Man kunne jo også forlænge hans kontrakt ;)
Snak
tors 23. nov 2023
Så er der en ny podcast fra Mediano om 2. division.
Interessant vurdering af EfB og enkeltspillere, som måske sætter mulighederne i 1. division lidt i perspektiv (7,9,13 og alt det der).
https://www.mediano.nu/oversigt/2023/11/17/mediano-2-division
Ikke så meget nyt derudover. Bortset fra måske, at de to eksperter ser Aarhus Fremad som mest sandsynlige medoprykker - og ikke Middelfart, som Ole Bruun, ser som næstbedste hold.
Der bliver nævnt flere interessante spillere, fx Selim Baskaya fra Roskilde, som jeg også synes har set rigtig spændende ud.
Noget der ved, hvornår der er ekstraordinær generalforsamling?
Interessant vurdering af EfB og enkeltspillere, som måske sætter mulighederne i 1. division lidt i perspektiv (7,9,13 og alt det der).
https://www.mediano.nu/oversigt/2023/11/17/mediano-2-division
Ikke så meget nyt derudover. Bortset fra måske, at de to eksperter ser Aarhus Fremad som mest sandsynlige medoprykker - og ikke Middelfart, som Ole Bruun, ser som næstbedste hold.
Der bliver nævnt flere interessante spillere, fx Selim Baskaya fra Roskilde, som jeg også synes har set rigtig spændende ud.
Noget der ved, hvornår der er ekstraordinær generalforsamling?
Redigerettors 23. nov 2023
Jtp97:
Man kunne jo forlænge …
For det første kræver det, at Bourhane selv vil, og en forlængelse vil uden tvivl medføre en betragtelig lønforhøjelse. Så det er ikke “bare” at gøre.
Klubben har 3 valg:
Forsøge at forlænge, og dermed påtage sig en yderligere udgift, i forventning om at han så kan sælges med fortjeneste: Men Bourhane vil tydeligvis videre.
Sælge ham i vinterpausen - det giver måske en mill eller 2 max.
Holde på ham, og lade kontrakten løbe ud. Så har vi da glæde af ham på holdet så længe. Men der kommer ingen penge i kassen. Men vi beholder en klassespiller på holdet.
Hvad gør klubben? Jeg håber på nr 1, frygter nr 2, og tror på nr 3. Jeg tror ikke han vil forlænge, jeg tror ikke på at de vil sælge ham, så hellere få det ud af ham de kan.
Man kunne jo forlænge …
For det første kræver det, at Bourhane selv vil, og en forlængelse vil uden tvivl medføre en betragtelig lønforhøjelse. Så det er ikke “bare” at gøre.
Klubben har 3 valg:
Forsøge at forlænge, og dermed påtage sig en yderligere udgift, i forventning om at han så kan sælges med fortjeneste: Men Bourhane vil tydeligvis videre.
Sælge ham i vinterpausen - det giver måske en mill eller 2 max.
Holde på ham, og lade kontrakten løbe ud. Så har vi da glæde af ham på holdet så længe. Men der kommer ingen penge i kassen. Men vi beholder en klassespiller på holdet.
Hvad gør klubben? Jeg håber på nr 1, frygter nr 2, og tror på nr 3. Jeg tror ikke han vil forlænge, jeg tror ikke på at de vil sælge ham, så hellere få det ud af ham de kan.
tors 23. nov 2023
Interessant, at Gisle har hørt noget med, at den nye bestyrelse, skulle være mere kommercielt stærk..
Vestjyde, der er håbløst forelsket i EfB og Arsenal
tors 23. nov 2023
Lad os få Bjarne Pedersen ind i bestyrelsen, han har udrettet mirakler med Team Esbjerg
EFB og det danske landshold - resten er ligegyldigt
Redigerettors 23. nov 2023
Ja, det er meget muligt at Bjarne har noget at byde ind med. Han har i hvert fald penge nok, så det er et godt forslag, men vi skal lige have med, at Team Esbjerg er en anden størrelse end EfB.
Team Esbjerg har samlede lønudgifter på ca. 15 mio. kr. og løber lige rundt. Og de er blandt verdens aller, allerbedste kvindehold i håndbold, hvor konkurrencen trods alt er yderst begrænset. Fodbold er bare et helt, helt andet game.
Og det er ikke mit indtryk, at Team Esbjerg er helt vildt hypet - ikke engang lokalt, så kommercielt er succes´en vel til at overse. Render børnene fx rundt i Team Esbjerg-trøjer i Esbjerg og omegn? Trækker de store sponsoraftaler mv.? Nej, ikke rigtigt. Og det er sagt med al mulig respekt for det arbejde der lægges for dagen.
Alene EfB´s nuværende sponsorater kan dække hele lønudgiften i Team Esbjerg, så det er to vidt forskellige forretninger.
Team Esbjerg har samlede lønudgifter på ca. 15 mio. kr. og løber lige rundt. Og de er blandt verdens aller, allerbedste kvindehold i håndbold, hvor konkurrencen trods alt er yderst begrænset. Fodbold er bare et helt, helt andet game.
