@Ontrack
Synes det lyder som en lidt søgt statistik. Hvor mange hold er så ikke rykket op med en fast målmand? Hvor mange bejlere glippede i de sæsoner der havde en ny målmand, altså af realistiske kandidater?
Da målmandsposten vel generelt er den plads der skiftes ud på mindst, vil det i sagens natur oftest være et hold med en ikke ny målmand der rykker op. Hvis 90 procent af holdene ikke har en ny målmand så er det jo i sagens natur mere sandsynligt at et hold med en ikke ny rykker op.
Hvis halvdelen af holdene havde ny målmand til de 15 sæsoner, så kunne vi måske snakke om det gav mening. Men selv der ville der nok være en overvægt i at de klubber der beholder målmanden også generelt har bedre forudsætninger for oprykning. Enten fordi de har midlerne til at holde på deres målmand eller fordi han/holdet simpelthen har præsteret og man derfor beholder ham.
Dermed ikke sagt at det ikke kan være rigtigt, men statistikken i sig selv siger ikke ret meget, så mangler noget kontekst/data. Altså bare for at stille det ekstremt op hvis 10 af de sæsoner ikke har haft 1 eneste hold med en ny målmand, så vil det jo automatisk skævvride statistikken.
Jeg tænker også resten af trup sammensætningen har spillet ind i oprykningerne.
Synes det lyder som en lidt søgt statistik. Hvor mange hold er så ikke rykket op med en fast målmand? Hvor mange bejlere glippede i de sæsoner der havde en ny målmand, altså af realistiske kandidater?
Da målmandsposten vel generelt er den plads der skiftes ud på mindst, vil det i sagens natur oftest være et hold med en ikke ny målmand der rykker op. Hvis 90 procent af holdene ikke har en ny målmand så er det jo i sagens natur mere sandsynligt at et hold med en ikke ny rykker op.
Hvis halvdelen af holdene havde ny målmand til de 15 sæsoner, så kunne vi måske snakke om det gav mening. Men selv der ville der nok være en overvægt i at de klubber der beholder målmanden også generelt har bedre forudsætninger for oprykning. Enten fordi de har midlerne til at holde på deres målmand eller fordi han/holdet simpelthen har præsteret og man derfor beholder ham.
Dermed ikke sagt at det ikke kan være rigtigt, men statistikken i sig selv siger ikke ret meget, så mangler noget kontekst/data. Altså bare for at stille det ekstremt op hvis 10 af de sæsoner ikke har haft 1 eneste hold med en ny målmand, så vil det jo automatisk skævvride statistikken.
Jeg tænker også resten af trup sammensætningen har spillet ind i oprykningerne.