Finte, er du tilbage? :)
Snak
tirs 19. dec 2023
Der må sidde en del pmg medløbere med en utrolig dårlig smag i munden.
Tidspunktet kunne Ikke være mere kritisk, i kølvandet på at vi kan fejre 100 år som traditions Klub. Såfremt vi overlever som klub er spørgsmålet hvilke konsekvenser det får, og om det overhovedet er realistisk at fortsætte med det dyre setup, som vi ruller med for tiden ?
Tidspunktet kunne Ikke være mere kritisk, i kølvandet på at vi kan fejre 100 år som traditions Klub. Såfremt vi overlever som klub er spørgsmålet hvilke konsekvenser det får, og om det overhovedet er realistisk at fortsætte med det dyre setup, som vi ruller med for tiden ?
Geezers need excitement.
tirs 19. dec 2023
Jeg er bare overrasket over hvor naive folk har været i denne her proces.
Pmg har kun gjort ondt værre. Man kan vel håbe på et jule mirakel, men det ser godt nok sort ud i skrivende stund.
Pmg har kun gjort ondt værre. Man kan vel håbe på et jule mirakel, men det ser godt nok sort ud i skrivende stund.
Geezers need excitement.
tirs 19. dec 2023
Paul Conway er en såret og farlig mand.
Det var ham, der var talerør og "manden med strategien", da PMG købte flere europæiske klubber, men så vidt jeg ved, var det ikke ham, der kom med pengene.
Nu er projekterne kuldsejlet over alt, og mon ikke, der er nogle folk internt, der bebrejder Conway?
Måske handler det nu om at presse de lokale til at købe klubben tilbage for en så høj pris så muligt, og her kunne en kommende truende konkurs måske bruges som et forhandlingsværktøj.
Jeg må dog også indrømme, at jeg ikke er så vild med tanken om at EfB skal tilbage på lokale hænder, for jeg synes, at Heiberg med sin, på alle måder lukkede, stil minder om alt det, der ikke fungerede før PMG kom til.
Jeg drømmer stadig om "manden med papkassen" ala Benham i FCM, right to Dream i FCN, eller Jan Bech Andersen i Brøndby.
EfB som klub fortjener, at der kommer helt nye folk ind med nye ideer.
Det var ham, der var talerør og "manden med strategien", da PMG købte flere europæiske klubber, men så vidt jeg ved, var det ikke ham, der kom med pengene.
Nu er projekterne kuldsejlet over alt, og mon ikke, der er nogle folk internt, der bebrejder Conway?
Måske handler det nu om at presse de lokale til at købe klubben tilbage for en så høj pris så muligt, og her kunne en kommende truende konkurs måske bruges som et forhandlingsværktøj.
Jeg må dog også indrømme, at jeg ikke er så vild med tanken om at EfB skal tilbage på lokale hænder, for jeg synes, at Heiberg med sin, på alle måder lukkede, stil minder om alt det, der ikke fungerede før PMG kom til.
Jeg drømmer stadig om "manden med papkassen" ala Benham i FCM, right to Dream i FCN, eller Jan Bech Andersen i Brøndby.
EfB som klub fortjener, at der kommer helt nye folk ind med nye ideer.
Redigerettirs 19. dec 2023
Klubben har malet sig selv helt op i et hjørne.
Solgt til amerikanere, fordi det slet ikke fungerede med lokale hænder.
En lokal overtagelse strandede, på grund af manglende midler, enighed og nag til amerikanerne.
Nu smutter amerikanerne, og de lokale er eneste chance. Møjsituation.
Folk, som ikke kunne blive enige, folk som er sure på hinanden, folk som hver i sær vil bestemme mere end de andre, skal blive enige, ellers går klubben konkurs.
Det er godt nok ikke optimale betingelser for at forhandle en fremtid på plads.
De lokale har bevist at de er amatører i det spil. De bærer nag, de vil ikke have andre udenlandske investorer ind. Fint nok, men så må i da for fanme selv tage ansvar og tager over.
Der er ikke nogen nem vej ud af miseren ….
Solgt til amerikanere, fordi det slet ikke fungerede med lokale hænder.
