Snak

Mere indhold efter annoncen
:Womble
Du bliver ved med at opstille en præmis, derr bare ikke rigtigt ser ud til, at passe. Troelsen er jo et godt eksempel på spillerne godt ved hvad de selv er værd.

Hvorfor passer præmissen ikke?
Hvis Troelsen ved, hvad han selv er værd (Lad os sige 4 mio. for "nemhedens" skyld) og hans frikøbsklausul lød på det.
Hvis nogle brugere herinde så udtrykker utilfredshed med en lav frikøbsklausul, som igen ikke er blevet offentliggjort, så det er endnu en ting som brokkes over, selvom det fulde billede ikke er blevet belyst, men fordi én bruger starter et rygte eller bekymring om en lav pris, så ender det med at være en falsk sandhed herinde.
For en kort stund var stemningen herinde ikke særlig god pga. en al for lav pris, selvom INGEN kender prisen.
Men hvis der så er brugere som minimum ville forlange 5 mio., hvem har så ret? Troelsen selv, som du mener kender sin egen værdi, eller brugere som ikke nødvendigvis har noget med fodbold at gøre på daglig basis?

Hvor meget mindre troede du at vores nuværende akademi spillere får i løn, hvis de skal lave en besparelse på cirka 10 millioner kroner om året?

Hvor mange penge ville vores trup koste ekstra, hvis de 7 spillere, fra eget akademi der pt. er i førsteholdstruppen, skulle erstattes af spillere ude fra og med samme kvalitet? Her tænker jeg både transferbeløb og løn.
Du må gerne inddrage den undersøgelse som jeg linkede til for et par måneder siden i din udregning. - Den viser jo netop, at spillere fra andre klubber, særdeles udenlandske, koster mere i løn.

Hele pointen i forhold til mit oprindelige et jo at AaB er i stand til at få en langt bedre pris for deres talenter. Det er der EfB helst skal hen.

Sker det over natten? Eller tager sådan noget tid?
Min pointe er bare, at det virker ikke til, at AaB´s talenter er synderligt meget bedre end vores, bedømt udfra ligatabellen.
Fortiden har jo bare gjort ondt på EfB´s position i markedet.

Jeg er sikker på, at hvis EfB havde fået 15 millioner kroner for Troelsen, så havde Btmrydegaard ikke ærgret sig over salget.

Man kan som udgangspunkt godt ærgre sig over et spillersalg, uden at det er en for lille pris som er årsagen til det.
Dermed ikke sagt at Troelsen ikke er solgt for billigt.
Men det vigtige her, at ingen af os ved det.
Det kan også være at klausulen har været på 5 mio., som er nogenlunde hans værdi - Men at man i EfB har vurderet hans værdi i truppen til mere.
Æsbjerg
Jeg orker ikke endnu en lang diskussion.

Du spurgte hvorfor klubber ønsker at have et akademi, jeg gav dig et svar med eksempler, der viste, at hvis man kan lave gode spillersalg, så kan et akademi være en god forretning.

Jeg vil egentlig ikke forpeste tråden med en længere ordkrig.
YYYEEEBIIIIII
🥶📡🥳🪩🎉🎁

‘Ord Pesten’ er lukket !!!
💎💎🪩🎁🪩💎💎

Nogen der ved mere om hvordan de nye klarede sig i træningskampen ?

⚽️⚽️⚽️⚽️🥅⚽️🥅
:Womble
Du spurgte hvorfor klubber ønsker at have et akademi, jeg gav dig et svar med eksempler, der viste, at hvis man kan lave gode spillersalg, så kan et akademi være en god forretning.

Men det virker bare belejlighedsvis til, at du aldrig vil forholde dig til det faktum, at de spillere vi selv bruger også bidrager med en værdi.
Hvis det, i dit hoved, kun er et spørgsmål om økonomi, så burde du jo netop kunne forholde dig til, at vi sparer lønkroner ved at spille med egne talenter end at hente spillere som ikke kunne bruges i FCK, AGF, Brøndby, Schalke m.m.

Jeg vil egentlig ikke forpeste tråden med en længere ordkrig.

Der skal da være plads til alle.
Personligt vil jeg da hellere læse om statistiker, holdninger og tanker om EfB, end jeg vil læse digte.
Der er et referat på efb.dk, men ingen af de nye spillere nævnes, kun dette (hvor de også må være inkluderet):
Der kom ikke flere scoringer i en god og tempofyldt træningskamp, hvor EfB gav spilletid til hele 19 spillere, som hver især leverede et solidt indtryk.
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Æsbjerg

Men det virker bare belejlighedsvis til, at du aldrig vil forholde dig til det faktum, at de spillere vi selv bruger også bidrager med en værdi.
Hvis det, i dit hoved, kun er et spørgsmål om økonomi, så burde du jo netop kunne forholde dig til, at vi sparer lønkroner ved at spille med egne talenter end at hente spillere som ikke kunne bruges i FCK, AGF, Brøndby, Schalke m.m

Hvis vi sparer lønkroner, hvorfor har de klubber der har et ligaakademi, så generelt langt større lønudgifter end dem der ikke har et ligaakademi?

