EAF
Det er et fint citat. Det siger bare ikke noget om at man skal spare lønkroner. Det siger deriomod, at indtægterne skal være større end udgifterne, hvilket kan opnås på flere måder, blandt andet ved spillersalg, som jo også altid vil være en del af strategien , når man vil være en udviklingsklub. det ligger ligesom i ordet udviklingsklub - at udvikle og sælge videre.
Igen: Der bliver ikke sagt noget som helst om at der skal spares lønkroner. Søren Poulsen taler her blot om, at der skal altid skal være et overskud på bundlinien. Han erkender jo netop, at spillersalg er en uomgængelig del af driften.
Det er jo netop det der er problemet EAF. Han siger ingen ting om lønninger, men du tolker ud fra det han siger, at det så må betyde at man vil skære i lønningerne, og derefter bruger du det som et argument til at beskytte ledelsen, og hænge bestyrelsen ud.
Du har flere gange skrevet, at ledelsen skam gør det godt, men det er bestyrelsen, der sætter begrænsninger. Ud fra de to artikler, lyder det jo netop til, at Søren Poulsen og Leif Thomsen er helt enige om at klubben hvert år skal lave et lille overskud. Til gengæld taler ingenaf dem, om at der skal skæres i lønninger.
Det her handler om, at du giver Leif Thomsen og den øvrige bestyrelse nogle negative værdier, (du har ofte sagt, at det er bestyrelsen der bestemmer alt) for at få den daglige ledelse til at fremstå i et bedre lys. Jeg kan på ingen måde se ud fra dine artikler, at det skulle være bestyrelsen, der har dikteret over ledelsen, at der skal skæres i lønbudgterne. Jeg tror dog at Søren Poulsen sagtens kan se, at udgifterne har været ved at løbe løbsk, og derfor tror jeg det ville være sundt at skære i udgifterne, for vi får simpelthend ikke nok ud af den dyre trup. Tilbage står dog, at du stadig ikke kan bevise, at det er bestyrelsen der dikterer nedskæringer over for ledelsen.
EAF hold nu op.
Diskussionen handlede om, hvorvidt, EFB havde mulighed for at hente Ishak, Amini eller Johnson.
Når vi har de økonomiske rammer til at hente Bille, så havde vi også haft råd til at hente de tre, da der ikke er nogle af dem der skiller sig ud i forhold til EFBs generelle lønniveau.
Det handlede alene om, som debatten også gik på den gang, at vi ikke er dygtige nok til at scoute. I føge BT er Randers dyreste spiller Kristian Keller, der tjener 1,9 millioner om året, så vi kan sagtens følge med Randers FC økonomisk.
Igen: Du forsøger at skabe et verdensbillede der ikke eksisterer, for at beskytte det sportslige udvalg. Hvorfor ikke bare erkende, at Randers er lidt bedre end os på det område?
Man kan næsten høre violinerne spille. Selvfølgelig er Aarhus mere interessant end Esbjerg, men jeg tror ikke på det betyder så meget i det det store billede. Herning, der jo også ligger i udkantsdanmark, har ingen problemer med at hente spillere.
Hvert år skal indtægterne være på højde med eller højere end omkostningerne. Så enkelt er det.
- Citat Leif Thomsen
http://www.bold.dk/nyt/E…verliggeren
Det er et fint citat. Det siger bare ikke noget om at man skal spare lønkroner. Det siger deriomod, at indtægterne skal være større end udgifterne, hvilket kan opnås på flere måder, blandt andet ved spillersalg, som jo også altid vil være en del af strategien , når man vil være en udviklingsklub. det ligger ligesom i ordet udviklingsklub - at udvikle og sælge videre.
Vi agter løbende at forny og forstærke vores trup med spillere udviklet i egen ungdomsafdeling og profiler udefra. Investeringerne i truppen skal dog ske på et bæredygtigt grundlag, så vi bevarer den økonomiske stabilitet, der er oparbejdet i de seneste to år.
Vi bevæger os på en knivsæg, hvor salg af spillere er blevet en uomgængelig del af driften, og vi skal til enhver tid bevare balancen mellem sportslige og økonomiske hensyn for varigt at sikre topfodbold i Esbjerg.