En lokal overtagelse strandede, på grund af manglende midler, enighed og nag til amerikanerne.
Nu smutter amerikanerne, og de lokale er eneste chance. Møjsituation.
Folk, som ikke kunne blive enige, folk som er sure på hinanden, folk som hver i sær vil bestemme mere end de andre, skal blive enige, ellers går klubben konkurs.
Det er godt nok ikke optimale betingelser for at forhandle en fremtid på plads.
De lokale har bevist at de er amatører i det spil. De bærer nag, de vil ikke have andre udenlandske investorer ind. Fint nok, men så må i da for fanme selv tage ansvar og tager over.
Der er ikke nogen nem vej ud af miseren ….
Redigerettirs 19. dec 2023
Jeg er helt på linje med Womble her – der var flere væsentlige grunde til at det heller ikke fungerede før PMG, og så vidt jeg kan se, er der på ingen måde blevet taget hånd om disse.
Og det nag (som EfB-boldtossen nævner) til amerikanerne eksisterer tilsyneladende også blandt forskellige lokale grupperinger, hvilket gør det endnu sværere at finde et reelt lokalt alternativ, som kan komme med en tidssvarende tilgang.
Conway var ikke den mand, som hverken PMG eller EfB havde brug for, han fandt dog nogle gode spillere, som stadig er i truppen, som vi nok aldrig havde overvejet i "gamle dage", hans store fejl var selvfølgelig Hyballa (ændringer var nødvendige, men slet ikke på den måde), iturevne kontrakter (der var brug for at rense ud i truppen, men heller ikke på den måde), samt alle de spillere fra Barnsley, der bare ikke var gode nok (Simpson er undtagelsen).
Så med en mere ydmyg tilgang og mere omhu fra amerikanernes side og en mere samarbejdsvillig holdning fra de lokale, kunne det måske godt have fungeret – men nu skal vi videre, jeg håber på et godt tilbud udefra (tænk Benham eller lignende), som selv de lokale ikke kan sige nej til.
Og det nag (som EfB-boldtossen nævner) til amerikanerne eksisterer tilsyneladende også blandt forskellige lokale grupperinger, hvilket gør det endnu sværere at finde et reelt lokalt alternativ, som kan komme med en tidssvarende tilgang.
Conway var ikke den mand, som hverken PMG eller EfB havde brug for, han fandt dog nogle gode spillere, som stadig er i truppen, som vi nok aldrig havde overvejet i "gamle dage", hans store fejl var selvfølgelig Hyballa (ændringer var nødvendige, men slet ikke på den måde), iturevne kontrakter (der var brug for at rense ud i truppen, men heller ikke på den måde), samt alle de spillere fra Barnsley, der bare ikke var gode nok (Simpson er undtagelsen).
Så med en mere ydmyg tilgang og mere omhu fra amerikanernes side og en mere samarbejdsvillig holdning fra de lokale, kunne det måske godt have fungeret – men nu skal vi videre, jeg håber på et godt tilbud udefra (tænk Benham eller lignende), som selv de lokale ikke kan sige nej til.
tirs 19. dec 2023
Der er med garanti nogle af Conways partnere som er meget trætte af ham.
Samtlige klubber PMG har investeret i er blevet en sportslig fiasko og et økonomisk hul.
Når han så oveni render rundt og lover nye penge uden opbakning, kan jeg ikke forestille mig andet end de vil ud af samarbejdet med ham.
Det hjælper bare ikke os eller de andre klubber, som måske lukker efter to års samarbejde med PMG.
En katastrofe for alle klubber de har fået fingre i.
Samtlige klubber PMG har investeret i er blevet en sportslig fiasko og et økonomisk hul.
Når han så oveni render rundt og lover nye penge uden opbakning, kan jeg ikke forestille mig andet end de vil ud af samarbejdet med ham.
Det hjælper bare ikke os eller de andre klubber, som måske lukker efter to års samarbejde med PMG.
En katastrofe for alle klubber de har fået fingre i.
tirs 19. dec 2023
Finte, er du tilbage? :)
Det ville være så godt. Finte var den mest legendariske bruger på bold nogensinde.
Haiku digtene var i en klasse for sig.