Fik vi penge for Kristoffer Lund? Nej vel :)
Snak
Redigerettors 16. nov 2023
EfB-boldtossen
Klubben udtalte selv
– Vi fik en interessant henvendelse fra Häcken, der var villige til at kompensere os økonomisk for Kristoffer Lund, hvilket vi har imødekommet. Vi ønsker Lund alt det bedste og held og lykke i Sverige.
https://efb.dk/efb-saelger-kristoffer-lund/
Virker at være mærkeligt at lyve omkring, hvis man ikke fik nogen kompensation.
Klubben udtalte selv
– Vi fik en interessant henvendelse fra Häcken, der var villige til at kompensere os økonomisk for Kristoffer Lund, hvilket vi har imødekommet. Vi ønsker Lund alt det bedste og held og lykke i Sverige.
https://efb.dk/efb-saelger-kristoffer-lund/
Virker at være mærkeligt at lyve omkring, hvis man ikke fik nogen kompensation.
Vestjyde, der er håbløst forelsket i EfB og Arsenal
tors 16. nov 2023
Argh, det er jo småpenge. Det er slet ikke det jeg mener. Læste du historien om FCM? 200 Millioner!!
At vi har fået måske et par hundrede tusinde for Lund, er jo småpenge. Det er jo det vi skal blive MEGET bedre til.
At vi har fået måske et par hundrede tusinde for Lund, er jo småpenge. Det er jo det vi skal blive MEGET bedre til.
tors 16. nov 2023
Det kræver at du har modet til at spillere med teenagere, hvilket der ikke ser ud til at blive prioriteret. Lungi er god nok til at få os op i 1. Division uden tvivl, men er han manden der skal tage os op i Superligaen, og har han risikovilligheden til at spille med de helt unge spillere? Det mangler jeg stadig at se.
Hvor er Mang? Hvorfor spiller han ikke hver kamp?
Hvor er Mang? Hvorfor spiller han ikke hver kamp?
tors 16. nov 2023
Nu skal der jo også være nogle helt unge, der er perspektiv i. Vores U19-hold har 4 point for 12 kampe.
Hvem derfra vil du hive op på førsteholdet? Virkeligheden er, at der lige nu er et hul ned til næste talentfulde årgang - delvist fordi vi helt bevidst har solgt vores bedste ungdomsspillere - og så har vi nok også spillere, som har foretrukket andre klubber med bedre perspektiv.
Obel-Hall har fået spilletid i nogle kampe, men har ikke sådan for alvor grebet chancen. Troelsen på 20 år spiller fast. Stagaard har spillet en del. Lausen har spillet en del. Svendsen skal nok få mere spilletid i foråret.
Derudover har vi en rimeligt ung og salgbar trup. De fleste er i starten af 20´erne.
Jeg vil tro, at flere af de unge (Svendsen, Obel-Hall og Marcus Hansen) får lidt længere snor, når oprykningen forhåbentligt snart er en realitet. Så må de jo slå til der, når vi kan spille lidt mere frit.
Hvem derfra vil du hive op på førsteholdet? Virkeligheden er, at der lige nu er et hul ned til næste talentfulde årgang - delvist fordi vi helt bevidst har solgt vores bedste ungdomsspillere - og så har vi nok også spillere, som har foretrukket andre klubber med bedre perspektiv.
Obel-Hall har fået spilletid i nogle kampe, men har ikke sådan for alvor grebet chancen. Troelsen på 20 år spiller fast. Stagaard har spillet en del. Lausen har spillet en del. Svendsen skal nok få mere spilletid i foråret.
Derudover har vi en rimeligt ung og salgbar trup. De fleste er i starten af 20´erne.
Jeg vil tro, at flere af de unge (Svendsen, Obel-Hall og Marcus Hansen) får lidt længere snor, når oprykningen forhåbentligt snart er en realitet. Så må de jo slå til der, når vi kan spille lidt mere frit.
tors 16. nov 2023
Der har været rigeligt med muligheder for at give de unge spillere spilletid, det handler om manglende prioritering fra Lungi, hvilket er helt legitimt at kritisere ham for på trods af resultaterne.
Vi har ofte været foran med 3+ hvor der har manglet 20 min. Der burde man uden tvivl kunne give spillere som Svendsen, Mang, Obel-Hal osv. spilletid.
