Præmissen om, at det er billigere at uddanne sine egne eller hente egne spillere tilbage holder jo ikke.
Vi kan jo se, at Troelsen, som er et produkt af akademiet, forhandlede en - med Ole Bruuns ord - formentlig lav videresalgsklausul, da han forlængende sidst. På trods af, at vi spillede i toppen af næstbedste række.
Jeg tror, Ole er bedre underrettet end de fleste herinde, alle mangler osv. til trods.
Og jeg spørger bare - er det i EfBs eller spillerens interesse - at en spiller kan gå billigt og måske endda væsentligt billigere end markedsprisen?
Vi ved ikke, hvor lav klausulen var, men vi ved dog så meget, at det ingen mening giver at satse så meget på egne talentfulde spillere, hvis de så kan skifte for småpenge.
Vi ved også at et salg af Tim Freriks for ca. 5 mio. kr. blev italesat helt anderledes positivt - med mulighed for at styrke klubben osv. osv.
Ole Bruun frikender dog "ledelsen", fordi de ikke kunne forudsige Troelsens udvikling. Det lyder godt nok mystisk, al den stund at Troelsen på tidspunktet for kontraktforlængelsen mere eller mindre havde etableret sig på førsteholdet med ganske mange kampe for EfB (+100) - dog med enkelte bænkpladser i efteråret 2024. Det taler bare ikke i sig selv for en lav videresalgsklausul.
Det lugter langt væk af, at det var Lungi, Nes måske direkte flankeret af bestyrelsen der reelt styrede de sportslige ting på det tidspunkt, da Hammer de facto var færdig i klubben. Og at de ikke har været dygtige nok til at træffe de nødvendige beslutninger.
Det siger sig selv, at en kontraktforlængelse og satsning på Troelsen ikke har givet nogen som helst mening, medmindre klausulen også var høj nok til, at den var attraktiv for EfB. Ellers kunne vi ligeså godt satse på en anden spiller.
Jeg synes, vintervinduet har været fint, men jeg synes også det er helt klart, at klubben skal have en kompetent sportschef - det er altafgørende. Det har vi heldigvis nu, mener jeg.
Derudover synes jeg ikke, at Ole Bruun er overdrevent kritisk i forhold til vinduet.
Vi har fået spændende spillere ind, som ser lovende ud, men vi har ikke fået en etableret angriber ind - det er på kort sigt en udfordring og risiko.
Vi kan jo se, at Troelsen, som er et produkt af akademiet, forhandlede en - med Ole Bruuns ord - formentlig lav videresalgsklausul, da han forlængende sidst. På trods af, at vi spillede i toppen af næstbedste række.
Jeg tror, Ole er bedre underrettet end de fleste herinde, alle mangler osv. til trods.
Og jeg spørger bare - er det i EfBs eller spillerens interesse - at en spiller kan gå billigt og måske endda væsentligt billigere end markedsprisen?
Vi ved ikke, hvor lav klausulen var, men vi ved dog så meget, at det ingen mening giver at satse så meget på egne talentfulde spillere, hvis de så kan skifte for småpenge.
Vi ved også at et salg af Tim Freriks for ca. 5 mio. kr. blev italesat helt anderledes positivt - med mulighed for at styrke klubben osv. osv.
Ole Bruun frikender dog "ledelsen", fordi de ikke kunne forudsige Troelsens udvikling. Det lyder godt nok mystisk, al den stund at Troelsen på tidspunktet for kontraktforlængelsen mere eller mindre havde etableret sig på førsteholdet med ganske mange kampe for EfB (+100) - dog med enkelte bænkpladser i efteråret 2024. Det taler bare ikke i sig selv for en lav videresalgsklausul.
Det lugter langt væk af, at det var Lungi, Nes måske direkte flankeret af bestyrelsen der reelt styrede de sportslige ting på det tidspunkt, da Hammer de facto var færdig i klubben. Og at de ikke har været dygtige nok til at træffe de nødvendige beslutninger.
Det siger sig selv, at en kontraktforlængelse og satsning på Troelsen ikke har givet nogen som helst mening, medmindre klausulen også var høj nok til, at den var attraktiv for EfB. Ellers kunne vi ligeså godt satse på en anden spiller.
Jeg synes, vintervinduet har været fint, men jeg synes også det er helt klart, at klubben skal have en kompetent sportschef - det er altafgørende. Det har vi heldigvis nu, mener jeg.
Derudover synes jeg ikke, at Ole Bruun er overdrevent kritisk i forhold til vinduet.
Vi har fået spændende spillere ind, som ser lovende ud, men vi har ikke fået en etableret angriber ind - det er på kort sigt en udfordring og risiko.