Gadegaard brillerer virkelig – tak for kaffe!
Snak
lør 8. jun 2024
Det blev præcis sådan en kamp som jeg forventede..
Bestået - uden de stor præstationer fra vores spillere, måske på nær Gadegaards redninger, som viser, at han nok bliver vores foretrukne målmand til næste år.
Fortsat god week-end til jer alle herinde
Bestået - uden de stor præstationer fra vores spillere, måske på nær Gadegaards redninger, som viser, at han nok bliver vores foretrukne målmand til næste år.
Fortsat god week-end til jer alle herinde
lør 8. jun 2024
OK resultat, selvom det var en lidt blodfattig indsats.
Så kan Roskilde og Aarhus afgøre det indbyrdes. Er svært ræd for at Fremad får gummiben.
Så kan Roskilde og Aarhus afgøre det indbyrdes. Er svært ræd for at Fremad får gummiben.
lør 8. jun 2024
Sindsyg gode redninger af Gadegaard i dag. Lad ham være første målmand, men sørg for at han er i reel konkurrence med en anden. Det gør ham kun bedre.
Simpson også med nogle fine indlæg i dag, forlæng ham nu bare.
Derudover var resten sgu lidt fesen. Holdet er simpelthen for mærket, når den ideelle start 11 ikke er på banen.
Simpson også med nogle fine indlæg i dag, forlæng ham nu bare.
Derudover var resten sgu lidt fesen. Holdet er simpelthen for mærket, når den ideelle start 11 ikke er på banen.
Tidligere bruger hed Wuhaa.
1924.
lør 8. jun 2024
Knægt
Han valgte jo så også, at sige sit job op, da han ikke mente han kunne give mere. Der er ingen der siger, at Ove P var uden skyld i nedrykningen, men NES var altså som sportschef, stadig øverste ansvarlige i det sportslige setup, så han sad også med ansvaret. Han blev jo så også fyret som sportschef i 2011, men fik i stedet jobbet som akademichef.
Det er faktuelt forkert hvad du skriver her. Viggo Jensen blev sportschef i 2011. Hans opgave var, at skære økonomien ind til benet, og finde besparelser. Det var først i 2012, det sportslige udvalg blev oprettet, og de nød godt af den trup, som Jensen og Thorup havde skabt.
Det er lidt hårdt at give TvL skylden for nedrykningen i 16/17. Da Ted kom i 2016, var transfervinduet allerede lukket og holdet lå sidst. Han havde så godt nok transfervinduet i vinteren, hvor han skulle finde store besparelser, samtidig med, at han skulle forstærke holdet. Det lykkedes ikke, så EfB rykkede ned.
NES var medansvarlig for nedrykningen og den dårlige økonomi, hvor man havde en alt for dyr trup i 2011.
Han var også medansvarlig, da det hele gentog sig igen i 2016.
Siden har NES forladt Horsens, hvor fakta er, at Horsens har fået den dårligste placering i 20 år.
Jeg synes det er helt fair, at mange ønsker, at EfB prøver at gå i en anden retning.
Yep. Ove P. havde da i den grad som manager ansvar for nedrykningen i 2011
Han valgte jo så også, at sige sit job op, da han ikke mente han kunne give mere. Der er ingen der siger, at Ove P var uden skyld i nedrykningen, men NES var altså som sportschef, stadig øverste ansvarlige i det sportslige setup, så han sad også med ansvaret. Han blev jo så også fyret som sportschef i 2011, men fik i stedet jobbet som akademichef.
Derefter kom Thorup og det sportslige udvalg med oprykning og Superliga i fem sæsoner i træk.
Det er faktuelt forkert hvad du skriver her. Viggo Jensen blev sportschef i 2011. Hans opgave var, at skære økonomien ind til benet, og finde besparelser. Det var først i 2012, det sportslige udvalg blev oprettet, og de nød godt af den trup, som Jensen og Thorup havde skabt.
Så kom Ted med nedrykning 16/17 og oprykning 17/18, inden Nagel fra bronze i 2019 til nedrykning i 2020 fik nok og forlod posten
Det er lidt hårdt at give TvL skylden for nedrykningen i 16/17. Da Ted kom i 2016, var transfervinduet allerede lukket og holdet lå sidst. Han havde så godt nok transfervinduet i vinteren, hvor han skulle finde store besparelser, samtidig med, at han skulle forstærke holdet. Det lykkedes ikke, så EfB rykkede ned.
NES var medansvarlig for nedrykningen og den dårlige økonomi, hvor man havde en alt for dyr trup i 2011.
Han var også medansvarlig, da det hele gentog sig igen i 2016.
Siden har NES forladt Horsens, hvor fakta er, at Horsens har fået den dårligste placering i 20 år.
Jeg synes det er helt fair, at mange ønsker, at EfB prøver at gå i en anden retning.
Redigeretlør 8. jun 2024
Womble
NES blev fyret som sportsdirektør i 2011. Ikke som sportschef. Forskellen er, at som sportsdirektør skal du ikke spørge om lov til at handle og sælge hos bestyrelsen først. Det skal man som sportschef. Derfor havde Ted også mere frit spil, da han heller ikke var sportschef.