Hvis man ikke tror på dem, så burde de ikke være i klubben, det er ganske simpelt. Vi skal da absolut ikke give kontrakter til spillere der ikke er gode nok, især ikke med den økonomi klubben har i øjeblikket.
Vi har ofte været foran med 3+ hvor der har manglet 20 min. Der burde man uden tvivl kunne give spillere som Svendsen, Mang, Obel-Hal osv. spilletid.
Hvis man ikke tror på dem, så burde de ikke være i klubben, det er ganske simpelt. Vi skal da absolut ikke give kontrakter til spillere der ikke er gode nok, især ikke med den økonomi klubben har i øjeblikket.
tors 16. nov 2023
Nu er det efterhånden virkelig længe siden, Mang har været i truppen overhovedet. Så ville det være lidt underligt, han lige pludselig skulle have en masse spilletid?
Egelund er endelig tilbage efter endnu en skade i Fredericia. Håber virkelig han får tur i den med mål og en masse spilletid.
Så lige Fredericias kamp mod OB, hvor Røjkjær viste meget flotte takter. Havde ikke fidus til ham, da han sidst var forbi EfB. Men han har da virkelig udviklet sig (vurderet ud fra den ene kamp, jeg så med ham...)
Egelund er endelig tilbage efter endnu en skade i Fredericia. Håber virkelig han får tur i den med mål og en masse spilletid.
Så lige Fredericias kamp mod OB, hvor Røjkjær viste meget flotte takter. Havde ikke fidus til ham, da han sidst var forbi EfB. Men han har da virkelig udviklet sig (vurderet ud fra den ene kamp, jeg så med ham...)
Redigerettors 16. nov 2023
Det er nemt at se, hvem der er holdets kriger, når man ser på match-worn trøjer:
https://www.matchwornshirt.com/event/12-11-2023-esbjerg-fb-middelfart?fbclid=IwAR0k6SHzFdB460eixLi24LB8X_DZf0B1sArQ7XykANNyO9X_hyP1a8A4aIk
Røjkjær kom til holdet på et tidspunkt, hvor det var svært at komme ind og præstere, fordi holdet generelt var ved at blive ringere.
Det er også en ting vi skal udnytte: nu. hvor vi har et velfungerende hold, er det også nemmere at få spillet nye spillere (fra egne rækker og andre steder) ind på holdet, så de kan blive bedre end de er, når de kommer.
I mange år har vi (om det så er indbildt eller ej) oplevet, at spillere er blevet ringere og har underpræsteret, når de kom til EfB.
Det kræver selvfølgelig, at vi har "boblere" med potentiale og at træneren vil bruge dem – denne sæson har oprykning dog været den altoverskyggende prioritet (som muligvis næste sæson).
Men hvis vi både skal have en chance for at rykke op to gange i streg (7-9-13) og etablere os i SL (hvilket er sværere end oprykning), så skal vi have både bredde og top.
https://www.matchwornshirt.com/event/12-11-2023-esbjerg-fb-middelfart?fbclid=IwAR0k6SHzFdB460eixLi24LB8X_DZf0B1sArQ7XykANNyO9X_hyP1a8A4aIk
Røjkjær kom til holdet på et tidspunkt, hvor det var svært at komme ind og præstere, fordi holdet generelt var ved at blive ringere.
Det er også en ting vi skal udnytte: nu. hvor vi har et velfungerende hold, er det også nemmere at få spillet nye spillere (fra egne rækker og andre steder) ind på holdet, så de kan blive bedre end de er, når de kommer.
I mange år har vi (om det så er indbildt eller ej) oplevet, at spillere er blevet ringere og har underpræsteret, når de kom til EfB.
Det kræver selvfølgelig, at vi har "boblere" med potentiale og at træneren vil bruge dem – denne sæson har oprykning dog været den altoverskyggende prioritet (som muligvis næste sæson).
Men hvis vi både skal have en chance for at rykke op to gange i streg (7-9-13) og etablere os i SL (hvilket er sværere end oprykning), så skal vi have både bredde og top.
Redigeretfre 17. nov 2023
Hvor er det fedt, at der er så mange gode indlæg for tiden.
Her kommer lige en tankestrøm om mange emner vedrørende EfB.
