:Womble
Hvorfor passer præmissen ikke?
Hvis Troelsen ved, hvad han selv er værd (Lad os sige 4 mio. for "nemhedens" skyld) og hans frikøbsklausul lød på det.
Hvis nogle brugere herinde så udtrykker utilfredshed med en lav frikøbsklausul, som igen ikke er blevet offentliggjort, så det er endnu en ting som brokkes over, selvom det fulde billede ikke er blevet belyst, men fordi én bruger starter et rygte eller bekymring om en lav pris, så ender det med at være en falsk sandhed herinde.
For en kort stund var stemningen herinde ikke særlig god pga. en al for lav pris, selvom INGEN kender prisen.
Men hvis der så er brugere som minimum ville forlange 5 mio., hvem har så ret? Troelsen selv, som du mener kender sin egen værdi, eller brugere som ikke nødvendigvis har noget med fodbold at gøre på daglig basis?
Hvor mange penge ville vores trup koste ekstra, hvis de 7 spillere, fra eget akademi der pt. er i førsteholdstruppen, skulle erstattes af spillere ude fra og med samme kvalitet? Her tænker jeg både transferbeløb og løn.
Du må gerne inddrage den undersøgelse som jeg linkede til for et par måneder siden i din udregning. - Den viser jo netop, at spillere fra andre klubber, særdeles udenlandske, koster mere i løn.
Sker det over natten? Eller tager sådan noget tid?
Min pointe er bare, at det virker ikke til, at AaB´s talenter er synderligt meget bedre end vores, bedømt udfra ligatabellen.
Fortiden har jo bare gjort ondt på EfB´s position i markedet.
Man kan som udgangspunkt godt ærgre sig over et spillersalg, uden at det er en for lille pris som er årsagen til det.
Dermed ikke sagt at Troelsen ikke er solgt for billigt.
Men det vigtige her, at ingen af os ved det.
Det kan også være at klausulen har været på 5 mio., som er nogenlunde hans værdi - Men at man i EfB har vurderet hans værdi i truppen til mere.
Du bliver ved med at opstille en præmis, derr bare ikke rigtigt ser ud til, at passe. Troelsen er jo et godt eksempel på spillerne godt ved hvad de selv er værd.
Hvorfor passer præmissen ikke?
Hvis Troelsen ved, hvad han selv er værd (Lad os sige 4 mio. for "nemhedens" skyld) og hans frikøbsklausul lød på det.
Hvis nogle brugere herinde så udtrykker utilfredshed med en lav frikøbsklausul, som igen ikke er blevet offentliggjort, så det er endnu en ting som brokkes over, selvom det fulde billede ikke er blevet belyst, men fordi én bruger starter et rygte eller bekymring om en lav pris, så ender det med at være en falsk sandhed herinde.
For en kort stund var stemningen herinde ikke særlig god pga. en al for lav pris, selvom INGEN kender prisen.
Men hvis der så er brugere som minimum ville forlange 5 mio., hvem har så ret? Troelsen selv, som du mener kender sin egen værdi, eller brugere som ikke nødvendigvis har noget med fodbold at gøre på daglig basis?
Hvor meget mindre troede du at vores nuværende akademi spillere får i løn, hvis de skal lave en besparelse på cirka 10 millioner kroner om året?
Hvor mange penge ville vores trup koste ekstra, hvis de 7 spillere, fra eget akademi der pt. er i førsteholdstruppen, skulle erstattes af spillere ude fra og med samme kvalitet? Her tænker jeg både transferbeløb og løn.
Du må gerne inddrage den undersøgelse som jeg linkede til for et par måneder siden i din udregning. - Den viser jo netop, at spillere fra andre klubber, særdeles udenlandske, koster mere i løn.
Hele pointen i forhold til mit oprindelige et jo at AaB er i stand til at få en langt bedre pris for deres talenter. Det er der EfB helst skal hen.
Sker det over natten? Eller tager sådan noget tid?
Min pointe er bare, at det virker ikke til, at AaB´s talenter er synderligt meget bedre end vores, bedømt udfra ligatabellen.
Fortiden har jo bare gjort ondt på EfB´s position i markedet.
Jeg er sikker på, at hvis EfB havde fået 15 millioner kroner for Troelsen, så havde Btmrydegaard ikke ærgret sig over salget.
Man kan som udgangspunkt godt ærgre sig over et spillersalg, uden at det er en for lille pris som er årsagen til det.
Dermed ikke sagt at Troelsen ikke er solgt for billigt.
Men det vigtige her, at ingen af os ved det.
Det kan også være at klausulen har været på 5 mio., som er nogenlunde hans værdi - Men at man i EfB har vurderet hans værdi i truppen til mere.