Snak

Mere indhold efter annoncen
Uden de tre kunne følgende stilles:

Howard
Hibbert Jagielka Heitinga Distin
Neville Gibson
Mirallas Osman Pienaar
Naysmith/Anichebe

Eller Mirallas forrest med en rolle til Barkley?

Naturligvis klart svagere end i lørdags - men med Pienaar på banen ville det blive samme form for spil som det der nu praktiseres.

Piller man Pienaar og Gibson ud fra ovenstående, ser det sort ud.
-- COYB --
Selvfølgelig kan vi stille et hold, men jeg bliver lidt nedtrykt når vi Anichebe og Barkley bliver kandidater til at starte PL-kampe i deres nuværende tilstand. Barkley har jeg aldrig set spille en hel, god kamp - jeg er ikke helt med på hypen endnu. George Green har da i hvertfald et wondergoal på YouTube på sit navn...

Tror den trup vi har idag er nogenlunde jævn med Spurs og Newcastles - naboernes kan jeg ikke helt blive klog på - og Arsenals er nok bedre.

5.-8. plads som sædvanlig.

Edit: Spurs kan måske nå at bruge Modric-pengene fornuftigt, men er til gengæld ramt af AVB-syndromet.
Everton = Evigt liv eller pengene tilbage
Enig i at det selvfølgelig vil svække holdet, hvis de 3 løb ind i lange skader samtidig.

Nu er alle spillere stort set skadesfri. Det var vel kun Hibbert, som missede kampen i lørdags på grund af skade. Nogen der har et bud på om han er klar til onsdag?

Tror nu Moyes skifter noget ud, så nogle af de spillere der har siddet på bænken i de 2 første kampe, starter mod Leyton Orient. Er temmelig sikker på at Mucha, Heitinga, Mirallas, Coleman, Naismith, Gueye og Anichebe alle starter. Muligvis også Duffy, Junior og Barkley.

i den normale 4-2-3-1 formation:

Mucha
Coleman, Duffy, Heitinga, Baines/Garbutt
Junior, Barkley
Naismith, Mirallas, Gueye
Anichebe
VAR OUT, Premier League = Corruption
Enig i at det formentligt bliver den ´sædvanlige´ 5-8 plads. Jeg håber dog på europæisk, da jeg synes klubbens ambitionsniveau bør være at deltage hvert år.

Barkley kan blive både til det ene og andet; hovedsagen for mig er at hans spillestil passer godt til den praktiserede (så vidt jeg har set). Moyes plejer ikke at holde på spillere han ikke tror på - og Barkley er mig bekendt ikke søgt lejet ud - så han må næsten indgå i planerne.

Bliver starten god, er holdet godt nok til at snuse til toppen. Sidst starten var god, blev det dog til en 4-plads; ganske vist fordi Liverpool havde en dårlig PL-sæson.

Ser jeg på kampprogrammet, er det potentielt godt for klubben. De næste tre kampe er tricky, men kan give resultater - hvorefter der kommer nogle nemmere kampe inden der så kommer nogle maksimalt svære. Den slags næsten etape-agtige vekslen i sværhedsgrad synes jeg før Everton har draget nytte af. På den anden side har holdet også misbrugt 3-4 ´nemme´ kampe i træk ...
-- COYB --
@Stone_Age:

Ville da være sjovt at se det hold (med Garbutt på VB) (eller mere præcist: høre det i radioen).

Gætter på at DM ikke bytter så mange - men who knows.
Everton = Evigt liv eller pengene tilbage
Mere indhold efter annoncen
Annonce
@Inchy:

Juleprogrammet, samt hjemmekampe om aftenen mod Newcastle og Arsenal hjælper også marginalt.

Hvis vi dog bare kan skrabe de 3 point med hjem på lørdag - og ikke tage den sædvanlige afventende attitude med til WBA. Særligt Lukaku giver mig tics...
Everton = Evigt liv eller pengene tilbage
Det er ikke åbenlyst hvad tilgangen til Liga-cuppen bør være. Den er naturligvis fin at vinde - især for en klub med nul titler af slagsen - men med den gode start kunne jeg forestille mig at ligaen yderligere opprioriteres.

Var jeg Moyes ville jeg nok prøve at se om holdet lidt halvbilligt kunne komme 2-3 runder frem før jeg decideret satsede på cuppen.

Moyes må skifte ud på nogle pladser. Hvis Heitinga end ikke bruges på onsdag, tror jeg det giver uro. Mirallas bør også få 90 minutter hvis han kan. Det sværeste spørgsmål er om en type som Fellaini bør spares eller har bedst af at fortsætte på bølgen. Tror jeg ville spare ham.
-- COYB --
Så længe vores Store Leder hedder Kim Jong-Bill er man aldrig tryg før transfervinduet er forseglet med gaffa-tape, men hvis der ikke skal nogen ud bør vi lade de nævnte få spilletid og hellere tage risikoen på en rituel, tidlig exit.

Lad os bare prøve en Arsenal-approach i år.
Everton = Evigt liv eller pengene tilbage
Udenfor startopstillingen var Heitinga, Anichebe, Hibbert, Barkley...

Ja, men uden for var også Gueye, Coleman og Francisco Junior, sidstnævnte har åbenbart gjort det godt i opstarten, men jeg kender ham ikke, så jeg har ingen mening.
Især førstnævnte tror jeg på kan blive en god spiller for os. Synes han gjorde det godt i fjor i en periode. Coleman stagnerede lidt, men han er ikke dårlig.

Jeg ville gerne se en 25-årig kreativ midtbanespiller og en striker i truppen, inden vinduet lukker. Uden at vi mister en eller flere.

Fribytter, det er fint med mig, at konkurrenterne spiller EL ;-) Det burde være en fordel for os, men i forhold til at holde alle spillere i gang, så er det næppe nogen ulempe, at man kan rotere på et par pladser ind i mellem. Især hvis man har god bredde, så de oversete ikke bliver for utilfredse.

Junior har jeg næsten mere fidus til end Barkley, hvis vi snakker om at spille en kamp i PL fra start i morgen.

Synes han var stærk når han fik chancen i sommer (minus den obligatoriske hjerneblødning).
Everton = Evigt liv eller pengene tilbage
Annonce