Snak

Mere indhold efter annoncen
Så mange penge er der heller ikke tale om på den front.


Det må da tilsyneladende være en slat, når klubben går fra at miste 11.5 millioner i den første halvdel af 2015, til at miste mellem 1 til 5 millioner, hvilket endda er inklusiv de forstærkninger man henter de næste par dage.

Dog tror jeg at nye LED-bander mv. til 2.5 millioner skal indregnes i de 11.5 millioner. Der kan snildt gemme sig andre investeringer hist og her.
Muligvis. Men tror du selv det er realistisk at blive ved med det? I jeres nuværende trup er det vel reelt set kun Ryan Laursen, der har salgspotentiale for alvor, lige for tiden.


Hmm. Der har før været stor interesse for Lekven, Casper Nielsen er inde i en spændende udvikling og derudover ligner Højbjerg også en kommende Superligaprofil med det spil han har vist for både Fredericia og EfB.

Jeg kender ikke til jeres ungdomsafdeling, så den kan jeg ikke udtale mig om


EfB smed denne på Facebook tidligere på dagen:

EfB er efter Jeppe Højbjerg og Casper Nielsens udtagelse til det nye U21-landshold repræsenteret på samtlige ungdomslandshold:

U16: Jacob Lønne, Oliver Olsen og Patrick Egelund
U17: Lasse Sørensen og Martin Egelund
U18: Jeppe Schultz, Mark Brink og Anders Dreyer
U19: Daniel Iversen og Mathias Kristensen
U20: Marco Lund
U21: Jeppe Højbjerg (udlejet til FC Fredericia) og Casper Nielsen


Det er ikke så ringe endda. Daniel Iversen og Mark Brink går endda for at være blandt de mest talentfulde spillere i hver deres årgang.
Det må da tilsyneladende være en slat, når klubben går fra at miste 11.5 millioner i den første halvdel af 2015, til at miste mellem 1 til 5 millioner, hvilket endda er inklusiv de forstærkninger man henter de næste par dage.


I sidste sæson var der et snit på 7.002 tilskuere. Antager man en snitpris på 150 kroner pr. billet, hvilket er meget højt sat, så er det 16,8 mio over en hel sæson.

Hertil skal selvfølgelig fraregnes en masse, både sæsonkortholdere og sponsorer.
Haderslev FK - 1992 HFK Sønderjylland - 2000 SønderjyskE - 2004
Hmm. Der har før været stor interesse for Lekven, Casper Nielsen er inde i en spændende udvikling og derudover ligner Højbjerg også en kommende Superligaprofil med det spil han har vist for både Fredericia og EfB.


Lekven er 27 og har kontraktudløb om to år. Han bliver (formentlig) ikke solgt i dette vindue og fylder 28 i vinter-vinduet. Det er ikke en spiller, formoder jeg, I kan hente mange millioner på.

Højbjerg er spændende ja, men der er langt fra at være 1. divisions-målmand til at være Superliga-målmand.

Casper Nielsen skal nok blive en god Superliga-spiller, men dem findes der jo en masse af. Det er bestemt muligt at han kan sælges på et tidspunkt, men sammenligner man truppen med sidste og forrige år er der en gigantisk forskel på salgspotentialet.

Haderslev FK - 1992 HFK Sønderjylland - 2000 SønderjyskE - 2004
Jaja, det er alt for højt sat. Ingen tvivl om det.

Det virker mig bare underligt at man enten forventer en drastisk stigning i indtægter, eller et drastisk fald i omkostningerne.

Casper Nielsen skal nok blive en god Superliga-spiller, men dem findes der jo en masse af. Det er bestemt muligt at han kan sælges på et tidspunkt, men sammenligner man truppen med sidste og forrige år er der en gigantisk forskel på salgspotentialet.


Det er svært at sige. Der blev sagt noget lignende i starten af sidste sæson, hvorefter der alligevel blev solgt spillere i massevis. Det er selvfølgelig ikke sikkert at det bliver til det samme antal salg, men klubben forlanger eftersigende et to-cifret millionbeløb for Ryan Johnson, hvilket allerede vil hjælpe en del på det.

Robin Söder er måske også værd at få med på den liste, med det spil han har vist. Man begynder i hvert fald at forstå hvorfor han blev udpeget som værende et af de største svensker talenter inden han blev skadet. Hold da helt op.

