Ja
Snak
tors 27. aug 2015
Årets U17 talent i Danmark, Mark Brink, er med i truppen i morgen. Dejligt at de lader ham snuse til kamptruppen allerede.
Ryan Johnson bøvler med noget sygdom og er ikke med i truppen. Rise og Marco Lund er skadet.
Ryan Johnson bøvler med noget sygdom og er ikke med i truppen. Rise og Marco Lund er skadet.
tors 27. aug 2015
@Womble
Knivskarp ligefrem, eller er det bare fordi at det han siger passer ind i din dagsorden? Ligesom når tossen Finte proklamerer, at det er helt klart Thygesen ledelsen henter, så passer det også ind i dine hysteriske anfald.
Nej det er ikke, ikke uden man virkelig tror, at de absolut ingen evner har i forhandlingens kunst. Det giver selvfølgelig meget mening, at selvsamme ledelse har hentet vanvittige summer på spillersalg igennem netop forhandlinger med andre klubber. Selvsamme ledelse har hentet spillere som Pusic, Lekven m.m. igennem skarpe forhandlinger med spillerne og deres klubber. Nej, nej, de kan selvfølgelig ikke finde ud af at forhandle, fordi du i dit hysteri, kun kan få øje på de negative aspekter.
Hvis du ser på helheden, så har I knald i låget, og bør tage jeres blodtryksmedicin langt mere regelmæssigt.
Jeg synes det er nogle sølle hysteriske påstande og intet andet.
Alt er muligt, men indenfor rimelighedens grænser, må man kunne erkende, at nogle gange, så er det ikke muligt at lykkes.
Klubben skal have balance i regnskabet fremadrettet, og de skal forstærke sig. Det betyder simpelthen, at de ikke henter nogen, hvis de mener prisen er for høj.
Og det er da åndsvagt uden lige, at forlange noget andet.
Syntes forøvrigt Dr.Hansen har en knivskarp kommentar om det muliges kunst.
Knivskarp ligefrem, eller er det bare fordi at det han siger passer ind i din dagsorden? Ligesom når tossen Finte proklamerer, at det er helt klart Thygesen ledelsen henter, så passer det også ind i dine hysteriske anfald.
Det er jo tænkeligt, at det der ikke er muligt for de personer der i dag sidder i det sportslige udvalg, kunne være muligt for andre personer. Tror du det er tilfældigt, at det ofte sker det, at en virksomhed blomstrer op, når den får ny ledelse. Det sker jo tit det, at nogle mennesker kan se muligheder, hvor andre ser begrænsninger.
Nej det er ikke, ikke uden man virkelig tror, at de absolut ingen evner har i forhandlingens kunst. Det giver selvfølgelig meget mening, at selvsamme ledelse har hentet vanvittige summer på spillersalg igennem netop forhandlinger med andre klubber. Selvsamme ledelse har hentet spillere som Pusic, Lekven m.m. igennem skarpe forhandlinger med spillerne og deres klubber. Nej, nej, de kan selvfølgelig ikke finde ud af at forhandle, fordi du i dit hysteri, kun kan få øje på de negative aspekter.
Hvis du ser på helheden, så har I knald i låget, og bør tage jeres blodtryksmedicin langt mere regelmæssigt.
Samtidig kan ting jo også blive gjort mulige, på grund af nogle mennesker har et bedre neværk end andre, og der på den måde bliver åbnet nogle nye døre.
Jeg syntes det er en sølle undskyldning, og intet andet.
Jeg synes det er nogle sølle hysteriske påstande og intet andet.
"Det muliges kunst" eller " det var ikke lige muligt" kan jo i så fald retfærdiggøre, om så EFB ikke formår at hente en eneste spiller de næste fem år.
"Det muliges kunst" er en universel unskyldning, og intet andet.
Alt er muligt, men indenfor rimelighedens grænser, må man kunne erkende, at nogle gange, så er det ikke muligt at lykkes.
Klubben skal have balance i regnskabet fremadrettet, og de skal forstærke sig. Det betyder simpelthen, at de ikke henter nogen, hvis de mener prisen er for høj.
Og det er da åndsvagt uden lige, at forlange noget andet.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!
tors 27. aug 2015
@Womble
At jeg indrømmer??? Jeg har da på intet tidspunkt påstået noget andet, heller ikke før sæsonen startede.
Truppen er sådan set god nok, til en placering imellem 6. og 8. pladsen i denne superliga. Det betyder dog stadig, at man er bundhold, da de eneste hold, som hele sæsonen vil kunne sige sig fri fra bundkampen, vil være de hold der ender i top 4.
EfB er en del af et bundfelt på 8 hold, som allesammen kommer til, at ligge indenfor meget få point af hinanden. Og det bliver først til allersidst, at man finder den stensikre nedrykker, ud af de 8 hold.
Det betyder, at uanset om du henter verdens bedste forsvarer og verdens bedste centrale midt, så vil EfB alligevel ligge i bunden. Og det ville EfB også selvom de havde hentet nogen ind før sæsonen startede.
