Wuhaa får et stort 12-tal herfra for den strategi.
Snak
Redigeretsøn 10. dec 2023
Wuhaa
Jeg har tænkt præcist det samme, i Barnsley var der en kattelem, der gjorde, at de investorer, der havde købt klubben sammen med PMG selv fik råderet over deres egne aktier. Det udnyttede Juile Anne Quay, og hun gik sammen med de lokale, og skabte dermed et flertal mod PMG.
Jeg håber da, at Henry Heiberg, Palle Guldager med flere, er opmærksomme på hvad der skete i Barnsley, og er opsøgende i forhold til muligheden. Det er jo kun en sølle procent, der skal flyttes, for at man kan omgå PMG.
Udover Michael Kalt, så mener jeg også, at Krishen Sud er en af investorerne i Esbjerg investment Limited, han kunne også være en mulighed. Derudover er der også en del mindre aktionærer i PMGs ejerkreds. Man kunne jo undersøge om vi er så heldige, at Julie Anne Quay også har aktier i Esbjerg?
Jeg har tænkt præcist det samme, i Barnsley var der en kattelem, der gjorde, at de investorer, der havde købt klubben sammen med PMG selv fik råderet over deres egne aktier. Det udnyttede Juile Anne Quay, og hun gik sammen med de lokale, og skabte dermed et flertal mod PMG.
Jeg håber da, at Henry Heiberg, Palle Guldager med flere, er opmærksomme på hvad der skete i Barnsley, og er opsøgende i forhold til muligheden. Det er jo kun en sølle procent, der skal flyttes, for at man kan omgå PMG.
Udover Michael Kalt, så mener jeg også, at Krishen Sud er en af investorerne i Esbjerg investment Limited, han kunne også være en mulighed. Derudover er der også en del mindre aktionærer i PMGs ejerkreds. Man kunne jo undersøge om vi er så heldige, at Julie Anne Quay også har aktier i Esbjerg?
søn 10. dec 2023
Gad vide hvad der sker i kullissen?
Da det blev kendt, at PMG ville blive og smide 20 mill i klubben - så gik man ud fra, at der var sluttet fred mellem dem og de øvrige ejere, de lokale.
Men hvis nu det ikke er tilfældet?
De lokale har virket så indebrændte, tøsefornærmede, og afvisende.
Kan det tænkes, at PMG har trukket sig, fordi de lokale simpelthen er for umulige at samarbejde med? At de lokale helt afviser at samarbejde med PMG omkring driften af klubben?
Det kunne man absolut godt forestille sig, med den opførsel de lokale har lagt for dagen. De har ikke formået at overtage klubben, de ville ikke give en bøjet 5-øre for PMGs andel, og de har i det hele taget indtaget en så latterlig, barnlig indstilling og attitude overfor de amerikanere, de SELV har inviteret indenfor.
Hvis det her ender med en konkurs, fordi de lokale hverken selv vil/kan overtage, og heller ikke vil samarbejde med PMG og en fortsat drift, så ligger hele skylden for EfBs deroute helt og alene hos dem.
Jeg håber virkelig ikke det er baggrunden, men det er ikkke utænkeligt :(
Da det blev kendt, at PMG ville blive og smide 20 mill i klubben - så gik man ud fra, at der var sluttet fred mellem dem og de øvrige ejere, de lokale.
Men hvis nu det ikke er tilfældet?
De lokale har virket så indebrændte, tøsefornærmede, og afvisende.
Kan det tænkes, at PMG har trukket sig, fordi de lokale simpelthen er for umulige at samarbejde med? At de lokale helt afviser at samarbejde med PMG omkring driften af klubben?
Det kunne man absolut godt forestille sig, med den opførsel de lokale har lagt for dagen. De har ikke formået at overtage klubben, de ville ikke give en bøjet 5-øre for PMGs andel, og de har i det hele taget indtaget en så latterlig, barnlig indstilling og attitude overfor de amerikanere, de SELV har inviteret indenfor.
Hvis det her ender med en konkurs, fordi de lokale hverken selv vil/kan overtage, og heller ikke vil samarbejde med PMG og en fortsat drift, så ligger hele skylden for EfBs deroute helt og alene hos dem.
Jeg håber virkelig ikke det er baggrunden, men det er ikkke utænkeligt :(
søn 10. dec 2023
EfB-boldtossens indlæg mistænkeliggør i ubehagelig grad de lokale kræfter i EfB. Nu er det jo ikke lokale kræfter der har kørt en velfungerende klub (bronze inden PMG kom til) på røv og albuer i 2. div. Det er ikke de lokale, der har tømt kassebeholdningen på halvårlige lejekontrakter på andre klubbers fejlkøb, og det er ikke de lokale der smed spillere med superligastatus ud uden nogen indtægt. Det er ikke de lokale, der har fejlet igen og igen siden PMG kom til.
Det er på tide PMG viser noget.
Derefter kan man spytte i kassen. Og det har ikke en skid med fornærmelse at gøre.
Det er på tide PMG viser noget.
Derefter kan man spytte i kassen. Og det har ikke en skid med fornærmelse at gøre.
