Snak

Mere indhold efter annoncen
Santi Cazorla spiller tæt på gratis for hans barndomsklub Oviedo, kunne I forestille jer at Parunashvilli ville skrive under på en kontrakt til minimums- eller deltidløn herhjemme? Jeg tvivler.



Er der ikke også pænt meget forskel i hvad de har tjent i deres karrierer ?

Umiddelbar hurtig søgning så har carzorla tjent omkring 230 millioner kroner i sin karriere .

Det beløb kan du nok dividere med ihvertfald 10 og nok endda mere for Lashas karrierer. Uden at jeg kender det præcise tal.

Uanset om ovenstående tal er helt præcise, så er der i hvert fald en kæmpe forskel i hvor meget de har tjent :)

Og umiddelbart tjener carzola stadig omkring 25 tusinde kr i ugen i Oviedo ? I det jeg lige kunne søge mig frem til.

I så fald vil jeg også gerne have en løn der kan kategoriseres som tæt på gratis ;)


Forskellen er vel også lidt at EfB ikke er Lashas barndomsklub? For 25 tusinde i ugen dvs cirka 100 tusinde om måneden kunne han nok godt i en alder af 40-41 år godt lokkes til at spille i EfB næsten gratis ;) tror du ikke ?
Svært at sammenligne før og nu.
Spillet er hurtigere og man er meget mere fysisk.
Og så spilles der meget mere taktisk.
:Bold272821
Er der ikke også pænt meget forskel i hvad de har tjent i deres karrierer ?

Selvfølgelig er der det, det kan du sagtens have en pointe i.
Men han er vel ikke skiftet til Oviedo pga. det sportslige - Men mere fordi det er hans barndomsklub.

Det beløb kan du nok dividere med ihvertfald 10 og nok endda mere for Lashas karrierer. Uden at jeg kender det præcise tal.

Jeg tror faktisk ikke engang, at Lasha har tjent i nærheden af en tiende del af Cazorla.

Og umiddelbart tjener carzola stadig omkring 25 tusinde kr i ugen i Oviedo ? I det jeg lige kunne søge mig frem til.

Der er nogle regler i Spanien som gør, at en spiller skal som minimum tjene et beløb som professionel. Det samme herhjemme, hvis jeg husker rigtigt.

Men nu nævnte du, at Cazorla har tjent 230 mio. i sin karriere - Tror du at han er opsat på, at tjene de sidste skillinger med en løn på 25.000 i ugen?
Jeg tror ikke det er det som sørger for, at han får mad på bordet.
For slet ikke at tale om, at de 25.000 skulle være motivationen for at spille.
Han har gennemgået ret seriøse skader, og skulle eftersigende være tæt på så godt som fodboldinvalid.
Så at han har kæmpet sig tilbage til det niveau, med den minimale lønpakke efter La Liga´s regler, for at spille for hans barndomsklub, tror jeg ærlig talt ikke, at du ville kunne finde et eksempel på, hos spillere som repræsenterer en anden klub end "deres".


Forskellen er vel også lidt at EfB ikke er Lashas barndomsklub? For 25 tusinde i ugen dvs cirka 100 tusinde om måneden kunne han nok godt i en alder af 40-41 år godt lokkes til at spille i EfB næsten gratis ;) tror du ikke ?

Skal jeg være ærlig, hvis Lasha havde 230 mio på bankbogen og hvis han havde gennemgået et skadeshelvede, så tror jeg svaret havde været nej.
Bare lige et bodegaforslag mere: Kristo Hussar, nu hvor Buus er smuttet.

Højreback, Estlandsk landsholdspiller, har spillet mere end 200 kampe, 23 år, 9 mål og 21 assist i 187 kampe på højrebacken. 4 mesterskaber i Estland. Ledig på fri transfer.
Er der ikke også pænt meget forskel i hvad de har tjent i deres karrierer ?

Selvfølgelig er der det, det kan du sagtens have en pointe i.
Men han er vel ikke skiftet til Oviedo pga. det sportslige - Men mere fordi det er hans barndomsklub.

Det beløb kan du nok dividere med ihvertfald 10 og nok endda mere for Lashas karrierer. Uden at jeg kender det præcise tal.

Jeg tror faktisk ikke engang, at Lasha har tjent i nærheden af en tiende del af Cazorla.

Og umiddelbart tjener carzola stadig omkring 25 tusinde kr i ugen i Oviedo ? I det jeg lige kunne søge mig frem til.

Der er nogle regler i Spanien som gør, at en spiller skal som minimum tjene et beløb som professionel. Det samme herhjemme, hvis jeg husker rigtigt.