Det er rigtig at Viggo efter nedrykning hentede en klubløs Njogu Demba-Nyrén tilbage som erstatning for Tim Janssen og Davidson Drobo-Ampem, Steffen Ernemann og Mikkel Agger i stedet for Fredrik Risp og Peter Nymann, der begge havde kontraktudløb. Mens Jeppe Mehl ville andet og blev solgt til Horsens. Ellers satte Viggo nu meget lidt aftryk på det. Derfor han også blev afløst af det sportslige udvalg, hvor trænerne i højere grad bød ind. Det er eksempelvis ingen tilfældighed at Michael Jakobsen, Lasse Rise, og Ryan J. Laursen mfl sjællændere var på ønskelisten hos Niels F.
Vi behøver ikke være enige, og det er vi ikke her. Jeg har fuld tillid til, at bestyrelsen vælger det rigtige set up til fremtiden, hvor NES jo heller ikke en gang er tiltænkt en rolle som sportschef.
NES blev fyret som sportsdirektør i 2011. Ikke som sportschef. Forskellen er, at som sportsdirektør skal du ikke spørge om lov til at handle og sælge hos bestyrelsen først. Det skal man som sportschef. Derfor havde Ted også mere frit spil, da han heller ikke var sportschef.
Det er rigtig at Viggo efter nedrykning hentede en klubløs Njogu Demba-Nyrén tilbage som erstatning for Tim Janssen og Davidson Drobo-Ampem, Steffen Ernemann og Mikkel Agger i stedet for Fredrik Risp og Peter Nymann, der begge havde kontraktudløb. Mens Jeppe Mehl ville andet og blev solgt til Horsens. Ellers satte Viggo nu meget lidt aftryk på det. Derfor han også blev afløst af det sportslige udvalg, hvor trænerne i højere grad bød ind. Det er eksempelvis ingen tilfældighed at Michael Jakobsen, Lasse Rise, og Ryan J. Laursen mfl sjællændere var på ønskelisten hos Niels F.
Vi behøver ikke være enige, og det er vi ikke her. Jeg har fuld tillid til, at bestyrelsen vælger det rigtige set up til fremtiden, hvor NES jo heller ikke en gang er tiltænkt en rolle som sportschef.
lør 8. jun 2024
@Womble
Helt enig.
Det er en noget mere faktuel korrekt gengivelse af hændelsesforløbet. Og jeg håber, at bestyrelsen ikke går tilbage til den gamle garde - det ville være uforståeligt.
I øvrigt godkendt, at vi klarer uafgjort i Roskilde, med fire startere helt ude af truppen og ikke rigtig noget at spille for. Det kan vi godt være bekendt - også selvom det da vist holdt lidt hårdt til tider.
Så lige højdepunkterne - synes vi så noget inkonsekvente ud og var lidt for lette at spille og løbe igennem - til gengæld nogle fine mål vi fik lavet, mens Roskildes var lidt mere tilfældige.
Spændende hvem der tager 2. pladsen - synes begge hold har mistet noget niveau på det seneste.
Helt enig.
Det er en noget mere faktuel korrekt gengivelse af hændelsesforløbet. Og jeg håber, at bestyrelsen ikke går tilbage til den gamle garde - det ville være uforståeligt.
I øvrigt godkendt, at vi klarer uafgjort i Roskilde, med fire startere helt ude af truppen og ikke rigtig noget at spille for. Det kan vi godt være bekendt - også selvom det da vist holdt lidt hårdt til tider.
Så lige højdepunkterne - synes vi så noget inkonsekvente ud og var lidt for lette at spille og løbe igennem - til gengæld nogle fine mål vi fik lavet, mens Roskildes var lidt mere tilfældige.
Spændende hvem der tager 2. pladsen - synes begge hold har mistet noget niveau på det seneste.
Redigeretlør 8. jun 2024
@Knægt - hvilken rolle er han så tiltænkt?
Jeg har vanskeligt ved at se, det smarte i at man hyrer en mand, der har 40 års EfB-fortid og derfor også en vis erfaring og selvforståelse til at klare "det praktiske" omkring spillerne. Også fordi han kommer fra et job som sportchef i en trods alt relativt stor danske klub.
Hvis man har en smule organisatorisk erfaring, så rummer den slags ansættelser en masse potentielle problemer - fx udfordringer med hierarki og eksisterende relationer, som jeg ikke tror opvejes af NES evner.
Der har jo været masser af meldinger om intern uenighed og gnidninger i klubben - det virker som om der er ro på nu, hvor skal man så til at ændre det?
Derudover synes jeg signalværdien er ekstremt problematisk og vidner om manglende dømmekraft i den nye bestyrelse. Hvis man ikke kan se det, så er man ude af stand til at forholde sig kritisk til, hvordan en organisations omdømme påvirkes af de valg klubben tager.
Jeg har vanskeligt ved at se, det smarte i at man hyrer en mand, der har 40 års EfB-fortid og derfor også en vis erfaring og selvforståelse til at klare "det praktiske" omkring spillerne. Også fordi han kommer fra et job som sportchef i en trods alt relativt stor danske klub.
Hvis man har en smule organisatorisk erfaring, så rummer den slags ansættelser en masse potentielle problemer - fx udfordringer med hierarki og eksisterende relationer, som jeg ikke tror opvejes af NES evner.
Der har jo været masser af meldinger om intern uenighed og gnidninger i klubben - det virker som om der er ro på nu, hvor skal man så til at ændre det?
Derudover synes jeg signalværdien er ekstremt problematisk og vidner om manglende dømmekraft i den nye bestyrelse. Hvis man ikke kan se det, så er man ude af stand til at forholde sig kritisk til, hvordan en organisations omdømme påvirkes af de valg klubben tager.