Vedrørende Lungi, så forstår jeg ikke, hvordan folk kan være utilfredse. I 2019 eller 2020 besluttede man, at EfB skulle have en fast spillestil fra børnefodbold til førsteholdet. Ser man EfBs ungdomshold spille, så er man ikke i tvivl om hvad de gerne vil. Udover Hyballa var Ernemann den eneste, der forsøgte at indføre spillestilen helhjertet, og nu er det ved at være på plads med Lungi. Derfor skal EfB da heller ikke ansætte Riddersholm eller andre trænere, der ikke bærer samme filosofi. Faktisk vil det give bedst mening, at ansætte Ernemann eller Lucena, hvis Lungi ikke ønsker at fortsætte.
Vedrørende brug af unge talenter, så synes jeg igen ikke man kan bebrejde Lungi, at han ikke bruger de unge, når niveauet ikke er der. Vores U19 drenge får læsterlige klø, og der er generelt ikke mange ungdomslandshold spillere i akademiet.
Som jeg ser det, så har man simpelthen i en meget lang årrække forsømt, at følge udviklingen på akademiet, og derfor halter man gevaldigt efter de andre klubber. Skal akademiet rejse sig, så er man nødt til at hente resurser udefra i forhold til udviklingen.
Den gode nyhed for EfB, efter hvad jeg hører, er at EfB får lov at beholde akademiet, da DBU har brug for et akademi i Vestjylland.
Vedrørende PMG og de lokale, så synes jeg Henry Heiberg taler meget i forhold til, at han reelt slet ingen magt har i klubben lige nu.
Men lad os nu se, hvad der sker. PMG har ikke lagt nogle penge endnu, og jeg tvivler ærligt talt på, at PMG vil lægge 20 millioner kroner i klubben, og så bare lade de lokale drive biksen. Som jeg forstår det, er det ikke alle amerikanerne der er med på at smide flere penge. Det er altså Conway og Lee, der kommer med pengene. Jeg tror ikke på at Conway lader de folk han tidligere kaldte amatører drive fodboldklub for hans penge, men nu må vi se.
Vedrørende Jens Hammer. Har han virkelig gjort det så dårligt siden han kom til?
Jeg ser langt hellere ham, end en lokal bankmand, men jeg ved også, at mange af de lokale sponsorer iKorsbæk Esbjerg, de ser jo helst en lokal fra deres eget netværk.
Her kommer lige en tankestrøm om mange emner vedrørende EfB.
Vedrørende Lungi, så forstår jeg ikke, hvordan folk kan være utilfredse. I 2019 eller 2020 besluttede man, at EfB skulle have en fast spillestil fra børnefodbold til førsteholdet. Ser man EfBs ungdomshold spille, så er man ikke i tvivl om hvad de gerne vil. Udover Hyballa var Ernemann den eneste, der forsøgte at indføre spillestilen helhjertet, og nu er det ved at være på plads med Lungi. Derfor skal EfB da heller ikke ansætte Riddersholm eller andre trænere, der ikke bærer samme filosofi. Faktisk vil det give bedst mening, at ansætte Ernemann eller Lucena, hvis Lungi ikke ønsker at fortsætte.
Vedrørende brug af unge talenter, så synes jeg igen ikke man kan bebrejde Lungi, at han ikke bruger de unge, når niveauet ikke er der. Vores U19 drenge får læsterlige klø, og der er generelt ikke mange ungdomslandshold spillere i akademiet.
Som jeg ser det, så har man simpelthen i en meget lang årrække forsømt, at følge udviklingen på akademiet, og derfor halter man gevaldigt efter de andre klubber. Skal akademiet rejse sig, så er man nødt til at hente resurser udefra i forhold til udviklingen.
Den gode nyhed for EfB, efter hvad jeg hører, er at EfB får lov at beholde akademiet, da DBU har brug for et akademi i Vestjylland.
Vedrørende PMG og de lokale, så synes jeg Henry Heiberg taler meget i forhold til, at han reelt slet ingen magt har i klubben lige nu.