Derudover har man en af de mest talentfulde talentafdelinger i DK, hvilket gør at jeg ikke er specielt bekymret på den front. De skal selvfølgelig have tid til at udvikle sig som Ankersen-brøderne, Kian, Knudsen og Braithwaite også skulle det. Og Rieks, Conboy og co før dem. Og HH, Lucena, Jakob Poulsen og Jan Kristiansen før dem. :-)
Mere indhold efter annoncen
Annonce
på Bold :Nes udtaler at de har misset et par handler.
Og nye emner spørger til træner planer.
Nu håber han på nogle andre ikke skriver med.
Ingen ny træner før mandag.
Det virker mig bare underligt at man enten forventer en drastisk stigning i indtægter, eller et drastisk fald i omkostningerne.


Husk at salg af Jonas Knudsen og køb af Bille og Jessen ikke er medregnet i 1. halvår.

Det er svært at sige. Der blev sagt noget lignende i starten af sidste sæson, hvorefter der alligevel blev solgt spillere i massevis. Det er selvfølgelig ikke sikkert at det bliver til det samme antal salg, men klubben forlanger eftersigende et to-cifret millionbeløb for Ryan Johnson, hvilket allerede vil hjælpe en del på det.


Det er rigtigt, at det er svært at spå om. Men tager man Ankersen-brødrene, Gomes, Pusic, Knudsen osv. var deres kvaliteter langt mere åbenlyse end de nuværende spillere på holdet.

Af spillere i start-opstillingen er det vel reelt set kun Söder og Nielsen, der kan blive penge værd. Måske Lekven, hvis han ikke smutter for en slik næste sommer.

Nu vi er ved Söder, så har han endnu bevist sig, sådan for alvor. Kan han vise højt niveau frem til næste sommer, så er han selvfølgelig penge værd. Men hvor meget? Så har han også kun et år tilbage af kontrakten.

Og jo, selvfølgelig kommer der talenter op. Men pt. er der bare ikke nogle åbenlyse af slagsen.
Haderslev FK - 1992 HFK Sønderjylland - 2000 SønderjyskE - 2004
Husk at salg af Jonas Knudsen og køb af Bille og Jessen ikke er medregnet i 1. halvår.


Næh, men det er vel en difference på 1 million kroner eller noget i den dur. Det har næppe den store indflydelse.

Det er rigtigt, at det er svært at spå om. Men tager man Ankersen-brødrene, Gomes, Pusic, Knudsen osv. var deres kvaliteter langt mere åbenlyse end de nuværende spillere på holdet.


Ankersen-brøderne? Peter Ankersen var ikke en del af holdet i sidste sæson.

Så åbenlyst var det vel heller ikke med Gomes. Det kom lidt ud af ingenting. Fra en halv million til 10 millioner på et halvt år. Den havde ingen set komme.

Af spillere i start-opstillingen er det vel reelt set kun Söder og Nielsen, der kan blive penge værd. Måske Lekven, hvis han ikke smutter for en slik næste sommer.


Og Ryan. Der nåede vi alligevel frem til 4 spillere. :-)

Derudover der jo ingen tvivl om at Jeppe Andersen er et kæmpe talent. Han er på vej tilbage fra sin skade. Og så er der selvfølgelig U21-landsholdets Jeppe Højbjerg.

Og jo, selvfølgelig kommer der talenter op. Men pt. er der bare ikke nogle åbenlyse af slagsen.


Hæhæ. Jeg er som sagt ikke bekymret. Vi har et par danske toptalenter løbende i vores kravlegård. De skal selvfølgelig bevise deres værd i Superligaen først, men det ser særdeles lovende ud. EfB har altid været gode til at bringe unge talenter frem.
Blev vores U15 drenge ikke også nr 17, så vidt jeg husker, ved VM for klubhold i Manchester. Efter de som det første danske hold nogensinde kvalificerede sig til det.

Som Pirat ser jeg nu også vores ungdomsafdeling som værende hvis ikke den bedste i danmark så klart i top 3. Frygter heller ikke videre for at vores talent fabrik skulle stoppe med at producere talenter lige foreløbigt.
Jeg er personligt heller ikke specielt bekymret for talentudviklingen, eller om det vil lykkes, at få nok spillere fra egen avl samt større talenter udefra igennem nåleøjet.

Jeg synes blot, at tendensen i øjeblikket er negativ, men jeg er også klar over, at denne tendens er helt naturlig og midlertidig.

Derfor er det da pokkers interessant, at spekulere i, hvordan de agter at få balance imellem økonomi og det sportslige samt realismen i det.

Der er jo flere parametre der kan gøre dette, det mest åbenlyse er en udrensning af dyre profiler over længere tid. Men man kunne dog forstille sig, at der kunne argumenteres for, at EfB med øgede indtægter fra sponsorer kunne nærme sig balance i økonomien.

Min personlige mening er, at det må være lidt en blanding af det hele. Altså en blanding af færre udgifter til løn og flere indtægter fra sponsorer, stadion, konference facilliteter og lignende.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!
Annonce