Snak

Mere indhold efter annoncen
:Womble
Nu mener du så pludselig, at transfermarkt ikke kan bruges?

Womble, hvor har jeg skrevet det henne..? :)
Jeg skrev, at Transfermarkt muligvis havde fået andre tal at vide end os andre.
Nogle har nævnt herinde og i nyheder omhandlende Viborgs transfervindue, at Sami Jalal var Viborgs rekordkøb.
Hvis han er rekordkøb, og han skulle være solgt for x antal millioner, men Transfermarkt så er off med 1-2 mio - Så det klart så der noget som ikke stemmer overens, om det er prisen på diverse medier eller om det er på transfermarkt.

Jeg nævnte ovenikøbet, at Transfermarkt er det tætteste vi kommer på virkelighed, når vi ingen idé har om beløbene.

:Bold224262
Der bliver spekuleret i et fan-forum, der bliver kritiseret, men der bliver altså også uddelt roser. Du er bare kørt fast i rillen og har svært ved at læse hvad der står.

Der er bare nogle som roser mere end andre og andre som primært giver ris.

Derudover, så er spekulation og brugen af ordet “hvis” noget du bør være opmærksom på - det er her man udtaler sig med et forbehold og netop ikke kritiserer eller roser kategorisk, fordi fakta ikke er tilgængelig. Det er faktisk ikke så svært at forstå.

Som da jeg skrev, at hvis EfB kun har fået 3 mio, så er det en dårlig handel?
Jeg bliver simpelthen så træt af at læse, at folk bliver kaldt brokkehoveder, fordi de ikke synes, at det er verdens bedste handel, at sælge Freiks for 3 millioner kroner.

Officielle kilder nævner 3 millioner, hvilket er tæt på at være til grin! Intet business like over det her.

Det er jo ikke så meget salget i sig selv men mere prisen - 3 mio. kr. er jo ingenting
Så kunne vi da lige så godt have beholdt ham

Det er til gengæld svært at forstå, hvor brugen af ordet hvis er brugt i disse citater tidligere i dag.
Skal vi ikke bare blive enige om, at nogen forholder sig til rygterne angående prisen som værende sandhed og er frustrerede deraf?
Et sjovt tilbageblik er faktisk, at da der blev nævnt at EfB havde en potentiel videresalgsklausul ved Mathias Jørgensen, blev der stillet spørgsmålstegn ved det og bedt om bevis eller lign.
Sjovt hvordan man forholder sig forskelligt til rygter omkring EfB, alt efter om det giver anledning til frustrationer eller optimisme.
Tim er væk - held og lykke - jeg siger tak for både mål og penge

Jeg glæder mig til på bruge lørdagen på vores smukke stadion på gl. vardevej. Kan være flere herinde burde overveje det - man kan nogengange få svar på sine spørgsmål og bekymringer fra hovedpersonerne selv.
Handler skuffelsen herinde ikke mest af alt om urealistiske forventninger, og så måske at vi handler langsomt?

Vi får over tre mio. plus nogle bonusser, vi ikke kender værdien af.

Til sammenligning købte Viborg for et par uger siden en anden profil i 1. division, han er bare seks-syv år yngre og har derfor større potentiale og er derfor dyrere. Samtidig var både Silkeborg og Mjällby, der fører den svenske liga, interesseret. Det trækker også prisen op.

De fik 4,5 mio. plus bonusser, der kan sende handlen op i samlet seks mio. kr. Tipsbladet skrev, det var den største sum for en spiller ud af 1. division.

Det er simpelthen ikke vanvittigt eller dårligt handlet, at man sælger en snart 27-årig angriber til omkring en mio. mindre i grundsum end Sami Jalal.

Jeg har læst flere herinde og andre steder mene, at vi ikke skulle sælge for under 8 mio., hvis ikke det skulle være 10 eller 15.

Prisen bliver sat af markedet, ikke af gæt på fora, Twitter eller Facebook, og det er svært at finde et argument for, at Tim Freriks skal være to-tre gange dyrere end eksempelvis Sami Jalal.
Folk kører godt nok i ring. Nu er der Gud hjælpe mig nogen som begynder at nævne lungi igen.

Lad os nu se hvad der sker resten af transfer vinduet. Og lad os lade lungi og alt det horrible fra sidste sæson ligge.

Vi kommer aldrig videre ellers.
Jeg er i øvrigt også træt af, at vi må sælge en af vores vigtigste spillere. Men hvad var alternativet? Han ville væk, han havde to år tilbage af kontrakten, og vi får en god sum penge, vi kan geninvestere i truppen.

