Snak

Mere indhold efter annoncen
Det udmøntes konkret i 20 millioner kroner, der skal tilføres klubben senest i december. Amerikanerne garanterer for beløbet, men ser gerne – lige som ved den seneste kapitaltilførsel i maj – at de lokale bidrager.
- Men jeg forventer, at den lokale interesse for at tilføre kapital, vil være behersket, som Henry Heiberg udtrykker det.
Samtidig med tilførslen af de 20 millioner kroner, konverteres muligvis de otte millioner, amerikanerne og de danske investorer i fællesskab tilførte klubben, til aktiekapital

Jeg genlæste lige JV´s artikel fra 30. oktober, hvor de skriver, at planen om lokal overtagelse er taget af bordet, fordi amerikanerne nu vil spytte flere penge i.
Ovenstående er sakset fra den artikel, og jeg har fremhævet et par steder, hvor der - i hvert fald set i bakspejlet - er uklare punkter nok at blive enige om.

Men apropos tøsesure Korsbæk´ere, så tyder Heibergs reaktion her jo ikke just på, at man udelukkende har EfB´s ve og vel på sinde jfr. "forventer"...
Jeg forudsætter her, han er citeret præcist - hvilket Ole Bruuns "som Henry Heiberg udtrykker det"-kommentar tyder på.

Hvad kan man så lære af det? Aner det ikke, men der er nok at lege gætteleg om.
Og intet tyder på, at der har foreligget en knivskarp aftale - og så kan man jo gætte videre på, hvilken part - eller måske begge - der ikke er den skarpeste i skuffen...
Rene pokaler skinner bare flottere. Next season - måske også med Justice for 115...
Kloptimist
Samtidig med tilførslen af de 20 millioner kroner, konverteres muligvis de otte millioner, amerikanerne og de danske investorer i fællesskab tilførte klubben, til aktiekapital

Lige der, kan problemet sagtens ligge. Hvis PMG skal tilføre klubben 20 millioner kroner, så står vi i samme situation som i Maj. PMG vil sikkert have aktier for pengene, og det vil de lokale stemme ned, da PMG, så vil eje mere end 66 procent.

Det er en rigtig lorte situation..
Enig, Womble - det lader til, at de har fået malet hinanden op i hvert sit hjørne.

PMG vil sikkert have aktier for pengene, og det vil de lokale stemme ned, da PMG, så vil eje mere end 66 procent.

PMG får helt sikkert aktier for pengene, eftersom det er i form af en kapitaltilførsel (altså udvidelse af aktiekapitalen) og ja - det vil højst sandsynligt koste den blokerende indflydelse for de lokale ejere (alt efter afregningskurs).

Men eftersom amerikanerne ifølge JV´s artikel angiveligt gerne vil have de lokale med i aktieudvidelsen - også ved konvertering til aktier af de 2 x 4 mio. kr., som begge ejerkredse har lånt klubben - så vil de lokale jo ikke blive udvandet i ejerandel. Eller i hvert fald i mindre grad, hvis de ikke kan matche amerikanernes indskud (forholdsmæssigt selvfølgelig og ikke i kroner). Men det kan jo også være, at de lokale simpelthen ikke engang kan/vil rejse pengene til dét.

Nu skal man jo være forsigtig med at dømme i noget, man ikke har indsigt i.
Men hvis det ikke var en ren and med amerikanernes tilbud om 20 mio. kr. - eller hvis de nu ikke kan rejse pengene længere - så kræver det dælme en god forklaring fra den lokale gruppe, hvis klubben så alligevel går konkurs pga. internt fnidder, sognerådspolitik, såret stolthed eller andet godt fra havet.
OG det kræver en rigtig god plan for fremtiden...

Rene pokaler skinner bare flottere. Next season - måske også med Justice for 115...

Facilitetsmæssigt er vi jo ikke langt efter en klub som FCM. Og sportsligt er man stort set i første division.



Guderne skal vide at jeg ikke bryder mig om fc Midtjylland - og det er skrevet så pænt som jeg kan.