Men nu nævnte du, at Cazorla har tjent 230 mio. i sin karriere - Tror du at han er opsat på, at tjene de sidste skillinger med en løn på 25.000 i ugen?
Jeg tror ikke det er det som sørger for, at han får mad på bordet.
For slet ikke at tale om, at de 25.000 skulle være motivationen for at spille.
Han har gennemgået ret seriøse skader, og skulle eftersigende være tæt på så godt som fodboldinvalid.
Så at han har kæmpet sig tilbage til det niveau, med den minimale lønpakke efter La Liga´s regler, for at spille for hans barndomsklub, tror jeg ærlig talt ikke, at du ville kunne finde et eksempel på, hos spillere som repræsenterer en anden klub end "deres".


Forskellen er vel også lidt at EfB ikke er Lashas barndomsklub? For 25 tusinde i ugen dvs cirka 100 tusinde om måneden kunne han nok godt i en alder af 40-41 år godt lokkes til at spille i EfB næsten gratis ;) tror du ikke ?

Skal jeg være ærlig, hvis Lasha havde 230 mio på bankbogen og hvis han havde gennemgået et skadeshelvede, så tror jeg svaret havde været nej



Jeg er da glad for at du selv kan se at din sammenligning ikke var helt 1:1 :)


Carzola er mega sej ! Og jeg er vild med en type som ham der faktisk tænker på sin barndomsklub. Og trods alder kan han faktisk stadig være med og holder et fint niveau - har set et par kampe med oviedo imens han har været der.


Så min kommentar var også mest for at sige at carzorla/ Lasha er lidt skævt på mange måder.


Jeg tror da måske godt af Lasha ville spille i sin egen barndomsklub for den slags penge når han blev 41- hvis han stadig kunne holde et ok niveau iforhold til den klub.

Uden at kende ham. Men 25 k I ugen er trods alt bedre end ikke at tjene noget (ved ikke hvad han ellers har af alternativer for job efter sin karriere)



Men savner nu en Lasha på midtbanen i EfB, Jeg var kæmpe fan af ham
Mere indhold efter annoncen
Annonce
Esbjergaway - ja, god historie :)

Til sidste sæsonkortholdermøde blev spillerne netop spurgt ind til, om ikke de manglede sådan en type - og nej, i dag er de unge mennesker mere til samtaler og "strygen med hårene" end til skideballer og råben ind i hovedet.

Det er andre tider ... jeg kunne godt savne en Stig Tøfting eller Brian Steen Nielsen, men de hører åbenbart en anden generation til.
:Bold272821
Jeg er da glad for at du selv kan se at din sammenligning ikke var helt 1:1 :)

Sammenligningen er vel på sin plads? :)
Jeg er ikke enig i, at spillere udefra har samme hjerte og evne til at bløde for trøjen, som vores egne drenge.
Cazorla´s historie er vel netop beviset på, at romantikken i fodbolden stadig eksisterer - Om man vil det eller ej.
Derfor sammenlignede jeg med Lasha, fordi han blev nævnt som en type der blødte for trøjen. Det gjorde han ikke.
Han ville aldrig lave en Cazorla og gå væsentligt ned i løn, for at få muligheden for at repræsentere EfB en sidste gang.

Det handler blot om spilletyper - Og deraf er det svært for EfB, at frembringe sådan en type, da den type oftest er et tegn på, at spilleren har skulle kompensere sine mangler, som oftest er noget teknisk eller taktisk.
Og som efb-boldtossen har skrevet, så er der formentlig også noget tidsmæssigt som gør, at disse typer ikke længere findes, i samme stil, som tidligere.
Det gjorde han ikke.
Han ville aldrig lave en Cazorla og gå væsentligt ned i løn, for at få muligheden for at repræsentere EfB en sidste gang.


Jeg vil stadig holde på at han takker ja til en 100 tusinde om måneden kontrakt med efb som 41 årig. Hvis han får det tilbudt ;)
:Bold272821
Det tror jeg såmænd også, han ville.
Jeg tror bare ikke han ville vælge EfB fremfor en anden klub, som kunne give ham mere i løn - Så tror jeg han ville vælge den anden klub.
Og netop der er forskellen på det romantiske forhold mellem egne spillere og udenlandske.
De spillere som vender hjem til barndomsklubben, er mere villige til at gå på kompromis med lønnen, for at komme hjem og tage barndommens trøje over hovedet.
Det er imo også en måde at “bløde for trøjen”.
Vikde tacklinger og aggresivitet kommer blot an på, hvilket spilletype du er.
Ja sammen med hr Persson kom jo også Karlsson og murcy hvis jeg ikke husker forkert, shit et ishockey hold af muskelsmænd de fik samlet sig, men det fungerede.
Kan huske at vores "ismand" tit måtte gi en omgang på kg fordi han tabte dvs væddemål med svenskerne og murcy "bare" kunne slippe udenom fordi at damerne var vilde med ham, så han kom altid med på frihjul 😅
Tidlige bruger Esbjergblood
Annonce