Snak

Mere indhold efter annoncen
@womble
Jeg er meget enig med dig i, at ligaer med 16 hold vil være bedre end nuværende format.
Man kunne så spille med 2 nedrykningspladser (15,16) og 1 play-off plads (14).
Omvendt viste SL bare i denne her sæson, at der var meget stor kvalitetsforskel fra Hvidovre og OB sammenlignet med top6.
Så kritikerne af en 16 holds liga vil påstå, at afstanden, målt på kvalitet, bliver for stor mellem top og bund med så mange hold.
@womble

Problemet er bare, at det bliver en yderst vanskelig balancegang, når man samtidig vil have et akademi, der sluger en uforholdsmæssig stor del af vores budget.

Så en væsentlig del af bestyrelsens arbejde handler om at finde de rigtige folk og skaffe yderligere finansiering

Jeg mener jo det burde være muligt at hente de 3-4 gode spillere der nok skal til for at vi for alvor kan spille med fremme uden at pengene er brugt på to år, men det kræver jo at man er dygtig til at holde på de eksisterende profiler og forstærke holdet på en billig måde.
Så en væsentlig del af bestyrelsens arbejde handler om at finde de rigtige folk og skaffe yderligere finansiering


Godt formuleret.
Og man kan vel gå så langt som at sige “den væsentligste del”.

Nu håber jeg bare, at de er dygtige nok til at løse opgaven.
Dr. Hansen
Problemet er bare, at det bliver en yderst vanskelig balancegang, når man samtidig vil have et akademi, der sluger en uforholdsmæssig stor del af vores budget.

Det bliver svært, men det har klubben jo selv valgt velvidende, at der lige nu ikke er nogle, der ønsker, at finansiere et kontinuerligt underskud.
Så en væsentlig del af bestyrelsens arbejde handler om at finde de rigtige folk og skaffe yderligere finansiering

Finder de en investor, der vil dække løbende underskud, så ville det jo være super godt. Jeg tror bare det er en meget svær opgave. Lige nu er situationen bare en anden. Det var en kæmpe opgave, for styregruppen, at finde de penge der skulle til for at redde EfB, men nu bliver klubben simpelthen nødt til at løbe rundt. Der findes lige nu ikke nogen, der ønsker, at komme med yderligere kapital.

Jeg mener jo det burde være muligt at hente de 3-4 gode spillere der nok skal til for at vi for alvor kan spille med fremme uden at pengene er brugt på to år, men det kræver jo at man er dygtig til at holde på de eksisterende profiler og forstærke holdet på en billig måde.

Jeg tænker, at det allervigtigste er, at EfB ikke bruger penge, de ikke har. Der er ingen garanti for at de lokale vil blive ved med at redde klubben.
EFB vinder 5-2 over Aab i future cup
Kalle Bjerregaard Pedersen scorer hattrick
exilesbjergenser
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Jeg tænker, det allervigtigste er, at man undgår en nedrykning. Og sekundært, at man gør det så tilpas godt sportsligt, at det bliver endnu mere attraktivt at komme på stadion og være sponsor - uden at man sætter klubbens økonomi over styr.

Der er jo folk der vil investere - de er nok bare ikke lokale. Det udestår jo et arbejde med at få dannet fonden som skal eje EfB, herunder om der kan og hvordan der kan indlemmes investorer. Det har vi ikke hørt mere om, har vi?

I øvrigt - hvad med Martin Braithwaite som bestyrelsesmedlem. Masser af sportslig viden, masser af kontakter i mange forskellige klubber, knowhow fra store spanske og franske klubber - bestyrelsesmøder kan jo sagtens tages over teams fx. Han må da have fritid nok.
Jeg tænker, at et kæmpe skridt i den rigtige retning ville være at undgå nedrykning uden for alvor at være i farezonen. Det ville signalere, at EfB har stabiliseret sig, og det ville lette arbejdet med at tiltrække investorer og spillere. Er det realistisk? Det ved jeg ikke.

Selvfølgelig ville det være endnu federe at blande sig i toppen, men det kan jeg ikke se for mig. Det har vi ikke midlerne til.
Reelt ved vi jo ikke, hvad vi har midler til - udover at vi ikke vælter os i midler. Jeg tænker bestemt ikke at det er urealistisk, at vi kan spille i top 6 - specielt ikke hvis truppen reelt bliver stærkere i 1. div.
Jeg tænker bestemt ikke at det er urealistisk, at vi kan spille i top 6


Du er mere optimistisk end mig, men jeg håber, du har ret!
Horsens og især OB har større økonomiske muskler at spille med end os, og ellers tror jeg vi er godt med ift. de andre hold, så det handler om at få mest muligt for hver femogtyveøre – for EfB vil det kræve nytænkning.
Derfor ville det også være dejligt med en udmelding, så vi kan se, hvilken kurs der lægges.
Annonce