@EAF
Ikke for at være på den høje hest, men jeg mener ikke, at jeg normalt kaster om mig med prædikater som "massehysterisk", og hvad man ellers kan læse. I hvert fald ikke under normale omstændigheder. Begrebet "fatsvag" var ikke rettet mod nogen speciel, men mere en hentydning til, at det før er set, at folk læser hvad de vil læse og ikke kan gennemskue den slags - mere eller mindre med vilje.
Du mener ikke, det er interessant, hvordan jeg bruger mine penge. Nej det er klart nok - hvorfor så kommentere det. Det er ikke så interessant, hvad jeg tænker og gør nej. Men hvis bare 10 pct. af tilskuerne og/eller sponsorerne deler mine holdninger, så har EfB ikke ageret godt nok i forhold til omgivelserne. Her er kommunikation i øst og vest, og at forskellige folk er på banen konstant, med til at give et billede af et foretagende, der ikke har vanvittigt godt styr på deres mediehåndtering - og hvad er der så ellers de ikke har styr på, når man lige at tænke. Før eller siden går det udover forretningen.
Det der med, at fordi ansvaret er fordelt, så skal flere udtale sig er bare ikke god latin i pressehåndtering. Prøv at lægge mærke til, hvordan andre virksomheder håndterer den slags. Det sker aldrig, at der står en bestyrelsesformand, træner, en ungdomselitechef og en direktør og bræger uensartet op om de samme emner. Det er et no go.
Derudover kommer til at gå ud over klubben på alle plan, hvis vi ikke får styr på holdets sportslige præstationer. Det er selvfølgelig den primære faktor for, om "man" dvs. både fans, sponsorer, medier, potentielle trænere og spillere kan identificere sig med klubben og dermed er villige til at bruge tid og penge på at være en del af den, og hvis der ikke kommer styr på butik og udmeldinger, så vil det koste endnu mere på bundlinjen. Det handler ikke om at vi skal sprænge banken, men om at kommunikere og agere troværdigt. Alle kan forstå, at vi ikke kan smide om os med penge, men problemet er, at det er svært at gennemskue, hvad der foregår.
Der er vel også nogenlunde konsensus om, at vi ikke bruger de penge, vi har på en god nok måde og tro mig - presset for at blive mere effektiv hele vejen rundt bliver ikke mindre - heller ikke i en fodboldklub. Derfor er den selvtilfredshed og halvsløje sportslige og kommunikative ageren i EfB et kæmpestort strategisk problem. Konkurrencen er benhård og tja, der er flere klubber der - når der tages højde for økonomisk formåen - klarer sig bedre end os.
Alt er selvfølgelig ikke skidt og ledelsen gør også mange fornuftige ting, men jeg savner ærligt talt en ydmyghed omkring, at man altså ikke er verdensmestre i at drive fodboldklub på Gl. Vardevej og en erkendelse af, at man bør blive bedre til at hente spillere ind til fornuftige penge. Det kan lade sig gøre, og det er også lykkedes godt for os mange gange, men vi skal sgu da stræbe mod at gøre det bedre og ikke dårligere....