@God tur hjem
Jeg er enig med dig i, at superligaen må have første prioritet. Men når du kvalificerer dig til en turnering, eller stiller op til den, så har du også et ansvar for altid at yde dit bedste. En kvalificering til EL gruppespillet forpligter, ligesom det at vinde pokalen, eller slutte godt af i tabellen også forpligter.
Men ok, jeg vil heller ikke men, at de skal gå All in som sådan på EL, men jeg synes heller ikke, at de skal spare nogen som sådan. Men taktikken må gerne sættes efter, ikke at bruge for mange kræfter og så leve lidt på kynismen. Jeg tror ikke der er ret mange, af spillerne, som vil synes det er ret fedt, at slippe for, at spille EL kampe, fordi det vigtigere at være udhvilet imod FCV. Motivationen er ekstremt vigtig, og jeg tror helt klart, at unge spillere der forbigås til EL og startopstillingen normalt, vil være langt mere motiverede, til at flå FCV fra hinanden, end en utilfreds profil.
Jeg har intet imod, at veksle de mange EL penge for en midterplacering, men jeg har ikke lyst, til at se holdet kæmpe for at undgå nedrykning. Men om de ender 1-10 er mig ligegyldigt, sålænge der tikker en masse kroner ind i klubkassen. Det eneste jeg ikke har lyst til at se, er EfB rykke ned.
Jeg tror dog, at holdet nok skal fortsætte med, at udvikle sig, så mon ikke vi alligevel slipper for at tænke for meget på nedrykning? Personligt tror jeg, at holdet ender i top 6. Om det er 6. pladsen eller 1. pladsen må tiden vise, men jeg tror egentlig ikke specielt meget på medaljer. Det er de unge talenter alt for ustabile til. Skal det ske, skal eksempelvis sådan en som Kian lære, at holde hovedet koldt, og ikke i desperation konstant losse bolden frem, når han føler sig presset. Der skal en lille smule mere krummer på holdet, men det er egentlig ikke så langt væk, da ligaen jo er så ekstremt tæt.
Alle kan stadig rykke ud, og alle undtagen måske Brøndby, kan stadig vinde mesterskabet. Så det er spændende, og jeg glæder mig helt vildt, til at se hvordan tingene udfolder sig. Det er vanvittig fedt, at FCK eller Københavner dominansen indtil videre er blevet brudt.
Jeg ved ikke om ligaen er stærkere, men den er ihvertfald langt mere underholdende end tidligere. Og det selvom det ikke er alle klubber og hold, som er lige spændende at møde eller se på TV.
Jeg er enig med dig i, at superligaen må have første prioritet. Men når du kvalificerer dig til en turnering, eller stiller op til den, så har du også et ansvar for altid at yde dit bedste. En kvalificering til EL gruppespillet forpligter, ligesom det at vinde pokalen, eller slutte godt af i tabellen også forpligter.
Men ok, jeg vil heller ikke men, at de skal gå All in som sådan på EL, men jeg synes heller ikke, at de skal spare nogen som sådan. Men taktikken må gerne sættes efter, ikke at bruge for mange kræfter og så leve lidt på kynismen. Jeg tror ikke der er ret mange, af spillerne, som vil synes det er ret fedt, at slippe for, at spille EL kampe, fordi det vigtigere at være udhvilet imod FCV. Motivationen er ekstremt vigtig, og jeg tror helt klart, at unge spillere der forbigås til EL og startopstillingen normalt, vil være langt mere motiverede, til at flå FCV fra hinanden, end en utilfreds profil.
Jeg har intet imod, at veksle de mange EL penge for en midterplacering, men jeg har ikke lyst, til at se holdet kæmpe for at undgå nedrykning. Men om de ender 1-10 er mig ligegyldigt, sålænge der tikker en masse kroner ind i klubkassen. Det eneste jeg ikke har lyst til at se, er EfB rykke ned.
Jeg tror dog, at holdet nok skal fortsætte med, at udvikle sig, så mon ikke vi alligevel slipper for at tænke for meget på nedrykning? Personligt tror jeg, at holdet ender i top 6. Om det er 6. pladsen eller 1. pladsen må tiden vise, men jeg tror egentlig ikke specielt meget på medaljer. Det er de unge talenter alt for ustabile til. Skal det ske, skal eksempelvis sådan en som Kian lære, at holde hovedet koldt, og ikke i desperation konstant losse bolden frem, når han føler sig presset. Der skal en lille smule mere krummer på holdet, men det er egentlig ikke så langt væk, da ligaen jo er så ekstremt tæt.
Alle kan stadig rykke ud, og alle undtagen måske Brøndby, kan stadig vinde mesterskabet. Så det er spændende, og jeg glæder mig helt vildt, til at se hvordan tingene udfolder sig. Det er vanvittig fedt, at FCK eller Københavner dominansen indtil videre er blevet brudt.
Jeg ved ikke om ligaen er stærkere, men den er ihvertfald langt mere underholdende end tidligere. Og det selvom det ikke er alle klubber og hold, som er lige spændende at møde eller se på TV.
Snefnuggene smelter i varmen, og gud hvor er det godt!!!