Og det er ikke mit indtryk, at Team Esbjerg er helt vildt hypet - ikke engang lokalt, så kommercielt er succes´en vel til at overse. Render børnene fx rundt i Team Esbjerg-trøjer i Esbjerg og omegn? Trækker de store sponsoraftaler mv.? Nej, ikke rigtigt. Og det er sagt med al mulig respekt for det arbejde der lægges for dagen.
Alene EfB´s nuværende sponsorater kan dække hele lønudgiften i Team Esbjerg, så det er to vidt forskellige forretninger.
tors 23. nov 2023
I øvrigt tænker jeg, at vi skal have minimum 5-6 mio. kr. for Bourhane, hvis han skal sælges. Og det er faktisk for lidt ved nærmere eftertanke. Ellers kan vi ligeså godt lade kontrakten løbe ud. En oprykning til 1. division alene er jo adskillige millioner værd, så jeg tror ikke, det bliver et til et salg i vinterpausen, medmindre pengene bliver virkeligt store. Og så udelukker vi en stor del af de danske klubber, som rent faktisk ville kunne bruge ham. (nok bund 6 superliga og ned).
tors 23. nov 2023
Sidste sæson fik vi 65 point
Jeg tror på 80+ i denne
Og et tilskuersnit på over 5000 i oprykningsspillet.
Som i kan se har vinduet her og deres spil indtil nu gjort mig optimistisk
Så nu kan jeg kun blive skuffet;-D
Haha, får jeg ret, så bliver selv jeg overrasket
lige tid til at polere min glorie ;) eller i hvert fald glæde mig over at det jeg skrev den 1. september her på siden stadigvæk har chance for succes
klubben må nu forstå at det er fyfy at sælge stamspillere i det her vindue, så hellere lade kontrakten løbe ud, med mindre vi snakker beløb over 10 mio.
Oprykning er bare vigtig.
men gerne hente nogle der kan forstærke bænken.
EFB og det danske landshold - resten er ligegyldigt
tors 23. nov 2023
Ja, det er meget muligt at Bjarne har noget at byde ind med. Han har i hvert fald penge nok, så det er et godt forslag, men vi skal lige have med, at Team Esbjerg er en anden størrelse end EfB.
Team Esbjerg har samlede lønudgifter på ca. 15 mio. kr. og løber lige rundt. Og de er blandt verdens aller, allerbedste kvindehold i håndbold, hvor konkurrencen trods alt er yderst begrænset. Fodbold er bare et helt, helt andet game.
Og det er ikke mit indtryk, at Team Esbjerg er helt vildt hypet - ikke engang lokalt, så kommercielt er succes´en vel til at overse. Render børnene fx rundt i Team Esbjerg-trøjer i Esbjerg og omegn? Trækker de store sponsoraftaler mv.? Nej, ikke rigtigt. Og det er sagt med al mulig respekt for det arbejde der lægges for dagen.
Alene EfB´s nuværende sponsorater kan dække hele lønudgiften i Team Esbjerg, så det er to vidt forskellige forretninger.
Jeg kan ikke lige se hvad størrelsen på sponsorbeløb har at sige her?
Nu er Bjarne jo nok ikke interesseret, men du glemmer at han som bestyrelsesformand har fået Team Esbjerg helt op i verdenstoppen fra nærmest ingenting, samt at de trods alt spiller for fulde huse næsten hver gang.
Vi ønsker os en bestyrelsesformand der rent faktisk kender til mekanismerne i en sportsverden, det har han bevist at han gør. både mht. klubpleje, spillerhandler økonomi osv. hvad ønsker du mere?
og lige til sidst så er mit firma da stolt sponsor for dem,
EFB og det danske landshold - resten er ligegyldigt
Redigerettors 23. nov 2023
Virkelig god udsendelse fra Mediano - tak for linket Dr. Hansen – sætter virkelig vores styrke i relief, Frederik Rieper (ja, der er Marc Riepers søn) fra Århus Fremad og Selim Baskaya fra Roskilde kunne være fine at få med op i 1. division.
Et scoop, hvis Bourhane (som Mediano virkelig er begejstret for) forlænger, ifølge Ole Bruun vil han dog gerne til et sted, hvor der er varmere, så måske vender han tilbage til det franske.
Også enig i, at vi skal have en ordentlig pris for ham, ellers kan vi lige så godt lade kontrakten løbe ud, så han kan være med til at sikre os dobbelt oprykning.
Et scoop, hvis Bourhane (som Mediano virkelig er begejstret for) forlænger, ifølge Ole Bruun vil han dog gerne til et sted, hvor der er varmere, så måske vender han tilbage til det franske.
Også enig i, at vi skal have en ordentlig pris for ham, ellers kan vi lige så godt lade kontrakten løbe ud, så han kan være med til at sikre os dobbelt oprykning.