Redigeretsøn 10. dec 2023
6700 Madsen
Hold da op en fejlbehæftet kommentar fra din side.
EfB havde ikke lige vundet bronze lige inden PMG kom til. EfB var rykket ned i første division, til trods for, at man havde det 6.-8. største budget i Superligaen. Man formåede ikke, at rykke op, til trods for, at man havde et langt større budget end Silkeborg og Viborg, og man kiggede ind i en sæson, der var dømt til at give et kæmpe underskud, da man kun i første sæson, som nedrykker får de såkaldte faldskærmspenge. Det var her, at PMG tog over.
Hvem var så skyld i, at klubben havde tabt egenkapitalen i 2016, og at der løbende skulle tilføres penge frem til 2021?
Det har du delvis ret i, der har dog siddet to lokale i bestyrelsen. De bærer også en ansvar.
Enig, men det kommer de ikke til, og derfor skal andre komme med nye penge, og her virker det bare direkte dumt, at både Guldager og Heiberg signalerer, at de ikke vil lege med andre, end deres egen kreds.
EfB-boldtossens indlæg mistænkeliggør i ubehagelig grad de lokale kræfter i EfB. Nu er det jo ikke lokale kræfter der har kørt en velfungerende klub (bronze inden PMG kom til) på røv og albuer i 2. div.
Hold da op en fejlbehæftet kommentar fra din side.
EfB havde ikke lige vundet bronze lige inden PMG kom til. EfB var rykket ned i første division, til trods for, at man havde det 6.-8. største budget i Superligaen. Man formåede ikke, at rykke op, til trods for, at man havde et langt større budget end Silkeborg og Viborg, og man kiggede ind i en sæson, der var dømt til at give et kæmpe underskud, da man kun i første sæson, som nedrykker får de såkaldte faldskærmspenge. Det var her, at PMG tog over.
Det er ikke de lokale, der har tømt kassebeholdningen på halvårlige lejekontrakter på andre klubbers fejlkøb,
Hvem var så skyld i, at klubben havde tabt egenkapitalen i 2016, og at der løbende skulle tilføres penge frem til 2021?
Det er ikke de lokale, der har fejlet igen og igen siden PMG kom til.
Det har du delvis ret i, der har dog siddet to lokale i bestyrelsen. De bærer også en ansvar.
Det er på tide PMG viser noget.
Enig, men det kommer de ikke til, og derfor skal andre komme med nye penge, og her virker det bare direkte dumt, at både Guldager og Heiberg signalerer, at de ikke vil lege med andre, end deres egen kreds.
søn 10. dec 2023
6700.madsen
Jo, det mener jeg faktisk. De lokale, med Copsø og venner i spidsen, har kørt klubben i sænk. De indså det endda selv, og meldte ud at der måtte udenlandske kræfter (penge) til, og derfor kom amerikanerne på banen.
Men de opfører sig stadig som en flok små tøsefornærmede amatører, der vil drive klubben som var det 1982.
De er rigtig gode til at sige "nej", læne sig tilbage og sige " Det er amerikanernes problem" - men de ejer altså stadig 49% af klubben, og kan simpelthen ikke tillade sig at opføre sig så ligegyldige, og respektløse overfor amerikanerne. De er simpelthen forpligtede til at samarbejde - for klubbens skyld.
Deres opførsel har skræmt mange sponsorer væk. Lige nu er klubbens ejere jo delt i 2 grupperinger, som overhovedet ikke taler sammen eller samarbejder,. De modarbejder jo direkte hinanden. Og det dør klubben simpelthen på, hvis ikke snart de lokale fjolser tager sig sammen, og ser sig ud over den tøsefornærmethed. De håber vel på at de kan fryse amerikanerne ud?
Men jeg tror at PMG hellere lader klubben gå konkurs, som Oostende, end at overlade aktierne gratis til de lokale. Der er grænser for hvad de vil finde sig i.
Jo, det mener jeg faktisk. De lokale, med Copsø og venner i spidsen, har kørt klubben i sænk. De indså det endda selv, og meldte ud at der måtte udenlandske kræfter (penge) til, og derfor kom amerikanerne på banen.
Men de opfører sig stadig som en flok små tøsefornærmede amatører, der vil drive klubben som var det 1982.
De er rigtig gode til at sige "nej", læne sig tilbage og sige " Det er amerikanernes problem" - men de ejer altså stadig 49% af klubben, og kan simpelthen ikke tillade sig at opføre sig så ligegyldige, og respektløse overfor amerikanerne. De er simpelthen forpligtede til at samarbejde - for klubbens skyld.
Deres opførsel har skræmt mange sponsorer væk. Lige nu er klubbens ejere jo delt i 2 grupperinger, som overhovedet ikke taler sammen eller samarbejder,. De modarbejder jo direkte hinanden. Og det dør klubben simpelthen på, hvis ikke snart de lokale fjolser tager sig sammen, og ser sig ud over den tøsefornærmethed. De håber vel på at de kan fryse amerikanerne ud?
