid på scouting netværket og scouting af de vigtigste profiler. Og hvis det er nødvendigt, må han da gerne være en ørn til, at forhandle spillerhandlerne på plads.

Problemet er ikke, at NES varetager en del af disse opgaver, problemet er, at når de ikke kan være forberedte på alle mulige scenarier, så er det ligegyldigt hvem der sidder, og kalder sig sportsdirektør.

Hvis ikke du konstant er på forkant med de mulige scenarier, så kan du aldrig være forberedt på, eksempelvis en Gomes handel.

Dernæst kan det vel ikke skade, at der er mere end en enkelt person i organisationen, som har nogen sportslige kompetencer på dette område. Jo cheftræneren vil altid være der, men trænere kommer og går, klubben skulle gerne bestå.

Hvorfor svække klubben ved, at pille den eneste mand ud af ledelsen, som har en skid forstand på, hvad der foregår. Hvorfor ikke styrke klubben med en kapacitet, som har spidskompetencer indenfor det område, som de så tydeligt mangler i klubben. Det andet er da bare, at skifte en marionetfigur ud med en anden.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Skjold99

Hvor kom det lige fra, fair nok du er blevet en lille NES lover. Fakta er bare at ledelsen kommunikere "som de blinde slås"
Bestyrelsesformanden udtalte sig i Jv.dk at de regnede med at skrive med en forsvarsspiller inden for de næste 2 dage. Det er fakta.
Lasse24:
Hvor kom det lige fra, fair nok du er blevet en lille NES lover.

Fjols!
Bestyrelsesformanden udtalte sig i Jv.dk at de regnede med at skrive med en forsvarsspiller inden for de næste 2 dage. Det er fakta.

Fakte er, at han udtalte, at han håbede og troede på, at de ville skrive med en forsvarer. Det fik du så drejet til, at han havde lovet det...
Rigtige fans siger nej til pyro på stadion!
Leon tog sig til knæet i dag, stoppede og løb så mens de andre spillede så det sang.
Vi kan ikke regne med Leon over en hel sæson..
Bestyrelsesformanden udtalte sig i Jv.dk at de regnede med at skrive med en forsvarsspiller inden for de næste 2 dage. Det er fakta.



Regnede med, der er mange ting der i sådan en handel kan gå galt, så han har IKKE lovet en spiller, og det er nok der du har fået den galt i halsen Lille-Lasse24
EUROPA! HER KOMMER VI! POKALMESTRE ANNO 2013! EfB - Saint-Etienne 4-3 (fedeste stemning jeg nogensinde har oplevet på stadion) Samlet vinder af Onstadcuppen 14/15 D.B.R og EfBFan
Annonce