Men lad os nu se, hvad der sker. PMG har ikke lagt nogle penge endnu, og jeg tvivler ærligt talt på, at PMG vil lægge 20 millioner kroner i klubben, og så bare lade de lokale drive biksen. Som jeg forstår det, er det ikke alle amerikanerne der er med på at smide flere penge. Det er altså Conway og Lee, der kommer med pengene. Jeg tror ikke på at Conway lader de folk han tidligere kaldte amatører drive fodboldklub for hans penge, men nu må vi se.
Vedrørende Jens Hammer. Har han virkelig gjort det så dårligt siden han kom til?
Jeg ser langt hellere ham, end en lokal bankmand, men jeg ved også, at mange af de lokale sponsorer i
Redigeretfre 17. nov 2023
Womble: Godt skriv :)
Jeg tror ikke der er mange der vil af med Lungi, tværtimod, spørgsmålet er jo om han er god nok til Superliagen. Jeg mener klart han skal have lov at styre holdet lige så længe det går godt.
Han har gjort det godt, holdet fungerer, og bliver bedre og bedre. Trænere er ikke langtidsholdbare, men så længe det går godt, så lad ham endelig få frie tøjler. Forhåbentlig kan vi have ham som træner med succes i et par år endnu.
Og du har helt ret - grunden til at vi ikke ser ret mange talenter fra ungdomsholdene i førsteholdstruppen, er ganske simpel. Talentet er der simpelthen ikke. Det nytter ikke noget at tænke "De skal bare have spilletid, så bli´r de gode". Nej, hvis talentet ikke rækker, så blive de ALDRIG gode nok.
Riddersholm: Det var mig der bragte ham på banen, men det var absolut ikke som træner. Det var måske som direktør? Han har hvertfald noget erfaring fra toppen af fodboldens verden.
Jeg er altså ikke i tvivl om, at PMG nok skal stå ved deres ord om at smide de 20/36 mill i klubben. Der er ekstraordinær generalforsamling lige om lidt, der bliver det konfirmeret.
Og Heiberg? Han er en pose varm luft. Han fejlede totalt i at samle de lokale. Og hele ideen om, at amerikanerne skulle aflevere deres 30 millioners investering til de lokale, GRATIS, var jo dødfødt på forhånd. Og det var jop åbenlyst umuligt at samle bare lidt penge sammen blandt de klokale til at købe amerikanere ud.
Hammer: Måden han blev slagtet af bestyrelsen i foråret, og reelt fyret for åben tæppe, gør bare at der ikke kan være megen tillid til ham. Det gjorde de vel af en årsag?
Men EfB ser mod lysere tider :)
Jeg tror ikke der er mange der vil af med Lungi, tværtimod, spørgsmålet er jo om han er god nok til Superliagen. Jeg mener klart han skal have lov at styre holdet lige så længe det går godt.
Han har gjort det godt, holdet fungerer, og bliver bedre og bedre. Trænere er ikke langtidsholdbare, men så længe det går godt, så lad ham endelig få frie tøjler. Forhåbentlig kan vi have ham som træner med succes i et par år endnu.
Og du har helt ret - grunden til at vi ikke ser ret mange talenter fra ungdomsholdene i førsteholdstruppen, er ganske simpel. Talentet er der simpelthen ikke. Det nytter ikke noget at tænke "De skal bare have spilletid, så bli´r de gode". Nej, hvis talentet ikke rækker, så blive de ALDRIG gode nok.
Riddersholm: Det var mig der bragte ham på banen, men det var absolut ikke som træner. Det var måske som direktør? Han har hvertfald noget erfaring fra toppen af fodboldens verden.
Jeg er altså ikke i tvivl om, at PMG nok skal stå ved deres ord om at smide de 20/36 mill i klubben. Der er ekstraordinær generalforsamling lige om lidt, der bliver det konfirmeret.
Og Heiberg? Han er en pose varm luft. Han fejlede totalt i at samle de lokale. Og hele ideen om, at amerikanerne skulle aflevere deres 30 millioners investering til de lokale, GRATIS, var jo dødfødt på forhånd. Og det var jop åbenlyst umuligt at samle bare lidt penge sammen blandt de klokale til at købe amerikanere ud.
Hammer: Måden han blev slagtet af bestyrelsen i foråret, og reelt fyret for åben tæppe, gør bare at der ikke kan være megen tillid til ham. Det gjorde de vel af en årsag?
Men EfB ser mod lysere tider :)