Snak

Mere indhold efter annoncen
Når vi snakker styrker og svagheder, så skal man huske, at EfB for første gang i meget lang tid, har en sammenspillet ung trup, og Lungi og Pallesen har stået i spidsen for holdet et år snart. Det er jo nærmest rekord i EfB i nyere tid.

Jeg synes der for første gang længe, er en tegning til noget rigtigt godt, og jeg tror på, at kontinuitet skaber succes.
Oprykningen er langt fra sikker, men vi har dog set et ret suverænt EFB-hold her i efteråret - det er vanskeligt at se, hvilke to hold der på en halvsæson skal kunne hente os.

I forhold til første division så tror jeg ikke, at der er nogen der forventer at vi nemt tager en oprykning igen, men det er realistisk og derfor bør man da helt klart gå efter det. Husk på at de øvrige hold langtfra har brede trupper. Derudover er der i mit hoved ikke rigtigt noget der hedder at bygge op i første division - det handler sportsligt som økonomisk om at komme i superligaen så hurtigt som muligt
Det er fint mange er så optimistiske. kan bare stadig ikke se at vi har så god en trup, Hvor er breden henne , når vi tager de bedste spiller fra.

Spiller i truppen jeg mener der kan gøre sig gældende på et hold i top 4 pt. i 1 div. er

Bourhane, Strunck, Larsen, Holten, Sørensen, Jørgensen og Jonsson (dog ikke fan af ham)

Muligvis kunne , Montano, Mortensen og Con også godt gøre sig gældende i en top 6 klub . Dog er jeg personligt ikke sådan rigtig fan af nogen af dem og er ikke som sådan 100 overbevist om at de ville kunne gøre det ..

Så er der, noget potentiale i Lausen , Staggard , de 2 har overrasket mig, indrømme jeg gerne, Troelsen, Svendsen er der nok også noget i. Desuden er det en skam at Gadegaard ikke fik chancen, så han vil noget gerne videre, selvom at jeg har god fidus til ham.Det er de spiller i truppen jeg vil mene man godt kunne satse på. Det er med lidt god vilje fra min side,13-14 spiller. Hvor jeg som sagt, kun vil mene at der er 6-7 spille der vil kunne spille fast i en top 4 i 1 div. Så vil jo mene ,at vi snakker som MIN 4-5 "klare" forstærkninger hvis vi skal spille os i top 4 i 1 div. Fedt hvis vi fik det, men tvivler på det sker. Men det lade til, vil mange nok siger, at det bare er mig igen, der er for pessimistisk. Men så må jeg jo bare være det og stadig godt have lov til at være det ..
Lausen bliver bedre og bedre.
Mere fysik og han er interessant for andre klubber.
Personligt er jeg interesseret i at høre alles observationer og betragtninger, uanset om pilen peger op eller ned, eller om vi er enige eller ej, vi kan altid blive klogere af hinandens perspektiver... I det her tilfælde er jeg nok mere på linje med Womble og Dr. Hansen.
Der er selvfølgelig også stor forskel på at kunne spille med i toppen af 1. division og så etablere sig i SL (bare spørg Hvidovre), og der er ikke meget perspektiv i at stræbe efter at være elevatorhold, det er dog ikke noget vi behøver at forholde os til her og nu.
Jeg glæder mig dog til vi får bestyrelsen på plads (eller burde jeg være bekymret?): det vil give os et tydeligt billede af, hvor vi er på vej hen.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Er der nogen der har overblik over hvornår spillerne i 1. holdstruppen har kontraktudløb?
Hvis man kan stole på transfermarkt - så er der nogle tal..

https://www.transfermarkt.de/esbjerg-fb/kader/verein/3426/saison_id/2023/plus/1
Vores hold ser godt ud lige nu, men hvis (hvis!) vi rykker op, vil meget nok afhænge af starten. Starter vi godt, så kan vi spille med i den sjove ende. Starter vi skidt, så kan det klaske helt sammen. Det har vi set utrolig mange gange med EfB.
Har lige hørt den seneste podcast, og om de racistiske tilråb nogle af vores spillere modtog. Og Simpson var vist rigtig påvirket af det.

Kan vi ikke klappe lidt ekstra når Simpson har bolden eller når han løber på banen i morgen?
God ide med at klappe ekstra af Simpson. Det der skete på Amager hører selvfølgelig ingen steder hjemme
Annonce