Alternativet havde været, at vi havde beholdt ham, og så havde vi haft en god angriber, men samme middelmådige trup.

Nu har vi pengene til at investere i 2-3 gode spillere, der kan få os tættere på oprykning om et år eller to. Det kræver selvfølgelig, at pengene bliver brugt fornuftigt, og det må tiden så vise.

Men vil folk hellere have en midterplacering i år og så 15-20 mål fra Freriks, inden han smutter billigt om et år eller gratis om to?
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Æsbjerg
Jeg skrev, at Transfermarkt muligvis havde fået andre tal at vide end os andre.
Nogle har nævnt herinde og i nyheder omhandlende Viborgs transfervindue, at Sami Jalal var Viborgs rekordkøb.
Hvis han er rekordkøb, og han skulle være solgt for x antal millioner, men Transfermarkt så er off med 1-2 mio - Så det klart så der noget som ikke stemmer overens, om det er prisen på diverse medier eller om det er på transfermarkt.

Som jeg ser det afviger priserne ikke på Jalal. Det skrev jeg også i går. Tipsbladet skrev 4 millioner kroner + 2 millioner kroner i bonuser og Klausuler. Transfermarkt skrev 4 millioner kroner, fordi de ikke medregner bonuser og klausuler, da det jo ikke er sikkert, at de bliver indfriet.

Jeg nævnte ovenikøbet, at Transfermarkt er det tætteste vi kommer på virkelighed, når vi ingen idé har om beløbene.

Men hvorfor må folk så ikke udtrykke, at de er skuffede over den pris EfB angiveligt har fået, der svarer sig til den pris Transfermarkt nævner. Der er jo ingen indikationer på, at prisen skulle være helt forkert.
Nu har vi pengene til at investere i 2-3 gode spillere, der kan få os tættere på oprykning om et år eller to. Det kræver selvfølgelig, at pengene bliver brugt fornuftigt, og det må tiden så vise.


Ja, hvorvidt handlen er godkendt afhænger i virkeligheden af, hvorvidt Sportschefen formår at hente billig kvalitet. Finder han en der er lige så god som Freriks, så har vi jo alle glemt alt om det her igen.

Syntes jo stadig Noah Engell er et godt bud, men han er vel så åbenlys, at Brydegaard må have ham i sit spotlys.


Ak... det er aldrig kedeligt at være Esbjerg fan. Lad os se, hvad et amputeret hold kan mod et velspillende Kolding.

Og lad os så se om sportschefen kan trylle de næste 20-30 dage, eller hvor længe vinduet nu er åbent.
Tidligere bruger hed Wuhaa. 1924.
God artikel, tak Skjold99. San vil give spilletid til nogle af dem, der banker på til startopstillingen og kampen kan streames gratis på pokalturnering.dk, så det kan blive interessant at se – forhåbentlig har vi forstærkning klar inden Kolding-kampen.
:Womble
Som jeg ser det afviger priserne ikke på Jalal. Det skrev jeg også i går. Tipsbladet skrev 4 millioner kroner + 2 millioner kroner i bonuser og Klausuler. Transfermarkt skrev 4 millioner kroner, fordi de ikke medregner bonuser og klausuler, da det jo ikke er sikkert, at de bliver indfriet.

Jeg læser mig til 4,5mio + 1,5mio i bonusser, dog står der at tilbuddet lyder på i alt 6mio, hvilket delvist er løgn, da bonusser vel ikke er givet på forhånd?

Men hvorfor må folk så ikke udtrykke, at de er skuffede over den pris EfB angiveligt har fået, der svarer sig til den pris Transfermarkt nævner. Der er jo ingen indikationer på, at prisen skulle være helt forkert.

Du må hjertens gerne havde den holdning og udtrykke den, det har jeg selv gjort.
Jeg har selv skrevet, at jeg synes det er for lavt et beløb for Freriks, hvis det passer - Altså hvis det gør.
Årsagen til, at jeg ikke helt tror på beløbet er, at der har været højere beløb budt, ifølge rygter.
Samt at Tim Freriks værdi på det famøse Transfermarkt, er 50.000€ højere end hvad prisen angiveligt skulle lyde på, det giver for mig ingen mening, hvis man har ham i 2 år og ingen anden spiller som kan udfylde hans plads til fulde.
Jeg kan ikke finde ud af prisen baseret på de rygter der florerer, noget hænger ikke sammen.
Men det lader til at du og andre har fundet frem til et rygte som I tror på mere end de andre, hvilket er helt fair - At det så er det absolut laveste og dermed giver anledning til frustration, det må blot være et tilfælde.
Annonce