Jeg er glad for at du indrømmer, at vi er et potentielt bundhold. Når nu 10 ud af 11 spillere i startopstillingen er hentet til klubben af det sportslige udvalg, og truppen lønningsmæssigt hører hjemme omkring top seks. Hvem er så ansvarlig, for at truppen ikke er bedre, end at vi sikkert kommer til at kæmpe med i bunden igen i år?
At jeg indrømmer??? Jeg har da på intet tidspunkt påstået noget andet, heller ikke før sæsonen startede.
Truppen er sådan set god nok, til en placering imellem 6. og 8. pladsen i denne superliga. Det betyder dog stadig, at man er bundhold, da de eneste hold, som hele sæsonen vil kunne sige sig fri fra bundkampen, vil være de hold der ender i top 4.
EfB er en del af et bundfelt på 8 hold, som allesammen kommer til, at ligge indenfor meget få point af hinanden. Og det bliver først til allersidst, at man finder den stensikre nedrykker, ud af de 8 hold.
Det betyder, at uanset om du henter verdens bedste forsvarer og verdens bedste centrale midt, så vil EfB alligevel ligge i bunden. Og det ville EfB også selvom de havde hentet nogen ind før sæsonen startede.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!
tors 27. aug 2015
@Skjold99
Det er da Finte, som prøver sig med flerbrugeri igen. Bare se på hvordan han konstruerer sine indlæg, og det selvsamme vrøvl der bliver fyret af.
http://www.bold.dk/snak/…=20#4114598
I ovenstående finder du et typisk Finte indlæg, men underligt nok, står der ole kjær ud for det.
Hmm, fy da Finte, det burde kun være Terkel som fandt på den slags. Selv du må da være bedre end det.
ole kjær: Er det dig Sticky?
Det er da Finte, som prøver sig med flerbrugeri igen. Bare se på hvordan han konstruerer sine indlæg, og det selvsamme vrøvl der bliver fyret af.
http://www.bold.dk/snak/…=20#4114598
I ovenstående finder du et typisk Finte indlæg, men underligt nok, står der ole kjær ud for det.
Hmm, fy da Finte, det burde kun være Terkel som fandt på den slags. Selv du må da være bedre end det.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!
Redigerettors 27. aug 2015
Fumier er ikke bare i bestyrelsen han er også den sjove figur i den EFB film som handler om tosser.
tors 27. aug 2015
Jeg elsker jeres tråd. Den ene er sgu mere spøjs end den anden. Hvad putter I i vandet derovre?
Haderslev FK - 1992
HFK Sønderjylland - 2000
SønderjyskE - 2004
Redigerettors 27. aug 2015
Forøvrigt positivt med offentliggørelsen af NF som ny træner for U21..
Det må om end ikke andet frigive yderligere midler til EfB, da man må formode at han ikke skal kompenseres for den resterende periode af hans kontrakt? Ifølge TV3Sport.dk/Eb.dk (dog inden han nylige kontraktforlængelse) hævede han, fra 2013, 900.000 kr om året som træner for EfB. http://www.tv3sport.dk/f…r-de-andre/
Det må om end ikke andet frigive yderligere midler til EfB, da man må formode at han ikke skal kompenseres for den resterende periode af hans kontrakt? Ifølge TV3Sport.dk/Eb.dk (dog inden han nylige kontraktforlængelse) hævede han, fra 2013, 900.000 kr om året som træner for EfB. http://www.tv3sport.dk/f…r-de-andre/
Født og opvokset i Esbjerg - Så derfor holder jeg naturligvis med Esbjerg fB.
tors 27. aug 2015
Ikke for at være på den høje hest, men jeg mener ikke, at jeg normalt kaster om mig med prædikater som "massehysterisk", og hvad man ellers kan læse. I hvert fald ikke under normale omstændigheder. Begrebet "fatsvag" var ikke rettet mod nogen speciel, men mere en hentydning til, at det før er set, at folk læser hvad de vil læse og ikke kan gennemskue den slags - mere eller mindre med vilje.
Jeg er sådan set ligeglad med, hvordan du gør eller siger tingene, så længe jeg slipper for en eller anden dobbeltmoralsk kæphest, uanset hvem den er henvendt til. Jeg kan på ingen måder se, hvordan hellighed og pegen fingre ad andre på nogen måde, bidrager positivt til debatten.
Du mener ikke, det er interessant, hvordan jeg bruger mine penge. Nej det er klart nok - hvorfor så kommentere det.
Hmm, og så snakker du om, at andre med vilje misforstår dig???
Jeg sagde ikke noget som helst om, hvorvidt det var interessant, blot at det kun kan være dig selv, som bestemmer over dine penge og din tid. Derfor sagde jeg, at du selvfølgelig selv bestemmer hvad du bruger din tid og penge på. At det ikke rager mig, betyder ikke, at det ikke er interessant, det betyder, at hverken jeg eller andre, har ret til, at argumentere for, at du skal bruge din tid eller penge anderledes.
