:Womble
Nej, men det beviser at det er billigere at have en, som udgangspunkt, er billigere at have en akademispiller i truppen, end en spiller hentet udefra.
Hvordan er de øvrige budgetter i første division?
Jeg forholder mig jo netop til det, ved at sige, at jeg ikke tror på der er en voldsom besparelse, især ikke når man ser på hvad de andre hold i første division betaler deres spillere.
Hvis din påstand var sand, hvorfor er EfB så blandt de lønførende klubber?
Men artiklen beviser jo netop, at der er en besparelse.
Hvorfor ikke bare erkende det..?
Lad os tage et kig på de lønførende spillere i EfB´s trup - Hvor mange af dem er fra akademiet? Lausen?
Oftest hvis spillerne får spilletid.
Men jeg prøver igen, hvorfor benytter de et akademi til at drive en overskudsforretning? De kunne jo bare finde talenterne andetsteds, udvikle dem og sælge dem for profit? Det er vel ligeså godt?
Nu snakkede vi jo om, at EfB ikke havde råd til fx. Frederik Dietz.
Men undersøgelsen viser, at spillere hentet i andre danske klubber får i gennemsnit 160% af den løn som en akademispiller får.
Altså hvis en akademispiller (Emil Larsen) får 100.000,-, så skal spilleren ude fra (Sønderskov) have 160.000,-.
Endnu dyrere er det, hvis det er en udenlandsk spiller man vælger at hente - Som udgangspunkt.
Så hvis du tager de 8 spillere vi har i vores trup fra akademiet og giver de nye 8 spillere udefra hvad der svarer til 160% af den løn, så har du en ret markant lønstigning.
Men de artikler du har linket til, viser jo ikke, at man sparer det akademiet koster.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan du kan tro, at vi sparer millioner ved at have akademispillere. Slet ikke når man ser de øvrige budgetter i første division.
Nej, men det beviser at det er billigere at have en, som udgangspunkt, er billigere at have en akademispiller i truppen, end en spiller hentet udefra.
Hvordan er de øvrige budgetter i første division?
Jeg forholder mig jo netop til det, ved at sige, at jeg ikke tror på der er en voldsom besparelse, især ikke når man ser på hvad de andre hold i første division betaler deres spillere.
Hvis din påstand var sand, hvorfor er EfB så blandt de lønførende klubber?
Men artiklen beviser jo netop, at der er en besparelse.
Hvorfor ikke bare erkende det..?
Lad os tage et kig på de lønførende spillere i EfB´s trup - Hvor mange af dem er fra akademiet? Lausen?
Jamen for pokker altså. Det er jo spillersalg, der gør at akademierne giver overskud. FCN, FCK, Brøndby, FCM og så videre har alle lavet kæmpe spillersalg, selv en klub som Viborg har lavet store salg.
Oftest hvis spillerne får spilletid.
Men jeg prøver igen, hvorfor benytter de et akademi til at drive en overskudsforretning? De kunne jo bare finde talenterne andetsteds, udvikle dem og sælge dem for profit? Det er vel ligeså godt?
Nu vil jeg så gerne sætte et spørgsmål den anden vej, hvor mange millioner kroner tror du vi sparer om året på at bruge akademispilere i forhold til, hvis vi havde hentet spillere i andre klubber I første division, som var på samme niveau?
Nu snakkede vi jo om, at EfB ikke havde råd til fx. Frederik Dietz.
Men undersøgelsen viser, at spillere hentet i andre danske klubber får i gennemsnit 160% af den løn som en akademispiller får.
Altså hvis en akademispiller (Emil Larsen) får 100.000,-, så skal spilleren ude fra (Sønderskov) have 160.000,-.
Endnu dyrere er det, hvis det er en udenlandsk spiller man vælger at hente - Som udgangspunkt.
Så hvis du tager de 8 spillere vi har i vores trup fra akademiet og giver de nye 8 spillere udefra hvad der svarer til 160% af den løn, så har du en ret markant lønstigning.