Lyngby, AaB Horsens og EfB har alle et liga akademi, og det er også dem der har største lønudgifter i første division. Tingene hænger sammen, men mit gæt er, at du af en eller anden grund nægter at godkende det faktuelle.
Så er "julefreden" forbi og den uendelige diskussion er tilbage for fuld kraft!
Der findes åbenbart ikke et emne der ikke kan drejes ind i en diskussion om akademiet!!
:Womble
Helt ærligt så virker det til at du er imum over for argumenter,men så får du dem her alligevel:

Der bliver praktiseret en seriøs omgang projektering her.
Jeg har fremlagt deciderede dokumenter/artikler, hvor det fremgår at lønnen for de spillere som klubberne selv producerer, er lavere end de spillere som der hentes ind, både i ind- og udland.
Så hvem er det der er immun overfor argumenter?
Hvis du mener du ikke selv er immun for argumenter, så vil jeg gerne høre din holdning til den undersøgelse der er lavet omkring lønninger fordelt i spillergrupper.
Hver gang denne debat bluser op igen, inkluderer du eller andre ALDRIG den besparelse der kan være i, at have et hold med 7, 8 eller 12 spillere fra eget akademi - Selvom der foreligger deciderede beviser.
Når jeg så nævner de ting, så "snakker" I bare udenom, i stedet for bare at hilse de informationer velkommen - Og vigtigst, at inkludere dem I jeres vurderinger.

Et akademis berettigelse ≠ Salg af akademispillere.
Selvfølgelig spiller salg af talenter en del, men det er jo ikke det eneste parameter som er i spil her.

Hvis vi sparer lønkroner, hvorfor har de klubber der har et ligaakademi, så generelt langt større lønudgifter end dem der ikke har et ligaakademi?

Hvor mange klubber i 2. div, 3. div og videre ned har ligaakademier?
Højst sandsynligvis fordi det er de store og rige klubber som etablerer et akademi.
Spørgsmål til dig, som jeg har spurgt før men omformulerer: Hvilke tanker gør klubberne sig, udover spillersalg, når de etablerer et akademi?
Et det fordi der er prestige i det?
Fordi de kan lide ekstra udgifter?
Eller er det fordi der også er mulighed for lønbesparelse, ved at stille med et halvt hold af unge talenter som har været igennem sit eget ungdomssystem?
Et spørgsmål som er lidt i forlængelse med det andet: Hvorfor ser vi næsten ingen klubber i Superligaen, uden et akademi - Og hvorfor rykker dem uden ligaakademi ofte ud af ligaen igen med tiden?

Hvis en klub som Randers nedlagde akademiet, så kunne de jo snildt bruge de 11 mio. kr. på førsteholdet, så ville de da større chancer for at ende i top-6 - Men det gør de ikke...
Men hvorfor ikke?

Lyngby, AaB Horsens og EfB har alle et liga akademi, og det er også dem der har største lønudgifter i første division. Tingene hænger sammen, men mit gæt er, at du af en eller anden grund nægter at godkende det faktuelle.

Hvilke fakta er det jeg ikke godkender?
Men i forhold til det du skriver i dette afsnit, så kunne det være sjovt at se, hvilke spillere som indkasserer de største lønsedler i disse nævnte klubber.
Lyngby, AaB & EfB er ovenikøbet 3 af de klubber som er størst repræsenteret af egne talenter i deres respektive trupper og startopstillinger.

Jeg kunne uden tvivl forstå jeres evindelige skepsis til akademiet, hvis vi havde et hold uden nogen som helst, som havde været igennem vores akademi - Men det har vi heldigvis, og som regel også en del der starter inde og dermed bidrager med en værdi på banen og ikke på bankkontoen (endnu).
Der bliver praktiseret en seriøs omgang projektering her.
Jeg har fremlagt deciderede dokumenter/artikler hvor det fremgår at lønnen for de spillere som klubberne selv producerer, er lavere end de spillere som der hentes ind, både i ind- og udland.
Så hvem er det der er immun overfor argumenter?

Men de artikler du har linket til, viser jo ikke, at man sparer det akademiet koster.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan du kan tro, at vi sparer millioner ved at have akademispillere. Slet ikke når man ser de øvrige budgetter i første division.
Hvis du mener du ikke selv er immun for argumenter, så vil jeg gerne høre din holdning til den undersøgelse der er lavet omkring lønninger fordelt i spillergrupper.
Hver gang denne debat bluser op igen, inkluderer du eller andre ALDRIG den besparelse der kan være i, at have et hold med 7, 8 eller 12 spillere fra eget akademi - Selvom der foreligger deciderede beviser.
Når jeg så nævner de ting, så "snakker" I bare udenom, i stedet for bare at hilse de informationer velkommen - Og vigtigst, at inkludere dem I jeres vurderinger.