- Citat Søren Poulsen
http://www.bold.dk/nyt/s…rg-overskud
Igen: Der bliver ikke sagt noget som helst om at der skal spares lønkroner. Søren Poulsen taler her blot om, at der skal altid skal være et overskud på bundlinien. Han erkender jo netop, at spillersalg er en uomgængelig del af driften.
Hvad er det så han så diplomatisk siger?
Det er jo netop det der er problemet EAF. Han siger ingen ting om lønninger, men du tolker ud fra det han siger, at det så må betyde at man vil skære i lønningerne, og derefter bruger du det som et argument til at beskytte ledelsen, og hænge bestyrelsen ud.
Du har flere gange skrevet, at ledelsen skam gør det godt, men det er bestyrelsen, der sætter begrænsninger. Ud fra de to artikler, lyder det jo netop til, at Søren Poulsen og Leif Thomsen er helt enige om at klubben hvert år skal lave et lille overskud. Til gengæld taler ingenaf dem, om at der skal skæres i lønninger.
Det her handler om, at du giver Leif Thomsen og den øvrige bestyrelse nogle negative værdier, (du har ofte sagt, at det er bestyrelsen der bestemmer alt) for at få den daglige ledelse til at fremstå i et bedre lys. Jeg kan på ingen måde se ud fra dine artikler, at det skulle være bestyrelsen, der har dikteret over ledelsen, at der skal skæres i lønbudgterne. Jeg tror dog at Søren Poulsen sagtens kan se, at udgifterne har været ved at løbe løbsk, og derfor tror jeg det ville være sundt at skære i udgifterne, for vi får simpelthend ikke nok ud af den dyre trup. Tilbage står dog, at du stadig ikke kan bevise, at det er bestyrelsen der dikterer nedskæringer over for ledelsen.
Men det ændrer ikke ved, at Randers og EfB´s lønbudgetter ikke er sammenlignelige. Klubberne har de 2 vidt forskellige strategiske udgangspunkter, eksempelvis fylder talentsektoren væsentligt mere i EfB end i Randers. Når EfB´s udgifter til talentudviklingen er større end i Randers, og EfB kontinuerligt har investeret flere lønkroner i talentsektoren, kan du ikke sammenligne Randers og EfB´s budgetter, og sige, at når Randers har den og den spiller, så bør EfB kunne gøre det samme, fordi EfB´s udgifter til løn er det samme eller højere. Det er bare ikke sammenligneligt.
EAF hold nu op.
Diskussionen handlede om, hvorvidt, EFB havde mulighed for at hente Ishak, Amini eller Johnson.
Når vi har de økonomiske rammer til at hente Bille, så havde vi også haft råd til at hente de tre, da der ikke er nogle af dem der skiller sig ud i forhold til EFBs generelle lønniveau.
Det handlede alene om, som debatten også gik på den gang, at vi ikke er dygtige nok til at scoute. I føge BT er Randers dyreste spiller Kristian Keller, der tjener 1,9 millioner om året, så vi kan sagtens følge med Randers FC økonomisk.
Igen: Du forsøger at skabe et verdensbillede der ikke eksisterer, for at beskytte det sportslige udvalg. Hvorfor ikke bare erkende, at Randers er lidt bedre end os på det område?
Derudover kan jeg garantere dig for, at det væsentligt mere attraktivt, at bo i nærheden af eller i Århus, end det er i Esbjerg. Og er du en dygtig profil, så er det altså nemmere at lokke dig til en klub, som ligger meget tæt på Århus, end til Esbjerg, som for de fleste opfattes som udkants Danmark.
For ikke at glemme, at mange danskere af uforklarlige årsager opfatter fiskere, som værende 2. rangs borgere. At der ikke har fandtes en eneste fisker eller kutter på havnen, de sidste 15-20 år, ændrer ikke ved, at Esbjerg i manges øjne har et stigma som fiskerby. Hvilket ikke gør det mere attraktivt at bo i byen. At det rent faktisk forholder sig sådan, at Esbjerg i dag er en Energimetropol, og vel for de fleste snobber i Danmark, burde være et meget attraktivt sted, er bare svært at få igennem til folk. Udover at hvis du lugter fisk i Esbjerg i dag, bør enten tjekke din kones underliv eller din kloak.
Man kan næsten høre violinerne spille. Selvfølgelig er Aarhus mere interessant end Esbjerg, men jeg tror ikke på det betyder så meget i det det store billede. Herning, der jo også ligger i udkantsdanmark, har ingen problemer med at hente spillere.