Snak

Mere indhold efter annoncen
Der er lukket og slukket som jeg har hørt det.

Huldahl tager desuden til Hobro
Hvis det er tilfældet, synes jeg egentlig vi har haft et godt vindue.
Måske kunne vi godt ha´ sluppet af med et par spillere, vi ikke bruger, men så vidt jeg ved er vinduet stadig åbent i Norge, Sverige og andre steder, så det kan stadig ske.
Som jeg ser det, får vi et hurtigere og mere dynamisk forsvar, som selvfølgelig helt naturligt skal bruge tid til at blive spillet sammen. Vi skal gerne have mindst 6 point i de første 4 kampe, så vi kan være 100% sikre på at komme med i oprykningsspillet (hvor jeg godt tror, vi kan overraske positivt).
Jeg er også overordnet set positiv.

9´er positionen er vi måske udsatte på, men vi bliver jo også nødt til at satse på de unge talenter, vi har. Og både Lucena og Strandby har staturen til at kunne udvikle sig der, vil jeg mene.

De udvikler sig kun med spilletid.

Derudover så bærer vinduet præg af, at spillersalg er klart den vigtigste parameter som fremtidens indtægter i EfB skal bygges på.

Transferindtægter er der guldet ligger, selvfølgelig i sammenhæng med en oprykning, men vi kan se allerede nu at transfers er vigtige og mere indbringende end TV-penge. Så det er helt afgørende, at vi har en salgbar trup.

Ros til klubben for at erkende - og agere - efter det. Så skal vi "bare" eksekvere. :-)
Jeg synes også transfervinduet har været rigtig flot, og det ser ud til, at det har været helt rigtigt, at hente Brydegaard.

Nu håber jeg, at klubben retter blikket mod akademiet, for at sikre, at vi også her finder en fornuftig strategi.

Salget af Troelsen markerer nemlig, at vi ikke længere har en eneste spiller i den formodefe startopstilling, der har taget turen direkte fra akademiet ind i startopstillingen. Det er lidt voldsomt når man tænker på, hvor stor en del af det samlede budget akademiet spiser.

Der er heldigvis en gruppe spillere, der måske er på vej, men nu skal klubben bevise, at de er i stand til, at flytte dem fra talent til førsteholdspiller.
Brydegaard sagde i radioen i morges, at Emil Jørgensen formentlig lejes ud til en udenlandsk klub. Han tager åbenbart derfor ikke med til Tyrkiet.
Rigtige fans siger nej til pyro på stadion!
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Womble:

Salget af Troelsen markerer nemlig, at vi ikke længere har en eneste spiller i den formodefe startopstilling, der har taget turen direkte fra akademiet ind i startopstillingen. Det er lidt voldsomt når man tænker på, hvor stor en del af det samlede budget akademiet spiser.


Til gengæld består en tredjedel af kamptruppen i dag af spillere, der har været igennem akademiet. Endda selv om vi over vinteren har mistet tre, der har fået deres fodboldopvækst i Esbjerg.

Akademiet er ikke en ubetinget succes, men det har trods alt sat et tungt aftryk på førsteholdet.

En af grundene til, at flere ikke har taget den direkte vej til førsteholdet er nok også, at vi i Conway-tiden opløste kontrakter til højre og venstre. Mener Lausen og Stagaard smuttede i den periode, men husker måske forkert. Også Oliver Olsen, der nu er solgt til Bochum. Må i øvrigt give en lille sum til os.
:Bold232424
Præcis, en del spillere forlod os i den periode.
Samtidig har de spillere, som er uddannet via vores akademi, en værdi i truppen - Altså de penge de har kostet kunne reelt set være den samme eller endda højere, hvis vi skulle hente alternativer udefra.
Æsbjerg og boldxxxxx

Bemærk det sidste jeg skrev:
Der er heldigvis en gruppe spillere, der måske er på vej, men nu skal klubben bevise, at de er i stand til, at flytte dem fra talent til førsteholdspiller.

Jeg tror og håber det vil lykkedes.
Godt det ikke er Ole Brunn som er sport chef.
Ynkelige forventninger til de nye.
Den mand må være færdig.
Han kan garenteret ikke li han ikke mere bliver inviteret på trænings lejr.
Venne tur er blevet seriøs uden Ole til hygge.
Ikke let når tingene ikke er kammerateri.
Ja, der er ingen tvivl om at OBs kritiske syn på beslutningerne i EFB er steget, i takt med at der bliver færre og færre af hans "good old boys" i organisationen.

Mem det er kun godt. Når han er færdig med at være pigesur, begynder han så måske at bedrive rigtig journalistik.
Annonce