Jeg forholder mig jo netop til det, ved at sige, at jeg ikke tror på der er en voldsom besparelse, især ikke når man ser på hvad de andre hold i første division betaler deres spillere.
Hvis din påstand var sand, hvorfor er EfB så blandt de lønførende klubber?
Spørgsmål til dig, som jeg har spurgt før men omformulerer: Hvilke tanker gør klubberne sig, udover spillersalg, når de etablerer et akademi?
Et det fordi der er prestige i det?
Fordi de kan lide ekstra udgifter?
Eller er det fordi der også er mulighed for lønbesparelse, ved at stille med et halvt hold af unge talenter som har været igennem sit eget ungdomssystem?

Jamen for pokker altså. Det er jo spillersalg, der gør at akademierne giver overskud. FCN, FCK, Brøndby, FCM og så videre har alle lavet kæmpe spillersalg, selv en klub som Viborg har lavet store salg.

Nu vil jeg så gerne sætte et spørgsmål den anden vej, hvor mange millioner kroner tror du vi sparer om året på at bruge akademispilere i forhold til, hvis vi havde hentet spillere i andre klubber I første division, som var på samme niveau?
@Æsbjærg

Der er ingen dokumentation for, at du har ret. Du har ikke bevist noget. Det er sikkert rigtigt, at en akademispiller, der lige kommer op, GENERELT set får mindre end etablerede spillere - men det kan ligeså godt være en akademispiller fra en anden klub, som vi så har fået så godt som gratis, som det kan være en akademispiller, vi selv brugt millioner på at udvikle.

Derudover er de besparelser, som du antager, vi opnår, ved at bruge egne spillere, pebernødder. For vi køber jo ikke spillere for større beløb. Og vi har et lønbudget på anslået 12-14 mio. kr.

Selv hvis du har ret, tror du så seriøst selv på, at der er tale om en signifikant besparelse i forhold til udgiften ved et akademi. Vi har 8-9 spillere i truppen som har en fortid i klubben. De skal sige ja til nogle seriøst lavere lønninger end markedsprisen for, at det har en betydning.

Der er absolut intet der indikerer, at fx en Tobias Stagaard har gået på kompromis med sin løn blot for at komme tilbage til EfB, hvorfor skulle han det?

En spiller i EfB får omkring 600.000 i gennemsnit, tror du seriøst selv på, at vi kan spare et beløb, der er signifikant ved at bruge 8-9 "egne" spillere? Tror du at Tobias Stagaard, Tjørnelund og andre fx ville skrive kontrakt med EfB, hvis de kunne få 100.000 mere om året i en anden klub?

Det er spillernes evner, placering på banen og deres potentiale, der afgør, hvad de får i løn. Og allerede i ungdomsårene ser vi klubskifter, så det er de fuldt ud opmærksomme på.

Grunden til, at vi har et akademi er, at vi på lang sigt håber, at vi kan udvikle og sælge spillere derfra. Det er i transfers, at guldet ligger ikke i sparede lønkroner.

Nu har vi lige hentet to talentfulde midtstoppere ind, i sommer hentede vi Strand & Kolawole - alle så godt som gratis - vi kan ligeså godt sælge spillere vi henter i andre klubber videre.

Javist, vi går måske glip af lidt udviklingspenge, men det er småpenge i det samlede regnestykke.

Nu har vi lige solgt Troelsen - og nej vi ved ikke, hvad prisen er, men i modsætning til, hvad du skriver, så er vi absolut tættere på 2 mio. kr. end vi er på 15. Ellers havde piben haft en helt anden lyd. Du kan jo selv sammenligne med ordvalget, da vi solgte Freriks.

Brommapojkarne er desuden en lille svensk klub, som ikke bruger ret mange penge på spillere - Lukas Bjørklund fra Sønderjyske gav de vist ca. 3 mio. dkk for.

Troelsen var sig selv nærmest, da han forhandlede kontrakt - det er alle andre spillere også - også dem med baggrund i Esbjerg.

Det er et glimrende eksempel på, at vi igen har fejlet med at tjene penge på akademiet. Det kan vi ikke klandre den nuværende ledelse for - heldigvis virker de noget mere professionelle.

Heldigvis.

@Laffoe o.a.

Ja, det er ærgeligt, at JV har valgt at dække hjemme fra DK.

Der er dog en artikel her: https://jv.dk/efb/efb-traener-efter-ny-testkamp-med-mange-udskiftninger-naeste-gang-stiller-vi-med-a-formationen

De nye midtstoppere får gode ord med på vejen, men det havde været sjovere med en "uvildig" vurdering. Sander Strand er ved at være klar igen.

Blicher skadet - lille fiber måske. Ærgerligt for ham
Annonce