Men jeg tror at PMG hellere lader klubben gå konkurs, som Oostende, end at overlade aktierne gratis til de lokale. Der er grænser for hvad de vil finde sig i.
søn 10. dec 2023
Og jo, amerikanerne var frygtelige i starten, og lavede fejl på fejl, som har kostet dyrt for klubben. Nedrykning, spillerflugt, sponsorflugt - men de har også det seneste år vist at de har lært af deres fejl.
De ville smide 20-28 mill i klubben - hvor er de lokales samarbejde, opbakning, eller i mangel af det: Hvor er deres alternativ?
Fint nok at de intet vil have med amerikanerne at gøre, men så må de jo selv træde til - og det gør og kan de jo ikke. Så lige nu er 49% af klubben udelukkende en gruppe der modarbejder og forhindrer ethvert fremskridt. Og i den sidste ende er skyld i at klubben går konkurs, hvis ikke de vågner op!
De ville smide 20-28 mill i klubben - hvor er de lokales samarbejde, opbakning, eller i mangel af det: Hvor er deres alternativ?
Fint nok at de intet vil have med amerikanerne at gøre, men så må de jo selv træde til - og det gør og kan de jo ikke. Så lige nu er 49% af klubben udelukkende en gruppe der modarbejder og forhindrer ethvert fremskridt. Og i den sidste ende er skyld i at klubben går konkurs, hvis ikke de vågner op!
Redigeretsøn 10. dec 2023
Men. Hvad er det lige PMG ville/vil med EfB. Hvorfor er det at de ikke vil betale det det koster for at få succes ? ikke kun i EfB men i alle deres klubber. Altså hvad fanden er det de vil med alle de klubber, de åbenbart er ved at driver konkurs eller på randen af konkurs. Det giver sgu da for fanden ingen mening det de har gang i rundt omkring i Europa. Er der en klog der kan fortæller mig om deres plan. For ser jo ud til at det ikke må koste PMG (alt for mange )penge at få succes. De er i hvertfald ikke villig til at betale det det koster, åbenbart?!
søn 10. dec 2023
God tur hjem.
Deres oprindelige plan var jo, at de troede, at de ved hjælp af data, kunne finde unge spillere, de kunne udvikle og sælge med fortjeneste. Det lykkedes bare ikke i en eneste af klubberne, og deres system var slet ikke godt nok, og derfor endte de med at flere klubber rykkede ned.
Jeg ser gerne PMG forlade EfB, men jeg ser også store problemer i det, da al dårligdom ikke kun skyldes PMG.
Det er ret tydeligt, hvis man læser hvad Guldager og Heiberg siger, at de lokale ikke ønsker at afgive magten i klubben, og det kommer i lige så stor grad til at få betydning for klubbens fremtid.
Organisationen i EfB, er lavet sådan, at hvis man skal lave store forandringer i EfB, så kræver det 2/3 flertal og det kommer de lokale aldrig til at afgive, og det gør det i virkeligheden svært, at få andre med udefra.
Nu ser det ud til, at der er en magtkamp mellem PMG og de lokale.
Men hvis de lokale ikke vil lege med andre, end deres lukkede kreds, så kommer de jo også til at stå med regningen for klubben selv, og det var jo det, de ville væk fra.
Heibergs ide med at sponsorer og fans skal støtte klubben, uden på nogen måde at blive tilbagebetalt, er en dødssejler.
Jeg er ikke fan af PMG, men jeg ønsker bestemt heller ikke, at EfB havner i hænderne på folk som Guldager, Copsø og Heiberg, for det bliver præcis den samme dødssejler, som det var i tiden før PMG.
Nye kræfter til EfB - Ja tak.
Deres oprindelige plan var jo, at de troede, at de ved hjælp af data, kunne finde unge spillere, de kunne udvikle og sælge med fortjeneste. Det lykkedes bare ikke i en eneste af klubberne, og deres system var slet ikke godt nok, og derfor endte de med at flere klubber rykkede ned.
Jeg ser gerne PMG forlade EfB, men jeg ser også store problemer i det, da al dårligdom ikke kun skyldes PMG.
Det er ret tydeligt, hvis man læser hvad Guldager og Heiberg siger, at de lokale ikke ønsker at afgive magten i klubben, og det kommer i lige så stor grad til at få betydning for klubbens fremtid.
Organisationen i EfB, er lavet sådan, at hvis man skal lave store forandringer i EfB, så kræver det 2/3 flertal og det kommer de lokale aldrig til at afgive, og det gør det i virkeligheden svært, at få andre med udefra.
Nu ser det ud til, at der er en magtkamp mellem PMG og de lokale.
Men hvis de lokale ikke vil lege med andre, end deres lukkede kreds, så kommer de jo også til at stå med regningen for klubben selv, og det var jo det, de ville væk fra.
Heibergs ide med at sponsorer og fans skal støtte klubben, uden på nogen måde at blive tilbagebetalt, er en dødssejler.
Jeg er ikke fan af PMG, men jeg ønsker bestemt heller ikke, at EfB havner i hænderne på folk som Guldager, Copsø og Heiberg, for det bliver præcis den samme dødssejler, som det var i tiden før PMG.
Nye kræfter til EfB - Ja tak.