Her er der en mand som ved hvordan et firma drives og en klub i dag er et firma. EfB er på vej i gode hænder.
Snak
søn 30. jun 2024
Fint interview med Enevoldsen. Det er helt nye toner fra Gl. Vardevej:
- Jeg har fået en vis forståelse for, at det er svært at skabe et overskud på driften uden spillersalg i en fodboldklub, men vi skal balancere det så godt som muligt uden.
- Jeg har fået en vis forståelse for, at det er svært at skabe et overskud på driften uden spillersalg i en fodboldklub, men vi skal balancere det så godt som muligt uden.
Redigeretsøn 30. jun 2024
Fint interview - man kunne dog godt have spurgt lidt mere ind til truppens sammensætning på både kort og lidt længere sigt…….. men det kommer måske i næste artikel
Ellers gør han da et udmærket indtryk Enevoldsen
Ellers gør han da et udmærket indtryk Enevoldsen
søn 30. jun 2024
Det er et fint interview, men jeg savner nu stadig lidt uddybning.
Jeg kunne godt tænke mig, at de lavede en klar strategi, for der er nogle klare udfordringer.
I og med, at man har valgt, at beholde akademiet, så har man også valgt at have en ekstra udgift på 10-12 millioner kroner.
Man har lige nu kun en ungdoms landsholdsspiller i Lucena, og man har svært ved at lykkedes med, at få akademispillerne ind på førsteholdet, som andet end i bedste fald marginalspillere. På det seneste har vi så også ser nogle af de største talenter, skifte til andre klubber.
Jeg håber der kommer noget uddybning.
Jeg kunne godt tænke mig, at de lavede en klar strategi, for der er nogle klare udfordringer.
I og med, at man har valgt, at beholde akademiet, så har man også valgt at have en ekstra udgift på 10-12 millioner kroner.
Man har lige nu kun en ungdoms landsholdsspiller i Lucena, og man har svært ved at lykkedes med, at få akademispillerne ind på førsteholdet, som andet end i bedste fald marginalspillere. På det seneste har vi så også ser nogle af de største talenter, skifte til andre klubber.
Jeg håber der kommer noget uddybning.
Redigeretsøn 30. jun 2024
Det er positivt at FE stiller sig op til interview. Jeg har på fornemmelsen at han har skabt overblik over situationen i klubben og forstår godt at vi skal til superliga inden for en overskuelig fremtid.
For at kalder interviewet rigtig godt savner jeg uddybende spørgsmål om:
-hvem kalder han helt konkret for “den sportslig ledelse” (i mange år har alle, også “de lokale” kritiseret PMG for at de ville ikke ansætte sportsdirektør/chef- har de ændret mening nu? )
- bestyrelsen mangler stadigvæk en med “fodbold forstand”
-hvad han synes om en mulighed for rekruttering af NES, som “selvfølgelig skulle til EfB”
-han synes at akademiet mangler kompetencer/folk udefra
For at kalder interviewet rigtig godt savner jeg uddybende spørgsmål om:
-hvem kalder han helt konkret for “den sportslig ledelse” (i mange år har alle, også “de lokale” kritiseret PMG for at de ville ikke ansætte sportsdirektør/chef- har de ændret mening nu? )
- bestyrelsen mangler stadigvæk en med “fodbold forstand”
-hvad han synes om en mulighed for rekruttering af NES, som “selvfølgelig skulle til EfB”
-han synes at akademiet mangler kompetencer/folk udefra
søn 30. jun 2024
Man har lige nu kun en ungdoms landsholdsspiller i Lucena, og man har svært ved at lykkedes med, at få akademispillerne ind på førsteholdet
Det passer ikke
Emel Omerovic er også aktuel på det bosniske U19, og flere af talenterne har tidligere været afsted med diverse U-hold.
Aktuelt har man følgende fra akademiet med inde i truppen i opstarten:
Emil Jørgensen, Jonas Mortensen, Oliver Svendsen, Andreas Troelsen, Tobias Stagaard, Malthe Kristensen, Andreas Lausen, Marcus Hansen, Elias Andersen, Emel Omerovic, Mads Svane, Jacob Jensen.
12 fra akademiet virker ret fint. Det er ikke alle der kommer til at forblive på førsteholdet, og det færre endnu, som får en bærende rolle, men der er altså klare tendenser til, at man forsøger at få flere af dem ind på holdet.
I den nu overstående sæson så vi også flere akademi spillere på holdet end vi gjorde året før.
Tidligere bruger hed Wuhaa.
1924.
søn 30. jun 2024
Bold
Ved sidste landsholdsudtagelse var Lucena den eneste EfB spiller, der var udtaget til et dansk ungdomslandshold, så vidt jeg kan se. At Omerovic er udtaget for Bosnien, er flot.
Ud fra hvad jeg skrev, så er det lidt søgt, at nævne Stagaard og Lausen, for de formåede jo netop ikke, at tage skridtet fra U19 og ind på førsteholdet. Af de øvrige, er det vel kun Jonas Mortensen (22 år) og Andreas Troelsen (21 år) der må forventes, at være i nærheden af en startplads.
Hør forøvrigt podcasten med Lungi, hvad han siger om det nuværende U19 og U17.
Spændende. Jeg spørger af reel interesse. Hvem tror du kommer til at spille?
Det passer ikke
Emel Omerovic er også aktuel på det bosniske U19, og flere af talenterne har tidligere været afsted med diverse U-hold.
Ved sidste landsholdsudtagelse var Lucena den eneste EfB spiller, der var udtaget til et dansk ungdomslandshold, så vidt jeg kan se. At Omerovic er udtaget for Bosnien, er flot.
Aktuelt har man følgende fra akademiet med inde i truppen i opstarten:
Emil Jørgensen, Jonas Mortensen, Oliver Svendsen, Andreas Troelsen, Tobias Stagaard, Malthe Kristensen, Andreas Lausen, Marcus Hansen, Elias Andersen, Emel Omerovic, Mads Svane, Jacob Jensen.
Ud fra hvad jeg skrev, så er det lidt søgt, at nævne Stagaard og Lausen, for de formåede jo netop ikke, at tage skridtet fra U19 og ind på førsteholdet. Af de øvrige, er det vel kun Jonas Mortensen (22 år) og Andreas Troelsen (21 år) der må forventes, at være i nærheden af en startplads.
Hør forøvrigt podcasten med Lungi, hvad han siger om det nuværende U19 og U17.
I den nu overstående sæson så vi også flere akademi spillere på holdet end vi gjorde året før.
Spændende. Jeg spørger af reel interesse. Hvem tror du kommer til at spille?
søn 30. jun 2024
Spændende. Jeg spørger af reel interesse. Hvem tror du kommer til at spille?
Tænker følgende spillere opnår spilletid: Jonas Mortensen, Oliver Svendsen, Andreas Troelsen, Tobias Stagaard, Andreas Lausen, Marcus Hansen, Elias Andersen, Jacob Jensen.
Men transfervinduet, skader og karantæner kan ændre billedet markant.
Jeg kan bare konstatere, at der er et større fokus på at benytte talenterne i EfB.
Tidligere bruger hed Wuhaa.
1924.