Det der med, at fordi ansvaret er fordelt, så skal flere udtale sig er bare ikke god latin i pressehåndtering. Prøv at lægge mærke til, hvordan andre virksomheder håndterer den slags. Det sker aldrig, at der står en bestyrelsesformand, træner, en ungdomselitechef og en direktør og bræger uensartet op om de samme emner. Det er et no go.
Det kan du så, som jeg også var inde på, have en pointe i. Men jeg er dog ikke enig i den.
Og det passer da heller ikke, at de siger forskellige ting. Det eneste tidspunkt, hvor det NES eksempelvis har sagt ikke passer overens med, hvad de andre siger, har vel været omkring fyringen af NF. Og der skal man da være mere end ualmindelig blåøjet, hvis man tror, at bare fordi nogen den ene dag siger træneren er fredet, så betyder det at han også er fredet dagen efter. Det er da klart, at han skal sige det eneste han kan sige. Og så må beslutningstagerne tage deres beslutninger hen over hovedet af dem.
Derudover kommer til at gå ud over klubben på alle plan, hvis vi ikke får styr på holdets sportslige præstationer. Det er selvfølgelig den primære faktor for, om "man" dvs. både fans, sponsorer, medier, potentielle trænere og spillere kan identificere sig med klubben og dermed er villige til at bruge tid og penge på at være en del af den, og hvis der ikke kommer styr på butik og udmeldinger, så vil det koste endnu mere på bundlinjen.
Det har jo så vist sig at være ligegyldigt. Ovenpå den seneste sæson har klubben set fremgang i sponsorindtægter, og sæsonkortholderne er steget, samtidig med, at klubbens tilskuergennemsnit er rimelig højt uanset placeringen.
Jeg kan ikke se, hvorfor de skulle gå i panik af den årsag.
Der er vel også nogenlunde konsensus om, at vi ikke bruger de penge, vi har på en god nok måde og tro mig - presset for at blive mere effektiv hele vejen rundt bliver ikke mindre - heller ikke i en fodboldklub. Derfor er den selvtilfredshed og halvsløje sportslige og kommunikative ageren i EfB et kæmpestort strategisk problem. Konkurrencen er benhård og tja, der er flere klubber der - når der tages højde for økonomisk formåen - klarer sig bedre end os.
Hvis du kigger på klubbens strategi, så er det nuværende "overforbrug" alt andet end permanent. Du kan kigge på nogle af udtalelserne fra bestyrelsen, og ledelsen ovenpå halvårsregnskaber, generalforsamlinger m.m. Hvor der gentagne gange, er nævnt, at der på sigt skal skæres i driften, for at der igen er balance imellem økonomien og det sportslige.
Du siger selvtilfredshed, jeg siger selverkendelse.
Og når du er utilfreds med kommunikationen, så vil jeg vædde på, at ligegyldigt hvad der bliver sagt, så skal du nok fare i flint over det alligevel.
Nogle mennesker ser kun det de selv vil, og så er virkeligheden ellers ligegyldig.
Alt er selvfølgelig ikke skidt og ledelsen gør også mange fornuftige ting, men jeg savner ærligt talt en ydmyghed omkring, at man altså ikke er verdensmestre i at drive fodboldklub på Gl. Vardevej og en erkendelse af, at man bør blive bedre til at hente spillere ind til fornuftige penge. Det kan lade sig gøre, og det er også lykkedes godt for os mange gange, men vi skal sgu da stræbe mod at gøre det bedre og ikke dårligere....
Jeg forstår absolut ikke, at du ikke ser ydmyghed. De er vel nærmest konstant blevet beskyldt for, at være uambitiøse og alt for ydmyge. De har på ingen måder udvist nogen form for arrogance, hverken overfor situationen, eller folks bekymringer.
De har jo flere gange erkendt, at de skal kigge indad, og at de allesammen har fejlet. Hvordan er det arrogant?
Selvfølgelig kan det lade sig gøre, at forbedre tingene.
Men som regel er det ikke når, de har mulighed for, at have is i maven og operere med langsigtede planer at det går galt. Eksempelvis når de er forberedte på handlerne.
Problemet er bare, at hvis ikke man vælger, at forstærke ledelsen, med endnu en permanent sportslig kompetence, som kan aflaste flere af Sportsudvalgets medlemmer. Så bliver mange af de handler, hvor de er tvunget til, at reagere i stedet for at agere, til rene lottokuponer.
Jeg så gerne, at man havde en kapacitet i det Sportslige udvalg, som står for de praktiske opgaver vedrørende at sørge for, at klubben er forberedt på en handel vedrørende en hvilken som helst position.
Men med den nuværende bestyrelse, så er der et stærkt ønske om topledelse, som kommer hele vejen fra aktionærene og stor-sponsorerne. Det bliver derfor ikke anderledes, uanset hvem der sidder i ledelsen, eller hvordan ledelsen er skruet sammen.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!