Men når det er sagt. Så er deres faciliteter sgu langt foran det der findes i EfB.
Puting kuneho:

Så er deres faciliteter sgu langt foran det der findes i EfB.

Jeg tror du misforstår hvad der menes med faciliteter.
Når det kommer til stadion, træningsbane, omklædning, kontor og øvrige faciliteter, er der ikke den store forskel på FCM og EfB. På nogle områder er EfB faktisk en del foran. Stadion er f.eks. noget større og bedre end det i Herning.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
efb boldtossen

Jeg tænkte mest på træningsfaciliteter, i EfB er der vel to måske tre baner der er ganske ok at træne på, her tænker jeg den nye kunststofbane, banen i "hullet" den gamle cykelbane og så selvfølgelig den bane som førsteholdet træner på normalt. de resterende baner er godt nok ikke noget at råbe hurra for... og der har Fcm da en del baner rundt i Herning og Ikast som de og u afdelingerne kan benytte sig af. gode baner... Hvilket da bestemt fremmer udviklingen både i seniortruppen og i talentafdelingen.

Jeg siger ikke at Efbs baner ikke er gode. for de tre jeg nævner i efb, er bestemt af høj kvalitet.

I forhold til stadion mv, så er vi da helt enige, der er bwa da langt foran mch arena...

Der hvor man også skal kigge, er hele setuppet i ungdommen, selvfølelig er fcm foran der, da de har en bedre økonomi. men, de er så ikke bare lidt foran, men langt foran.. desværre...
Puting kuneho

det har du helt ret i :)
Midtjylland, har jo lige bygget en ny stor fanzone, så på det område er de nok også foran os
Vestjyde, der er håbløst forelsket i EfB og Arsenal
Selvfølgelig er de foran.

Pointen er, at det - trods alt - vel ikke vil være så perspektivløst for andre og større investorer at investere i EfB.

Og det er ganske enkelt uholdbart, at PMG og de lokale klovner rundt - og måske er kørt fast.


og så igen, hvilke perspektiver er der?

I u ligaerne går det ikke særlig godt for EfB, jeg er ikke typen der mener de skal være nr 1 osv. da det på det niveau handler om at skabe talenter, så du kan godt ligge i midten men stadig have en god talentudvikling, men vi ligger ret sløjt til, og umiddelbart er der ikke mange navne der banker på til at skulle op og spille på førsteholdet... på sigt er der måske Lucena Jr. og et par stykker mere. men ellers?

så set ud fra det synspunkt, hvor atraktiv er efb så pt for en investor?

så har vi været indover faciliteter, Hvor jeg har nævnt noget med nogle ikke særlig gode baner mv. Problemet er vel lidt, at EfB er midt inde i en by, hvor udvidelsespotentialet heller ikke er særlig stort?
I Vejen har de virkelig gode forhold på deres område. men man kan ikke bare fælde skoven bagved træningsbanerne i efb, ja tænk sig, den nye - rigtig flotte kunstbane, der har man ikke lige tænkt på at få lukket banen af hele vejen rundt, ihvertfald ud imod skoven.... Måske har man tænkt på det, men så er det ikke lovligt eller hvad? Jeg har set en del u kampe derude, og der ryger bolde ud i skoven HVER gang...


så set ud fra det synspunkt, hvor atraktiv er efb så pt for en investor? (ikke at boldene ryger ud i skoven, men at man ikke rigtig kan udvikle området :P )

Jeg håber for alt i verden at der kommer en løsning. Det er så brandærgerligt at det pt går godt i ligaen, og der er styr på truppen og det virker til at der endelig er ro på ..... ihvertfald på banen..... Men så er der alt det her udenom der nu kan rive tæppet helt væk under klubben. Havde det for helvede bare kørt af lort til hele vejen rundt, så kunne man næsten mene at en konkurs og en genstart af klubben ville være ok! Men lige nu går det jo godt på banen?!?! så det er virkelig ærgerligt hvis det nu skal være spildt.
Annonce