Redigeretons 19. aug 2015
Selvfølgelig en klart brugbar spiller, men nok trods alt ikke lige det vi mangler som midtstopper.
Spændende om ledelsen slipper ud af de næste halvanden uges tid med skindet på næsen. Hvis førsteprioriteterne glipper kan vi sagtens spille med om nedrykning i år.
Man kan lige forestille sig, at de mulige tilgange vil spørge, hvilken træner de skal have, og træneren hvilke spillere han kan få, og at uklarhederne i den forbindelse spænder ben for en optimal løsning - så vi ender med 4-5 valg hele vejen rundt. Derfor virker det også idiotisk, at man melder ud at man har god tid til at finde den rigtige træner. Nej, der er ikke god tid - det haster sgu.
Selvom vi vandt i weekenden, så udstillede kampen jo for alle og enhver, at den trup vi har er fuldstændigt forkert sat sammen. Nu ved jeg godt, at vi spiller med Casper som central midt normalt, men han er vel mere en offensiv midtbanetype, mens både Søder, Fellah og Rise jo er offensive midtbanespillere/angribere - uden fysik vel at mærke. Dertil kommer at Lekven heller ikke er specielt fysisk stærk. Derfor kommer vi til at tabe rigtig mange point på den konto.
Så har vi Lyng, Mensah og Vestergaard også. De er også offensive midtbanespillere/angribere - Lyng og Vestergaard da med lidt fysik, men alle 3 har en alt for høj skadesfrekvens. Jeppe Andersen er også en lidt klejn midtbanespiller.
Lyngs kontrakt skal i øvrigt ikke forlænges. Det beretter det sportslige niveau bare ikke til.
Derudover råder vi over HH og Lucena, som ret beset er færdige i topfodbold. Jeg håber godt nok, at Jerry har en meget stor og værdifuld betydning - for ellers så jeg hellere pengene brugt på en sportsdirektør/scout - men det kunne måske også være noget for en af de to. Især HH har jo prøvet lidt af hvert.
Det er fint og sympatisk, at vi tilknytter tidligere spillere, men de skal sgu levere noget værdi for pengene (dermed ikke sagt, at de ikke gør det eller har gjort det). Det virker dog meget som om klubben har for meget hyggementalitet med et touch af socialkontor og flinkeskole, hvor man vil please alle og enhver, og det er der bare ikke plads til.
Vores trup er et udtryk for en alt for hård og unødvendig tilgang til bundlinjen, utidig hensyntagen til spillere, som vil væk og mange alt for ens og dårlige tilgange. Man kan også kalde det dårlig ledelse. Og lad nu være med at give Søren Poulsen alt kreditten for klubbens økonomiske genrejsning. Havde vi ikke haft marginalerne mod St. Etienne eller Randers i pokalfinalen for den sags skyld, så havde tingene set helt anderledes dystre ud nu. Det skal man ikke glemme.